2020baby
Flørter med forumet
Monitoren er jo lagt opp til at den spør etter ti tester pr. syklus. Dersom den ikkje finn max på desse ti, spør den om ti nye. Men ikkje meir enn det. Så viss du er sikker på at du ikkje vil få eggløysing så tidleg i syklus, så kan du jo hoppe over nokre dagar. Trur eg ville tatt den første dagen, så den har ein referanse, så kan du heller prøve igjen nokre dagar etter. Eg har gjort det denne pp. Men syklusen min er heilt på bærtur denne pp. Og så kan du jo stoppe når du får max. Den vil alltid vise max to dagar på rad. Så då er det lite vits i å teste dagen etter første dag med max.
Monitor lærer etter kvart, men det tar dessverre litt tid. Og den er ikkje laga for oss med syklus over 43dagar.
Å! Takk for svar!
Jeg gjør som du sier og tar en test i starten slik at den har et klart referansepunkt for hva «LAV» fruktbarhet er hos meg og så kan jeg feks hoppe over annenhver test frem til jeg nærmer jeg midten av syklusen.
Åh! Gleder meg sånn til å slippe å tyde flere EL-strips! Tror det har gjort at jeg stresset veldig de 2 siste syklusene.... hele tiden var hodet mitt fylt med «er det noen EL som skjer eller ikke?».
Kanskje det er derfor jeg har hatt så lange sykluser?
Det samme gjelder at den tester for graviditet også. Svart på hvitt er liksom litt bedre enn skyggestreker, tyding i rare vinkler med «riktig» lys og irritasjon over usikkerheten og selvfølgelig til slutt skuffelsen.
Bare stå opp, tisse på en pinne, få et klart svar og så kan dagen gå videre.
Ikke dra frem dagens bilder av testene mine på jobb og gruble gjennom dagen!