Vi som bruker fertilitetsmonitor! <3

Tissa på en sånn i dag fordi jeg ikke hadde noe annet, og så lurte jeg på om to streker på en sånn graviditetstest betyr noe som helst :)

En sterk kontrollstrek og en tydelig strek ved siden av.

Altså, jeg bruker ikke monitoren :)
Det vil alltid være to streker på de. Men om man ikke er gravid vil den ene streken være veldig svak. Forrige syklus som var kjemisk gravidetet så var det tydelig to streker, men den måneden jeg ikke var gravid kunne man knapt se den ene streken. Ta en ny test du:happy:
 
Postgangen går ikkje rask nok! Bestilte monitoren på apotek1 på nett på tysdag... Eg vil ha den no! Helst i går.. har allereie fått bekrefta sendinga på testene til monitoren på billigtester. Treige apotek1.
 
Jeg er så spent på hva syklusen min tuller med nå. Jeg bruker alltid å ha rundt 35-39 dager, og har begynt med høy fertilitet på dag 19 og maks på dag 23. Men denne runden fikk jeg høy på dag 14 og har hatt høy i 4 dager nå. Men syns det er så rart det gikk til høy så tidlig, så jeg er spent på om det vil bli en kortere syklus eller bare at jeg får høy lenger. I natt la vi inn aksjer og jeg hadde skikkelige støtsmerter, som jeg ofte har ved eggløsning. Så nå blir det spennende å se hva monitoren sier i morgen:bored:
Så spennende! Jeg hadde høy fra dag 7(!!) og fikk ikke maks før på dag 20! Altså 13 dager med høy.
Men tror min syklus var helt på tur denne mnd! Håper el kommer snart hos deg :-D
 
Så spennende! Jeg hadde høy fra dag 7(!!) og fikk ikke maks før på dag 20! Altså 13 dager med høy.
Men tror min syklus var helt på tur denne mnd! Håper el kommer snart hos deg :-D
Det blir slitsomt i lengden når man bør hoppe i høyet annenhver dag:wacky:
 
Det blir slitsomt i lengden når man bør hoppe i høyet annenhver dag:wacky:
Ja!!! Vi hadde oss hver eneste dag hele forrige uke frem til søndag. For trodde jo el kom ila forrige uke! Men neida, den kom i går! Så da måtte vi jo bare fortsette. Altså, greit med sengekos men det kan faktisk bli litt mye av det gode :yuck:
 
Det blir slitsomt i lengden når man bør hoppe i høyet annenhver dag:wacky:
Må og må.
Med minstejenta brukte jeg monitoren. Hadde oss 2 ganger (jaja, annenhverdag). Torsdag og lørdag. El kom på mandag, å der satt ho. Første pp med prøving og monitor.
Spent på om det er like lett denne gangen
 
Må og må.
Med minstejenta brukte jeg monitoren. Hadde oss 2 ganger (jaja, annenhverdag). Torsdag og lørdag. El kom på mandag, å der satt ho. Første pp med prøving og monitor.
Spent på om det er like lett denne gangen

Man må jo ikke ;) men når man har prøvd en stund er hvertfall jeg veldig opptatt av å treffe på eggløsning. Og da føler man at man må;)
 
Whoho....da ble det tidligste dag med maks fertilitet, på dag 19. Og jeg som bruker å ha 12 dager lutealfase, så blir dette en kort syklus for min del. Er en grunn til at jeg kjøpte fertilitetsmonitor, da varierer syklusen min fra 31 dager til 38 dager:facepalm:. Men lutealfasen har holdt seg rundt 12 dager så det er jo greit.
Vi la inn aksjer natt til i går, så da må vi satse på i kveld også.. Og krysse fingrene !
 

Vedlegg

  • IMG_20190308_075005.jpg
    IMG_20190308_075005.jpg
    31,3 KB · Visninger: 81
  • IMG_20190308_074952.jpg
    IMG_20190308_074952.jpg
    11,5 KB · Visninger: 96
jeg pleier bare å stille den inn, kanskje første dag i siste mens blir et par dager seinere på den men det gjør ingenting. den fanger opp el uansett :) Jeg var kommet på syklus dag 8 en gang og jeg hadde glemt å stille den inn.. satt bare første dag i siste mens så langt bak som det gikk an (4 dager?) men eggløsningen fanga den opp uansett :)

Takk for tipset. Jeg gjorde det slik, jeg. Har ikke lyst å gå en PP uten å bruke monitoren!
Ser ut for at jeg skal begynne å teste på mandag (cd11) og til og med cd20. EL forventes neste søndag (cd17), så da er jeg godt innafor med testingen :)
 
Så spennende! Jeg hadde høy fra dag 7(!!) og fikk ikke maks før på dag 20! Altså 13 dager med høy.
Men tror min syklus var helt på tur denne mnd! Håper el kommer snart hos deg :-D
Den kom i dag:happy:
 

Vedlegg

  • IMG_20190308_075005.jpg
    IMG_20190308_075005.jpg
    31,3 KB · Visninger: 40
Takk for tipset. Jeg gjorde det slik, jeg. Har ikke lyst å gå en PP uten å bruke monitoren!
Ser ut for at jeg skal begynne å teste på mandag (cd11) og til og med cd20. EL forventes neste søndag (cd17), så da er jeg godt innafor med testingen :)
Ja, da er du godt innafor og får fanget opp eggløsningen :D har måttet gjøre det der selv et par ganger:happy:
 
Jeg selger en CBFM til en grei pris om noen skulle være interessert!

Ble prøverør på oss, så den ligger der nesten ubrukt :) Vil ikke legge den ut på Finn, blir liksom ikke som å selge et par sko :)
 
Noen med gammel cb monitor her? eller erfaring med en?
Når jeg tok el test ikveld og slo på monitoren for å ta ut testen så var det et sort utropstegn i tillegg til bilde med el test med pil som viser at man kan ta ut test.. Hva betyr utropstegnet?
 
Dette er spennende... Jeg fikk maks på fertilitetsmonitoren i går. Vi la inn aksjer rundt 00 i natt. Og nå kl 06 våknet jeg av skikkelig mens murring, kjenner skikkelig at det jobbes nedentil Har aldri opplevd eggløsningsmerter på denne måten før Smerter helt nederst i magen og korsrygg. Det må vel være et godt tegn? Enten om eggløsningen kom nå (aldri opplevd på natt før) eller om egget lå klart og forhåpentligvis ble befruktet og jobber seg oppover. Hva trur dere?
Uansett vil jeg nok regne dagen i morgen som 1dpo for å være sikker..
 

Vedlegg

  • IMG_20190309_062712.jpg
    IMG_20190309_062712.jpg
    13,5 KB · Visninger: 52
  • IMG_20190309_062634.jpg
    IMG_20190309_062634.jpg
    40,6 KB · Visninger: 54
Last edited:
Dag 14, og fortsatt høy.
Fikk høy allerede på dag 8 (testedag 3).
Har lang syklus, og fikk høy lenge sist også.
Håper det blir bare en pp denne gangen også.
 

Vedlegg

  • 0C734BCA-3A3D-45D9-902B-5257A2705889.jpeg
    0C734BCA-3A3D-45D9-902B-5257A2705889.jpeg
    32,9 KB · Visninger: 64
Last edited:
Whoho....da ble det tidligste dag med maks fertilitet, på dag 19. Og jeg som bruker å ha 12 dager lutealfase, så blir dette en kort syklus for min del. Er en grunn til at jeg kjøpte fertilitetsmonitor, da varierer syklusen min fra 31 dager til 38 dager:facepalm:. Men lutealfasen har holdt seg rundt 12 dager så det er jo greit.
Vi la inn aksjer natt til i går, så da må vi satse på i kveld også.. Og krysse fingrene !
hva er det slags monitor du har?
 
Back
Topp