Vi skravler videre i august.

Liste for dagen

Handle til bursdag
IKEA
Rydde
Vaske klær maskin nr to i gang
Legge sammen klær Ferdig
Legge på plass klær Ferdig
Bære bøker vi skal ta vare på opp på loftet Ferdig
Bære opp vinterklær på loftet: Ferdig
Vaske
Tørke støv: Ferdig
Pynte litt
Rydde kjøkken
Male dropper det i dag siden mannen ikke er bra
Få bort malesakene: Ferdig
Luke ute
Rydde i paviljongen: Ferdig
Bære øverste del av vitrineskapet opp i 2 etasje

Du er jaggu effektiv[emoji16][emoji16]

Hehe, nei det er faktisk ikke så lett[emoji12]
I know. Men han tror stadig det.

Med denne ferske påminnelsen har han endret plan for i morgen. En går på kino med ungene og den andre handler med yngste. "og den andre er hjemme og fikser huset" utgår liksom uansett.

Jeg tar badet i kveld. Så godt jeg orker. Og slenger den overfylte kurven med skittentøy på senga under selskapet.

Han tar kjøkkenet i dag. Og så er det kino og handling i morgen formiddag (offisielt ettermiddag, kino kl 13) og baking etterpå og så tar vel han kjøkkenet en gang til mens jeg og ungene rydder stua i morgen antar jeg. Og så tar jeg kjøkkenet en eller annen gang (for etter mitt syn er ikke kjøkkenet ryddet selv om han styrer på. Han vasker filteret til vifta nå. Det trengs. Jada. Men for min del trengs heller å vaske opp den termosen som bør satt på benken for å vaskes for flere dager siden. Han vasker opp daglig. Termoser og drikkeflasker og en del andre ting teller vistnok ikke når han vurderer hva som må vaskes. På vinteren har ungene kakao på skolen en dag i uka. Passer jeg ikke på står den der og venter til neste uke selv om han har vasket opp daglig. Selv om jeg har åpnet den og satt den i vann.

Så helt klart. Han tar kjøkkenet. Og så tar jeg det etterpå.
Det er ikke det at han ikke jobber. Han jobber masse. Og masse bra. Men vi prioriterer litt ulikt. Tilsammen blir det. Da da

Last edited:
Her sjekkes det lenge før vinteren kommer for jeg gidder ikke kjøpe til full pris den dagen snøen plutselig kommer
Jeg kjøper også før snøen kommer. Om den kommer. Somregel er mye av det jeg kjøper på salg fordi sesongen er så godt igang. Men tidvis full pris ja. Når noe er for smått sånn brått. Til gjengjeld har jo ikke mine unger sånn fem vinterjakker da så om vi kjøper en til full pris har vi likevel ikke brukt mange tusen.

Og reelt kan vinterjakka hans passe nå. Muligens passer den hele året. Eller så trenger han ny etter jul. Jeg har ikke klart å lære meg å forutse når disse tre vokser en størrelse eller to i et rykk. Det bare skjer.

Jeg vet du har en helt annen kontroll på din unge. Det bare funker ikke for meg og mine. Selvsagt dels fordi jeg alltid er på etterskudd. Men eldste fikk jakke for to år siden. Mellomste i fjor (yngte arver det aller meste og får lite nytt) så kanskje han trenger jakke i år. Bukse kjøpte vi i fjor sent på sesongen så den tror jeg passer enda.

Men jeg får legge vekk telefonen og begynne å vaske.

Jeg kjøper også før snøen kommer. Om den kommer. Somregel er mye av det jeg kjøper på salg fordi sesongen er så godt igang. Men tidvis full pris ja. Når noe er for smått sånn brått. Til gjengjeld har jo ikke mine unger sånn fem vinterjakker da så om vi kjøper en til full pris har vi likevel ikke brukt mange tusen.

Og reelt kan vinterjakka hans passe nå. Muligens passer den hele året. Eller så trenger han ny etter jul. Jeg har ikke klart å lære meg å forutse når disse tre vokser en størrelse eller to i et rykk. Det bare skjer.

Jeg vet du har en helt annen kontroll på din unge. Det bare funker ikke for meg og mine. Selvsagt dels fordi jeg alltid er på etterskudd. Men eldste fikk jakke for to år siden. Mellomste i fjor (yngte arver det aller meste og får lite nytt) så kanskje han trenger jakke i år. Bukse kjøpte vi i fjor sent på sesongen så den tror jeg passer enda.
Nå har jo ikke dere nødvendigvis det superkaldt heller da, vi har det og trenger gode nok klær. Kunne selvsagt betalt 1900 for bergans dunjakka og kun hatt den men vi liker å variere og ha jakker til forskjellig bruk

Nå har jo ikke dere nødvendigvis det superkaldt heller da, vi har det og trenger gode nok klær. Kunne selvsagt betalt 1900 for bergans dunjakka og kun hatt den men vi liker å variere og ha jakker til forskjellig bruk
Vi har en annen type vinter ja. Men prioriterer også annerledes ang tøy det er det ikke tvil om. Men ulike må det jo være lov å være :)

Hva gjør dere i kveld, da?

God morgen :)
Har kjøpt kinobilletter til sambo og frøkna i dag, så får tvillingene og jeg sove på sofaen mens de er ute. :D

God morgen.

Den siste dagen eldstemann er en niåring

På programmet står sjekk av klær og penal til skolestart, kino, handling og vasking av hus.

God morgen :)
Har kjøpt kinobilletter til sambo og frøkna i dag, så får tvillingene og jeg sove på sofaen mens de er ute. :D
Hva skal de se?

Litt godt med en pause da, håper tvillingene vil sove så du får sove

Hvordan går livet med to små?

Back
Topp