Vi som bruker fertilitetsmonitor! <3

Noen som har opplevd å få høy på cd 7?

Regner med at syklusen er helt på tur etter utskrapning, men syns det var rart å få høy på første test..

Det har jeg fått flere ganger ;)Men monitoren min ber alltid om test på CD6. Så pleier jeg å få høy enten på CD7/8 og har det gjerne mellom 5-6 dager før jeg får peak.

Noen som vet om det alltid vises 2 peak/maks dager med CB fertilitetsmonitor (så sant man får utslag på peak/maks i det hele tatt)? Vet at noen opplever å ikke få peak/maks og bare får high/høy. Men er det slik at hvis du først får peak/maks en dag vil du da også få det den neste «automatisk»? Det tas jo tester begge dagene, men jeg har alltid opplevd å få 2 dager peak/maks, aldri 1 eller 3.

:anyone

Ja, så fort du har fått peak vil monitoren vise en dag til med peak før den vister høy og så lav igjen. Jeg pleier ikke å gidde å teste mer så fort jeg har fått peak ;) litt kjedelig å bruke opp testene når den først har funnet EL :p
 
Hei, jeg tester med monitoren og ned strimler i tillegg. Nå har monitoren sagt lav i 4 dager, mens strimmel er nesten positiv, noen som har opplevd det samme? Hva stoler man på?
 
Hei, jeg tester med monitoren og ned strimler i tillegg. Nå har monitoren sagt lav i 4 dager, mens strimmel er nesten positiv, noen som har opplevd det samme? Hva stoler man på?
Hadde gått ut i fra strimmel. (Litt sent svar)
Hvordan gikk det med testinga videre?
 
Hei,
Første syklus med monitoren. Fikk høy fra første dag med testing (dag 6). Har testet hver dag og fikk maksimal i dag (dag 24).
Hadde el-slim fra dag 10 og el dag 14/15.

i dag er vel uansett nest siste dag med testing denne måneden - kan det være derfor at den plutselig ble maksimal eller kan det også være utslag for graviditet? Er 9 dpo i dag.

kjenner jeg ikke helt forstår meg på denne dingsen…
 
Hei,
Første syklus med monitoren. Fikk høy fra første dag med testing (dag 6). Har testet hver dag og fikk maksimal i dag (dag 24).
Hadde el-slim fra dag 10 og el dag 14/15.

i dag er vel uansett nest siste dag med testing denne måneden - kan det være derfor at den plutselig ble maksimal eller kan det også være utslag for graviditet? Er 9 dpo i dag.

kjenner jeg ikke helt forstår meg på denne dingsen…
Har ikke opplevd det selv, men vet at fertilitetsmonitor/test kan få utslag dersom man er gravid. Hadde sprunget rett til butikken/apoteket og kjøpt en g-test dersom du ikke har noen liggende på lur hjemme :happy:
Krysser fingrene for deg :signs003
 
Hei dere! Jeg bruker clearblue advanced monitor, og den har vist høy nå i 5 dager. Noe EL-slim og litt stikking i siden.. Det jeg stusser over er at når jeg leser av testen manuelt, viser den tydelig to streker. Og teststreken er nesten sterkere enn kontrollstreken.. Kan jeg stole på monitoren, eller er dette faktisk en LH stigning som monitoren ikke har plukka opp? Vil prøve å legge inn aksjer på riktige dager, så greit å finne ut av :happy:

Håper noen har noen gode råd eller erfaringer ;)
 

Vedlegg

  • C8AFDC19-83F4-427A-A2B0-36359D275B3E.jpeg
    C8AFDC19-83F4-427A-A2B0-36359D275B3E.jpeg
    1,7 MB · Visninger: 65
Hei dere! Jeg bruker clearblue advanced monitor, og den har vist høy nå i 5 dager. Noe EL-slim og litt stikking i siden.. Det jeg stusser over er at når jeg leser av testen manuelt, viser den tydelig to streker. Og teststreken er nesten sterkere enn kontrollstreken.. Kan jeg stole på monitoren, eller er dette faktisk en LH stigning som monitoren ikke har plukka opp? Vil prøve å legge inn aksjer på riktige dager, så greit å finne ut av :happy:

Håper noen har noen gode råd eller erfaringer ;)

Det ser ut som den vil slå ut på maks i morgen ;)Har du brukt pinner fra samme lotnr?
 
Endelig kom jeg over denne siden her.
Er på pp5.

Hvor lang tid tok det for dere å bli gravide ?

Jeg har et barn fra før fra et annet forhold og har naturlig nokk et stort ønske om å få et barn til da jeg ikke føler meg ferdig .. mannen jeg har vært sammen med i snart 2 år ønsker også et barn til. Jeg er 28 og mannen min er 35. Han refertiliserte seg for 8 mnd siden og har fått beskjed om at der er liv men lite mengde. Noe som gjør til at det naturlig blir vanskeligere for oss.
Er det noen i samme båt som har erfaringer å dele ?
Føler meg så aleine. Mens vennene mine rundt meg får barn og blir gravide gang på gang så gjør det dette litt ekstra sårt når det ikke klaffer. Er selvfølgelig glad på deres vegene men det er så vondt når man kommer inn på tanken om at det kanskje ikke kommer til å kaffe for oss.
 
Er på pp 6 men første mnd jeg har brukt monitoren. Hadde max 10 og 11 april. Testet nå i kveld ultrasvakt på 2 baby plan strimmel og en clear blue tidlig. Men det er så sykt svakt. Når kan man egentlig teste med gravid strimlene på monitoren? Ikm forventet 24.04. Men er jo testetøs og stoler halvveis bare på svake streker.
 
Endelig kom jeg over denne siden her.
Er på pp5.

Hvor lang tid tok det for dere å bli gravide ?

Jeg har et barn fra før fra et annet forhold og har naturlig nokk et stort ønske om å få et barn til da jeg ikke føler meg ferdig .. mannen jeg har vært sammen med i snart 2 år ønsker også et barn til. Jeg er 28 og mannen min er 35. Han refertiliserte seg for 8 mnd siden og har fått beskjed om at der er liv men lite mengde. Noe som gjør til at det naturlig blir vanskeligere for oss.
Er det noen i samme båt som har erfaringer å dele ?
Føler meg så aleine. Mens vennene mine rundt meg får barn og blir gravide gang på gang så gjør det dette litt ekstra sårt når det ikke klaffer. Er selvfølgelig glad på deres vegene men det er så vondt når man kommer inn på tanken om at det kanskje ikke kommer til å kaffe for oss.



skjønner deg godt. Alle rundt meg for også barn på barn og jeg måtte rett og slett ta en pause og er nå på nytt på min pp 6 og svake streker på strimmel. Men har 3 barn fra før 7,14 og 16. har slitt veldig mye med å få nr 4. utallige sa og en ma. Av og til er det lurt å ta en pause. For det er tungt psykisk har jeg merket
 
Hei, jeg har den nyeste monitoren, men har ikke registrert siste menstruasjon/ny syklus siden vi er igang med prøverør❤️ Kan jeg bruke graviditetstestene som hører til monitoren likevel, eller må dette være satt opp for at det skal fungere?
 
Hei, jeg har den nyeste monitoren, men har ikke registrert siste menstruasjon/ny syklus siden vi er igang med prøverør❤️ Kan jeg bruke graviditetstestene som hører til monitoren likevel, eller må dette være satt opp for at det skal fungere?
Hei! Graviditetstestene kan brukes når som helst ;)
 
Hei dere :) Jeg har nettopp begynt å bruke CB advanced monitor. De 2 forrige syklusene mine har vært på 32 og 36 dager, og da har EL vært rundt dag 23. CB monitoren sa jeg skulle teste etter EL fra dag 6, noe jeg har gjort. Nå er jeg på CD 9, og i dag viste monitoren høy. Synes det var veldig tidlig ift at EL ikke egt er før om 11 dager ca. Kan det være at EL kommer tidligere, eller kan monitoren vise høy i så mange dager?
 
Hei dere :) Jeg har nettopp begynt å bruke CB advanced monitor. De 2 forrige syklusene mine har vært på 32 og 36 dager, og da har EL vært rundt dag 23. CB monitoren sa jeg skulle teste etter EL fra dag 6, noe jeg har gjort. Nå er jeg på CD 9, og i dag viste monitoren høy. Synes det var veldig tidlig ift at EL ikke egt er før om 11 dager ca. Kan det være at EL kommer tidligere, eller kan monitoren vise høy i så mange dager?
Den kan vise høy i ganske mange dager ja- egentlig litt frustrerende! Selv glemte jeg å sette den i gang denne syklusen, litt irriterende og litt deilig, haha.
 
Blææ. Orker ikke sååå mange dager med høy uten at det skjer noe :p
I know! Det er dødsfrustrerende! Særlig når man har sein EL og kort lutealfase som meg- man bare "ser" at sjansen for at et befruktet emne skal kunne feste seg blir mindre og mindre for hver dag som går liksom... Har pleid å ha el dag 16-19, og 25-27 dagers syklus- ikke akkurat neon gulloppskrift!
 
Back
Topp