Vi som bruker fertilitetsmonitor! <3

Monitoren er jo lagt opp til at den spør etter ti tester pr. syklus. Dersom den ikkje finn max på desse ti, spør den om ti nye. Men ikkje meir enn det. Så viss du er sikker på at du ikkje vil få eggløysing så tidleg i syklus, så kan du jo hoppe over nokre dagar. Trur eg ville tatt den første dagen, så den har ein referanse, så kan du heller prøve igjen nokre dagar etter. Eg har gjort det denne pp. Men syklusen min er heilt på bærtur denne pp. Og så kan du jo stoppe når du får max. Den vil alltid vise max to dagar på rad. Så då er det lite vits i å teste dagen etter første dag med max.
Monitor lærer etter kvart, men det tar dessverre litt tid. Og den er ikkje laga for oss med syklus over 43dagar. :shifty:

Å! Takk for svar! :angelic:

Jeg gjør som du sier og tar en test i starten slik at den har et klart referansepunkt for hva «LAV» fruktbarhet er hos meg og så kan jeg feks hoppe over annenhver test frem til jeg nærmer jeg midten av syklusen. :)

Åh! Gleder meg sånn til å slippe å tyde flere EL-strips! Tror det har gjort at jeg stresset veldig de 2 siste syklusene.... hele tiden var hodet mitt fylt med «er det noen EL som skjer eller ikke?».
Kanskje det er derfor jeg har hatt så lange sykluser? :grumpy:

Det samme gjelder at den tester for graviditet også. Svart på hvitt er liksom litt bedre enn skyggestreker, tyding i rare vinkler med «riktig» lys og irritasjon over usikkerheten og selvfølgelig til slutt skuffelsen.:bag:

Bare stå opp, tisse på en pinne, få et klart svar og så kan dagen gå videre. :)
Ikke dra frem dagens bilder av testene mine på jobb og gruble gjennom dagen! :bored:

Noen som vet hvorfor det står at jeg må teste igjen i morgen, når jeg fikk maksimal i morges?

Vedlegg

• IMG_20190902_072242.jpg
    IMG_20190902_072242.jpg
    22,5 KB · Visninger: 128
Noen som vet hvorfor det står at jeg må teste igjen i morgen, når jeg fikk maksimal i morges?
Fordi den alltid spør etter 10 tester eller 20 hvis du ikke fikk max på de ti første testene. Siden testene kan variere litt så sier de at man skal bruke samme batch pr syklus. I begynnelsen så fulgte jeg det som sto, men etterhvert så droppet jeg det. Testet til første eller andre dag med max selv om jeg da rakk bare å bruke 7-8 tester. Dyre tester og kjedelig å bruke det når det ikke er vits :P Monitoren er også ferdig programmert og leser ikke lenger av testene etter første dag med max.

Fordi den alltid spør etter 10 tester eller 20 hvis du ikke fikk max på de ti første testene. Siden testene kan variere litt så sier de at man skal bruke samme batch pr syklus. I begynnelsen så fulgte jeg det som sto, men etterhvert så droppet jeg det. Testet til første eller andre dag med max selv om jeg da rakk bare å bruke 7-8 tester. Dyre tester og kjedelig å bruke det når det ikke er vits :p Monitoren er også ferdig programmert og leser ikke lenger av testene etter første dag med max.
Les dei ikkje av etter første dag med max? :bored: Kor har du det frå?
Den måler jo østrogen også. Hender eg får høy dagen etter max før eg får lav igjen. Hender også eg får lav med ein gong etter max.

Les dei ikkje av etter første dag med max? :bored: Kor har du det frå?
Den måler jo østrogen også. Hender eg får høy dagen etter max før eg får lav igjen. Hender også eg får lav med ein gong etter max.
Etter første dag med max så er de programert med en dag til med max så høy og så lav.
Måler østrogen ja men det er før EL. Har du den nye eller gamle monitoren?

B075D4FB-38D9-4FA7-95BB-B0661F98DDD4.jpeg

Etter første dag med max så er de programert med en dag til med max så høy og så lav.
Måler østrogen ja men det er før EL. Har du den nye eller gamle monitoren?

Vis vedlegget 307153
Har den nye. Har lest det meste av bruksanvisninga, men det er 6mnd sidan..
Men var det ikkje noko med at ein ikkje skulle blande forskjellige batch. Så viss ein har tre testar igjen etter førre gong, kan dei brukast, men dei må/bør brukast før dei nye. Ein skal ikkje bruke nye og gamle om ein annan. Meiner eg las noko sånt ein gong. :bookworm:
Kan vera eg innbiller meg ting også. :rolleyes:

Har den nye. Har lest det meste av bruksanvisninga, men det er 6mnd sidan..
Men var det ikkje noko med at ein ikkje skulle blande forskjellige batch. Så viss ein har tre testar igjen etter førre gong, kan dei brukast, men dei må/bør brukast før dei nye. Ein skal ikkje bruke nye og gamle om ein annan. Meiner eg las noko sånt ein gong. :bookworm:
Kan vera eg innbiller meg ting også. :rolleyes:
Det er noe med at man ikke skal blande div batch men det har jeg gjort og ikke noe forskjell på testene. Fått max når det er forventet. Har også brukt tester som har gått ut på dato selv om man ikke skal gjøre det :rolleyes: Yes I’m a rebel :D

0D2DEC48-4165-4756-BDBB-C3D180768042.jpeg

Det er noe med at man ikke skal blande div batch men det har jeg gjort og ikke noe forskjell på testene. Fått max når det er forventet. Har også brukt tester som har gått ut på dato selv om man ikke skal gjøre det :rolleyes: Yes I’m a rebel :D

Vis vedlegget 307154
Hehe. Fint, det. Eg bruker alltid opp pakken før eg byrjar på ny. Men graviditetstestane blir nok godt blanda då dei blir samla saman i éi øskje. For får så sjeldan bruk for dei.
Reknar med dei berre lagar alle slags reglar og forklaringar for å fraskrive seg ansvaret dersom monitor/test ikkje virkar som forventa.

Okei, jeg vet man ikke skal se på testene uten monitor.... men jeg kunne ikke dy meg.

IKM var for 2 dager siden, ingen tegn på TR. Ser morgentesten jeg tok igår så har det dukket opp en svak strek. Skal ta ny graviditetstest imorgen. Monitoren mente iallefall at jeg ikke var gravid igår...

.Vis vedlegget 307252
Den var tydeligere enn jeg har fått når jeg ikke var gravid. Håper den blir sterkere i morgen og monitoren sier gravid :)

Takk takk! Blir oppdatering i morgen så får jeg bare krysse fingrene:)
Hadde liksom slått meg til ro med at jeg ikke var gravid men ble ganske gira nå!
Lykke til :D

Blenda hvit på morgenen IGJEN med en påfølgende tante rød som kom som et uvær til lunch! Morsom dag på jobb :wtf::woot:

Men da har jeg lært at man skal IKKE gå i søpla og sjekke tørre prøver! For de er missvisende. Lar monitoren lese av alt fra nå av!
Bedre lykke neste pp!

Har gjort samme feil med kastet test.

Min er også ca ny og skjermen funker fint hver gang o_O kommer den ser etterhvert eller?

Nei den gjorde ikke det, jeg kunne trykke så mye jeg ville uten reaksjon. Viste seg at apoteket hadde solgt meg en monitor som hadde gått ut på dato.. fikk bytta den i en annen de hadde som også var gått ut, men i det minste funka mens jeg venter på en ny. :)

Nei den gjorde ikke det, jeg kunne trykke så mye jeg ville uten reaksjon. Viste seg at apoteket hadde solgt meg en monitor som hadde gått ut på dato.. fikk bytta den i en annen de hadde som også var gått ut, men i det minste funka mens jeg venter på en ny. :)
Kan dei gå ut på dato? :eek:

Kanskje du må kalibrere skjermen på nytt? Meiner eg gjorde det første gongen. Du får lese i bruksanvisninga.

Nja da måtte touchsystemet fungert om jeg skulle få gjort det, men fikk jo heldigvis en annen som funker. ^^ bruksanvisningen er pugget godt. :)

Fikk faktisk min første dag med Max akkurat nå!

Back
Topp