Vi som bruker fertilitetsmonitor! <3

Nesj.... Men du kan bare teste når monitoren ber om det.
Monitoren min villle at jeg skulle starte testing mandag. Jeg viste EL ville være rundt helgen så gadd ikke teste før torsdag. Jeg stopper også å teste med en gang jeg får lav.
Okay!
Jeg synes liksom ikke det er noen vits i å teste i hele perioden, blir ganske mange tester da. Kan kanskje begynne å teste 4 dager før jeg regner med EL?
 
Okay!
Jeg synes liksom ikke det er noen vits i å teste i hele perioden, blir ganske mange tester da. Kan kanskje begynne å teste 4 dager før jeg regner med EL?
Jeg gidder ikke sløse tester iallefall:)
Ble litt knot denne perioden (glemte monitoren hjemme da jeg reise bort en natt) men her ser du hvordan jeg tester. hvis det er rød vinkel nede i hjørnet så har jeg skippa test den dagen.

6jt3q6y6wwNzravbI6KmiE6lZHDZN7Za_r49t1-hTvmM1sPvUZFtGUQSm8dprXYBTYzKxuJmuCY10I-mJABVZsTN1tjxlgQptywTvNtmK4mXbInLw5tGB7H1HXaeunjF2XVHGkv0UnDn51I6NhA0jMZ6slzjRTJTgD84SxXfVKQNBpr9KoNb2CWd3UB3kP2lrSiGTV6NJgZg5NcMTh5mKM29J53pn1YZZPjJ3SjcOMyFXyNDHpx3UDibrhnbVAnCx4-i2lEr-7XFV1d_3vQ0dNFubYw6ihVHUVaNGXPTTQ2w6tB3Z0MLe3VB790StubpXKzCZSTeKdnbx1djT3L6l1Rhve0_zWqarptCCAdSwW3jzg9Jqe801mHdXWXzI3nb252JxR10enf3mxATkPfjW5GqntQL1VTYi0qMra9NzdyFe_abJwR21PSZFsCW8HI-vzOLjiM3X2VYcHXcF1jlGgDN3WcYAFOnQTPBLODgNS390flhZ-oy0rtf57E8YspbjX6zhvXiZm3qLfq0m0VxdwrD9RLBBOcXVg8D8crMMObjb-_YzfYnY6JpdIWL_PFcA2g9La6JP48jqYi4i_EAMKQgcOpmlQlG3dekWJ4SJrgHWT8D23tRrkbSY5btbWzbENCbmic3-UpKnL1zi1QMrYzVUDx_yEXbEipl2Mp-C2UAZ2NMe-NWApq-=w725-h966-no
 
Hvor tidlig kan man ta en graviditetstest m monitor?
Hvor følsom er disse graviditetstesten til CBFM Advanced ?
Det der er min første runde med monitoren. Hadde EL 18-19 august, fikk ta test 2. sept.
Jeg tok to graviditetstester, begge negativ. og det stemte jo forsåvidt det.
Det beste med monitoren er jo at man slipper å tolke tester. Er du i tvil, test igjen neste dag!
Jeg er STORFORNØYD!
 
Det der er min første runde med monitoren. Hadde EL 18-19 august, fikk ta test 2. sept.
Jeg tok to graviditetstester, begge negativ. og det stemte jo forsåvidt det.
Det beste med monitoren er jo at man slipper å tolke tester. Er du i tvil, test igjen neste dag!
Jeg er STORFORNØYD!
I know! Det er det som er så digg! Jeg har brukt så mye tid på å tolke EL og G tester at jeg blir helt besatt. Deilig at maskinen gjør det for meg...
 
Men må innrømme at jeg har kjøpt ekstra graviditetstester. Plutsellig klør det etter å få teste!! Og da er det litt nedtur at man må vente helt til IKM før monitoren lar meg teste... til gjengjeld da er resultatet 100% klart!
Du kan teste med monitoren før ikm :) Så lenge det skjer innenfor klokkeslettene som er satt.
 
Du kan teste med monitoren før ikm :) Så lenge det skjer innenfor klokkeslettene som er satt.
Stemmer det!
Fant denne informasjonen om monitoren min:
Ifølge den er det 74% av gravide som får positivt test 3 dager før IKM.
Men klarer ikke finne ut hvor følsom monitor egentlig er.
Hvis jeg tester før IKM tror jeg at jeg kommer til å holde meg til billige strimler med følsomhet på 10 og ikke kaste bort monitortestene.
Men da blir det igjen masse tyding igjen...
 

Vedlegg

  • 7A2F648F-4C5B-437D-A180-861E387BFA4A.jpeg
    7A2F648F-4C5B-437D-A180-861E387BFA4A.jpeg
    53,2 KB · Visninger: 73
Stemmer det!
Fant denne informasjonen om monitoren min:
Ifølge den er det 74% av gravide som får positivt test 3 dager før IKM.
Men klarer ikke finne ut hvor følsom monitor egentlig er.
Hvis jeg tester før IKM tror jeg at jeg kommer til å holde meg til billige strimler med følsomhet på 10 og ikke kaste bort monitortestene.
Men da blir det igjen masse tyding igjen...
Usikker på følsomheten selv på monitoren men det er enten 25 eller 50.
 
Stemmer det!
Fant denne informasjonen om monitoren min:
Ifølge den er det 74% av gravide som får positivt test 3 dager før IKM.
Men klarer ikke finne ut hvor følsom monitor egentlig er.
Hvis jeg tester før IKM tror jeg at jeg kommer til å holde meg til billige strimler med følsomhet på 10 og ikke kaste bort monitortestene.
Men da blir det igjen masse tyding igjen...
De har følsomhet på 50 mlu :)
 
Hvor mange dager med maksimal pleier dere å få?

Jeg fikk i går og i dag, regner med høy i morra. Når er el da?
 
Hvor mange dager med maksimal pleier dere å få?

Jeg fikk i går og i dag, regner med høy i morra. Når er el da?
Man får to dager med max, innstilt sånn. Så høy og så lav. Om man tester dagene etter første dag med max eller ikke.
Hos meg har det variert med EL fra første dag med max til den har gått til lav, men som regel på andre dag med max eller når den har gått til høy igjen.
 
Dere som har brukt fertilitetsmonitoren lenge. Får dere hvis dere har stabil syklus høy like mange dager og på lik tid i syklusen?
Har hatt en 49 dager syklus og en 30 dager. Bare brukt monitoren på den på 30 dager. Så lurer på om kroppen pleier å oppføre seg likt?
 
Dere som har brukt fertilitetsmonitoren lenge. Får dere hvis dere har stabil syklus høy like mange dager og på lik tid i syklusen?
Har hatt en 49 dager syklus og en 30 dager. Bare brukt monitoren på den på 30 dager. Så lurer på om kroppen pleier å oppføre seg likt?
Min gjør ikke det.
TR kommer når hun skal men EL varierer med 2-3 dager. Syns det er greit å vite nøyaktig når EL er.
 
Min gjør ikke det.
TR kommer når hun skal men EL varierer med 2-3 dager. Syns det er greit å vite nøyaktig når EL er.
OK. Men får du utslag på like mange dager med høy før du får Max og smilefjes når el flyttes noen dager? Får du da kortere lutal fase. Eller pleier du å få tidligere el?
 
Hvor tidlig kan man ta en graviditetstest m monitor?
Hvor følsom er disse graviditetstesten til CBFM Advanced ?
Jeg fikk positiv på monitoren dpo9, men det var veldig tidlig. Hcg steg raskt fordi det var to(mistet i SA).
Monitor har som andre skriver en følsomhet på 50mlu, og vanligvis ville jeg ikke testet før dpo 12/13 med den.

Eltester tar jeg fra cd 9 til Max, monitoren vil at jeg skal teste fra cd6/7 Men det er dyre tester så det ser jeg ikke poenget i.
 
OK. Men får du utslag på like mange dager med høy før du får Max og smilefjes når el flyttes noen dager? Får du da kortere lutal fase. Eller pleier du å få tidligere el?
Dette er PP3 med monitor og ingen av PP har vært like mtp dager, lenge o.l. Men skal sies at jeg skipper flere testinger, prøver bare å finne de to dagene med MAX og se sammenheng i når jeg har EL.
 
Denne pp ville monitoren at jeg skulle begynne å teste fra CD 9. Rett før jeg fikk høy sist. Men er fremdeles på lav. Frykter at jeg kommer til å få en lang pp nå siden jeg sist pp hadde høy 4 dager før Max. Så frykter dette blir en ny 50 dager
 
Æsj... idag er dag 5 med HØY. Hvor blir det av MAKSIMAL?

Forrige pp kom MAKSIMAL etter 3 dager med HØY...
Idag er CD 16 og har ikke kjent noen EL smerter ennå.
Forrige pp fikk jeg MAKSIMAL på CD 18.
 
Back
Topp