Vi som bruker fertilitetsmonitor! <3

Hurraaaa :D var bombesikker på at den ikke ble å plukke opp el første gang jeg brukte den, så sååå fornøyd med at den gjorde det :D

Vedlegg

• IMG_20190731_064951.jpg
    IMG_20190731_064951.jpg
    25,7 KB · Visninger: 90
Har du fått monitoren? :D
Jepp, den ligger klar til bruk:happy: føler niplene er mer sensitive/ømme, å føler antydninger til murringer. Så mulig mensen er på vei, eventuelt en skikkelig sen eggløsning. Etter SA i juni har jeg null kontroll på syklusen, så venter bare på mensen så jeg kan prøve på ny PP:blackeye:

Herregud, mensensymptomene jeg trodde jeg hadde var noe langt mye bedre! Var helt sikker på at den skulle vise ikke gravid, å er selv veldig overrasket at det kom 2-3!! For å si det sånn, jeg er glad for at monitoren forblir ubrukt!! Lille spire, hold deg fast:love017:love017:love017

Vedlegg

• 6EF8E72F-F18A-4E12-9DC1-242E523BD8AB.jpeg
    6EF8E72F-F18A-4E12-9DC1-242E523BD8AB.jpeg
    28,5 KB · Visninger: 113
Selv om den ikke kommer før onsdag, så kan du fram til dag 4 i syklusen registrere syklusen på den :)
Viktig å teste hver dag, så man ikke mister LH-toppen :D
Og står i bruksanvisningen hvordan du resetter den, om du ikke får den med så gi beskjed så kan jeg forklare det.

Jeg hadde den gamle monitoren før, spira satt på første syklus med den ;p

Jeg fikk ikke til å resette monitoren som j har overtatt.. ?:-)

Har du manualen?

Ja, men fikk ikke til selv om jeg fulgte bruksanvisning punkt til punkt. Fikk bare endra syklusdag.
Men i dag på CD kom heldigvis EL test forespørsel opp. Så mulig det går og bruke forrige brukers innstillinger ift syklus.

Ja, men fikk ikke til selv om jeg fulgte bruksanvisning punkt til punkt. Fikk bare endra syklusdag.
Men i dag på CD kom heldigvis EL test forespørsel opp. Så mulig det går og bruke forrige brukers innstillinger ift syklus.
Så bra du kan begynne testinga da :)
Prøvde du omprogramering også? Da slettes all data som er på monitoren fra før.

Så bra du kan begynne testinga da :)
Prøvde du omprogramering også? Da slettes all data som er på monitoren fra før.

Jeg prøvde men fikk ikke til.. ingenting skjedde.. jeg får la d gå denne syklusen og prøve på nytt etter endt syklus :-)

Hurra for Max, som forventet, bare spent på om EL finner sted i dag eller i morgen. :-) har dere noe erfaring ift ca tidspunkt for EL ift Max på monitor?

Vedlegg

• 4DD37CEE-4DFE-48B5-84CD-21FC0994665E.jpeg
    4DD37CEE-4DFE-48B5-84CD-21FC0994665E.jpeg
    14 KB · Visninger: 83
hei, jeg er helt ny på dette med testing, og får cb monitor imorgen.
Det vil da være dag 4 med blødning etter med. abort pga MA. Kan jeg begynne å teste alt nå? Eller må jeg vente til jeg får tr på besøk først?
Og som sagt er jeg helt grønn, men hva er ikm og cd som dere snakker om?

Det vil da være dag 4 med blødning etter med. abort pga MA. Kan jeg begynne å teste alt nå? Eller må jeg vente til jeg får tr på besøk først?

Ikm er ikke kommende mens, altså dagen som mensen normalt dukker opp. CD står for Cyklus day - altså hvilken dag i syklusen du er på:-)
Usikker om du kan begynne å teste nå..

Man skal helst minst hatt 2 naturlige sykluser på rad etter en SA/MA før man bruker monitoren siden den kan slå ut på positiv el test hvis ikke all hcg er ute. Hadde hvertfall ventet en syklus. Test med G-test til HCG er ute av kroppen.

Last edited:
Hm Okei, da burde jeg vel vente og se litt med den.
Planen var å starte å prøve igjen på førstkommende el. Fikk også høre av gyn sykepleier i helga at det var da det var lettest å bli gravid igjen.
Dere som har hatt MA før, tok det lang tid før det ikke gnagde i tankene hele tiden? Jeg har mistet før og alltid blitt gravid med en eneste gang. Men etter den forbaskede P-sprøyta fikk jeg ikke eggløsning igjen på 5 år, og når den sjokkerende beskjed om at jeg gravid kom på en ul kontroll av vanncyster på eggstokkene kom det som et sjokk å få denne siste beskjeden.

Hm Okei, da burde jeg vel vente og se litt med den.
Planen var å starte å prøve igjen på førstkommende el. Fikk også høre av gyn sykepleier i helga at det var da det var lettest å bli gravid igjen.
Dere som har hatt MA før, tok det lang tid før det ikke gnagde i tankene hele tiden? Jeg har mistet før og alltid blitt gravid med en eneste gang. Men etter den forbaskede P-sprøyta fikk jeg ikke eggløsning igjen på 5 år, og når den sjokkerende beskjed om at jeg gravid kom på en ul kontroll av vanncyster på eggstokkene kom det som et sjokk å få denne siste beskjeden.
Ville nok ha startet prøvinga igjen men EL-testing hjelper ikke så mye hvis man har hcg i kroppen.
Trist å høre at du har mistet og håper du snart er gravid igjen med en spire som sitter hele veien :Heartred

Ville nok ha startet prøvinga igjen men EL-testing hjelper ikke så mye hvis man har hcg i kroppen.
Trist å høre at du har mistet og håper du snart er gravid igjen med en spire som sitter hele veien :Heartred

Okei, mye nytt å lære skjønner jeg. Tidligere graviditeter har jo vært tilfeldig, så har ikke vært borti dette før. Men tusen takk for at du deler det du vet. :)
Takk skal du ha, det håper jeg også, og samme for deg. :Heartred

Okei, mye nytt å lære skjønner jeg. Tidligere graviditeter har jo vært tilfeldig, så har ikke vært borti dette før. Men tusen takk for at du deler det du vet. :)
Takk skal du ha, det håper jeg også, og samme for deg. :Heartred
Bare hyggelig :)
Takk for det ❤️

Hurra for Max, som forventet, bare spent på om EL finner sted i dag eller i morgen. :) har dere noe erfaring ift ca tidspunkt for EL ift Max på monitor?
Her har det variert fra 1-3 dager etter max. Tempet i tillegg så derfor jeg vet når EL ble.

Back
Topp