Vi som bruker fertilitetsmonitor! <3

skjønner deg godt. Alle rundt meg for også barn på barn og jeg måtte rett og slett ta en pause og er nå på nytt på min pp 6 og svake streker på strimmel. Men har 3 barn fra før 7,14 og 16. har slitt veldig mye med å få nr 4. utallige sa og en ma. Av og til er det lurt å ta en pause. For det er tungt psykisk har jeg merket
Åh, håper det klaffer for dere ♡ Ja det er nokk lurt med en pause, bare man klarer å faktisk ta pause jeg gjør ikke det enda♡
 
Noen som bruker clearblue fertilitetsmonitor hvor man får maksimal på feil dager? Her fikk jeg eggløsningsslim noen dager etter monitoren viste maksimal. Står lav nå.. hadde ikke eggløsningsslim når den viste maksimal. Så er litt forvirret om den muligens viser feil?
 
Noen som bruker clearblue fertilitetsmonitor hvor man får maksimal på feil dager? Her fikk jeg eggløsningsslim noen dager etter monitoren viste maksimal. Står lav nå.. hadde ikke eggløsningsslim når den viste maksimal. Så er litt forvirret om den muligens viser feil?
Når man får maksimal så er det fordi det er LH økning. Selv om man får positiv EL test så kan man ikke garantere at EL skjer. EL skjer mellom 12-48 timer etter positiv test. Kan hende at kroppen din har prøvd på EL men ikke fått det til og så prøvd på igjen?
Ang monitor, så er den programmert til å vise 2 dager med maksimal, så en dag med høy og så lav. Så det er egentlig ingen vits å teste etter den første dagen med maksimal for etter det så leser ikke monitoren av testene.
 
Når man får maksimal så er det fordi det er LH økning. Selv om man får positiv EL test så kan man ikke garantere at EL skjer. EL skjer mellom 12-48 timer etter positiv test. Kan hende at kroppen din har prøvd på EL men ikke fått det til og så prøvd på igjen?
Ang monitor, så er den programmert til å vise 2 dager med maksimal, så en dag med høy og så lav. Så det er egentlig ingen vits å teste etter den første dagen med maksimal for etter det så leser ikke monitoren av testene.
Ja, men det rare var at det ikke viste eggløsning på testpinnene heller, der var kontrollstreken sterkere enn teststreken. Så syns det var litt rart at den viste maksimal da
 
Hei, jeg har brukt fertilitetsmonitoren i 7 mnd nå. Denne mnd har jeg glemt den heeelt bort og jeg har glemt å teste 3 dager. Det er ca 4 dager til EL . Men kan den vise feil på høy og max om jeg begynner å Marte den med tester de neste dagene ? Siden jeg gikk glipp av start perioden denne gangen.
 
Hei, jeg har brukt fertilitetsmonitoren i 7 mnd nå. Denne mnd har jeg glemt den heeelt bort og jeg har glemt å teste 3 dager. Det er ca 4 dager til EL . Men kan den vise feil på høy og max om jeg begynner å Marte den med tester de neste dagene ? Siden jeg gikk glipp av start perioden denne gangen.
Tror det skal gå helt fint å starte med å teste nå, ettersom du ikke har hatt el ennå :)
 
Hei, jeg har brukt fertilitetsmonitoren i 7 mnd nå. Denne mnd har jeg glemt den heeelt bort og jeg har glemt å teste 3 dager. Det er ca 4 dager til EL . Men kan den vise feil på høy og max om jeg begynner å Marte den med tester de neste dagene ? Siden jeg gikk glipp av start perioden denne gangen.
Funfact: jeg brukte den i 4mnd, glemte i pp5 og da satt min førstefødte, hehe. Tror ikke du får satt opp ny syklus når det har gåttmer enn 4dgr siden første mensdag, og vet ikke om den funker uten å være i syklus?

Kan forøvrig anbefale sånne billigstrimler- de funker like godt, om ikke bedre enn monitoren synes jeg. Nå bruker jeg monitor, strimler OG temping da- haha!
 
Hei, jeg har brukt fertilitetsmonitoren i 7 mnd nå. Denne mnd har jeg glemt den heeelt bort og jeg har glemt å teste 3 dager. Det er ca 4 dager til EL . Men kan den vise feil på høy og max om jeg begynner å Marte den med tester de neste dagene ? Siden jeg gikk glipp av start perioden denne gangen.
Har du satt opp ny syklus fra sist du hadde mens? Om så kan du bare teste fra i dag. Jeg syns den ønsker at jeg skal teste aaalt for tidlig (10 dager før) da jeg vet sånn ca når jeg har EL og ønsker bare å få det bekreftet så jeg har ikke testet selv om det står at jeg skal teste. Det gikk helt fint denne måneden :) Koster jo flesk for pinnene så vil ikke bruke de opp unødvendig :angelic:
 
Noen av dere som har brukt graviditetstesten til CB advanced fertilitetsmonitor? Og når fikk dere evt gravid-resultat? Jeg er 9 DPO i morgen, og testet ultrasvaaaaakt positiv på CB plus test i dag 8 DPO. Noen som vet når jeg evt kan ta test med monitoren?
 
Noen av dere som har brukt graviditetstesten til CB advanced fertilitetsmonitor? Og når fikk dere evt gravid-resultat? Jeg er 9 DPO i morgen, og testet ultrasvaaaaakt positiv på CB plus test i dag 8 DPO. Noen som vet når jeg evt kan ta test med monitoren?
Har lurt litt på det samme. Sier den fra når det kan testes (slik som ved el), eller kan man bare gjøre det når som helst og bare sette den inn?
 
Jeg ble i hvertfall ikke noe klokere av å lese instruksjonene :p
Virker som det bare er å sette den inn i monitoren fra 3 dager før ikm, men at de anbefaler å teste samme dag som ikm. Hvis du har tidligere sykluser registrert på den, teller den ned til forventet menstruasjon basert på den infoen, ellers er det 28-dagers syklus som er estimert..
 
Hei!
Det kan godt hende noen har spurt og fått svar på dette tidligere, men håpløst å lese gjennom 145 sider
Jeg har brukt clearblue i én syklus nå, men den viste kun høy i en periode over 13 dager (brukte opp alle 20 fertilitetstestene på én syklus), og det kom aldri «maksimal». Ser at dette kan bety at man ikke har eggløsning… Jeg tar femar i begynnelsen av syklusen for å stimulere til eggløsning.
Har noen opplevd dette at den ikke måler LH-økning og likevel blitt gravide?
 
Virker som det bare er å sette den inn i monitoren fra 3 dager før ikm, men at de anbefaler å teste samme dag som ikm. Hvis du har tidligere sykluser registrert på den, teller den ned til forventet menstruasjon basert på den infoen, ellers er det 28-dagers syklus som er estimert..
Jeg har bare registrert 1 syklus på den, altså forrige syklus. Så vet ikke om den har så mye å gå ut ifra. Om den går ut ifra 28-dagers syklus, blir IKM på lørdag, så da skal jeg vel kunne prøve en test i morgen :) Hmm, får se om den begynner å telle ned dager til neste syklus eller ikke :p
 
Hei!
Det kan godt hende noen har spurt og fått svar på dette tidligere, men håpløst å lese gjennom 145 sider
Jeg har brukt clearblue i én syklus nå, men den viste kun høy i en periode over 13 dager (brukte opp alle 20 fertilitetstestene på én syklus), og det kom aldri «maksimal». Ser at dette kan bety at man ikke har eggløsning… Jeg tar femar i begynnelsen av syklusen for å stimulere til eggløsning.
Har noen opplevd dette at den ikke måler LH-økning og likevel blitt gravide?
Den bruker ofte første syklusen på å bli kjent med deg, så er mange som ikke får maksimal første syklusen. Jeg fikk ikke maksimal første syklus, men fikk det nå i andre syklusen jeg la inn :)
 
Den bruker ofte første syklusen på å bli kjent med deg, så er mange som ikke får maksimal første syklusen. Jeg fikk ikke maksimal første syklus, men fikk det nå i andre syklusen jeg la inn :)
Dette var nyttig info, det huska jeg ikke fra sist. Takk! Skal i gang med prøving håper jeg, nå når jeg får mensen om ei uke eller noe sånt. Spennende!
 
Noen som har erfaring med graviditetstesten på monitor? Den slo ikke ut i dag på morgenurin. Digital slo ut på 4t urin etter jobb.
Hver gang jeg har vært gravid har jeg brukt opp testene på monitor før de slår ut :laughing001
Denne gangen vil jeg få det til usikker på om jeg bør ta den i morgen.
 
Noen som har erfaring med graviditetstesten på monitor? Den slo ikke ut i dag på morgenurin. Digital slo ut på 4t urin etter jobb.
Hver gang jeg har vært gravid har jeg brukt opp testene på monitor før de slår ut :laughing001
Denne gangen vil jeg få det til usikker på om jeg bør ta den i morgen.
Jeg prøvde testen på monitor i dag, 12dpo og cd26, og den slo ut på gravid. Ganske svake streker på strimmel, så overraska over at den slo ut.
 
Noen som har erfaring med graviditetstesten på monitor? Den slo ikke ut i dag på morgenurin. Digital slo ut på 4t urin etter jobb.
Hver gang jeg har vært gravid har jeg brukt opp testene på monitor før de slår ut :laughing001
Denne gangen vil jeg få det til usikker på om jeg bør ta den i morgen.
Jeg har hørt at disse testene har sensitivitet på 50 HCG, men ikke 100% sikker. Da vil de iallefall slå ut senere enn vanlige tester som har 10 og 25 HCG :)
 
o_O
 

Vedlegg

  • 20220813_103255.jpg
    20220813_103255.jpg
    1,9 MB · Visninger: 105
Back
Topp