Vi som bruker fertilitetsmonitor! <3

Blæ! Dag 16 og fremdeles høy på monitoren.. skulle hatt el i dag! Så begynner å lure her:hilarious:
 
Har du strimmel du kan sjekke med?
Nei, det er det jeg ikke har :-( syns det er så rart, har ikke opplevd at el kommer så sent.. for nå blir jo syklusen min forflyttet også da jeg alltid har 14 dager lutealfase..
 
Nei, det er det jeg ikke har :-( syns det er så rart, har ikke opplevd at el kommer så sent.. for nå blir jo syklusen min forflyttet også da jeg alltid har 14 dager lutealfase..

Hmm men kjenner du noe ? Altså har du elsmerter? Eller el slim
 
Hmm men kjenner du noe ? Altså har du elsmerter? Eller el slim
Ja. Har ikke hatt så mye el smerter men har el slim. Kjenner det også når vi har kost oss på kveldene :hilarious: gjør som regel litt vondt når vi har samleie under el, og det er noe jeg har kjent nå også..
 
Veldig gøy å våkne i dagtidlig av at monitoren var uten batteri. Jeg hadde selvsagt ikke flere av de batteriene og når jeg endelig fant noen (måtte bruke fra fjernkontrollen i stua:hilarious::hilarious:) så var hele syklusen min sletta :-( :-( noen som vet om man kan lese av testpinnene manuelt?
 
Veldig gøy å våkne i dagtidlig av at monitoren var uten batteri. Jeg hadde selvsagt ikke flere av de batteriene og når jeg endelig fant noen (måtte bruke fra fjernkontrollen i stua:hilarious::hilarious:) så var hele syklusen min sletta :-( :-( noen som vet om man kan lese av testpinnene manuelt?
Så frustrerende da... Man skal vel egentlig ikke lese av pinnene men man ser jo veldig godt på de når det skal vises max. Det er jo som på strimmeltester at er strekene like sterk eller teststreken sterkere enn kontrollstreken så er den positiv/max.
 
CD 8, testdag 3, dag 4 med pergo.
Monitoren viste høy i dag, så regner med å få høy i et par uker nå. Pleier å ha EL på dag 19-21.
 
Høy i dag også, på dag 18! Jeg er ganske sikker på at el har vært og at monitoren ikke har fanget det opp.. :-(
 
Hei :)

Dette er sikkert spurt om her inne før, men jeg spør likevel - for mange sider å bla seg gjennom!

Kan man tyde noe ut i fra strekene på en CBFM-graviditetstest? Altså pinnen som skal inn i monitoren.. Eller har ikke strekene noe å si?
 
Hei :)

Dette er sikkert spurt om her inne før, men jeg spør likevel - for mange sider å bla seg gjennom!

Kan man tyde noe ut i fra strekene på en CBFM-graviditetstest? Altså pinnen som skal inn i monitoren.. Eller har ikke strekene noe å si?
Man kan vel ikke tyde den slik som man gjør med en annen EL-test. Men du ser jo om strekene blir sterke.
 
Man kan vel ikke tyde den slik som man gjør med en annen EL-test. Men du ser jo om strekene blir sterke.

Tissa på en sånn i dag fordi jeg ikke hadde noe annet, og så lurte jeg på om to streker på en sånn graviditetstest betyr noe som helst :)

En sterk kontrollstrek og en tydelig strek ved siden av.

Altså, jeg bruker ikke monitoren :)
 
fikk endelig maksimal på monitoren i dag, på dag 19! var visst litt sein denne mnd:hilarious:
 
Åååh, jeg klarte å glemme å stille inn ny syklus, og nå er det gått over de 4 dagene!... :banghead:
Det finnes ingen måte å "lure" monitoren på slik at jeg likevel får brukt den denne PP?...
 
Tissa på en sånn i dag fordi jeg ikke hadde noe annet, og så lurte jeg på om to streker på en sånn graviditetstest betyr noe som helst :)

En sterk kontrollstrek og en tydelig strek ved siden av.

Altså, jeg bruker ikke monitoren :)

Tror de graviditetstestene til monitor alltid viser to streker... De kan ikke tydes uten monitoren, mener jeg å huske.
 
Åååh, jeg klarte å glemme å stille inn ny syklus, og nå er det gått over de 4 dagene!... :banghead:
Det finnes ingen måte å "lure" monitoren på slik at jeg likevel får brukt den denne PP?...
jeg pleier bare å stille den inn, kanskje første dag i siste mens blir et par dager seinere på den men det gjør ingenting. den fanger opp el uansett :) Jeg var kommet på syklus dag 8 en gang og jeg hadde glemt å stille den inn.. satt bare første dag i siste mens så langt bak som det gikk an (4 dager?) men eggløsningen fanga den opp uansett :)
 
Då har eg bestilt meg ein sånn monitor. Det var tomt på billigetester, så då blei det apotek1. Vente, vente. Eg har prøvd clearblue dobbel hormonindikator og fått blinkesmil i fire dagar. På den fjerde kom mensen.. så i dag har eg ikkje testa. Frå å ha syklus på 36-40 +/- så var den plutselug nede i 26. Kva skjer?! Så no er eg drit lei av å mislykkes månad etter månad. Baby er verd pengane!
 
Går fremover mot EL
Vet man ikke skal tyde disse testene, men miro å se at strekene blir sterkere.
 

Vedlegg

  • 1375BDB5-631C-4B1D-B643-B188BDA002A6.jpeg
    1375BDB5-631C-4B1D-B643-B188BDA002A6.jpeg
    32 KB · Visninger: 77
Går fremover mot EL
Vet man ikke skal tyde disse testene, men miro å se at strekene blir sterkere.
Jeg syns faktisk at man kan tyde testene jeg da men:hilarious: jeg måtte ta noen manuelt denne uka da jeg fikk litt problemer med monitoren. Da så jeg at de nesten var positiv men ikke helt. I går og tirsdag fikk jeg maksimal. Og det ser man veldig godt på testene også. Ser jo at den er positiv, hadde ikke trengt monitoren for å fortelle meg det:hilarious:
 
Jeg er så spent på hva syklusen min tuller med nå. Jeg bruker alltid å ha rundt 35-39 dager, og har begynt med høy fertilitet på dag 19 og maks på dag 23. Men denne runden fikk jeg høy på dag 14 og har hatt høy i 4 dager nå. Men syns det er så rart det gikk til høy så tidlig, så jeg er spent på om det vil bli en kortere syklus eller bare at jeg får høy lenger. I natt la vi inn aksjer og jeg hadde skikkelige støtsmerter, som jeg ofte har ved eggløsning. Så nå blir det spennende å se hva monitoren sier i morgen:bored:
 

Vedlegg

  • IMG_20190307_065626.jpg
    IMG_20190307_065626.jpg
    12,6 KB · Visninger: 52
Back
Topp