Vi over 38

Jeg testet negativt ved IKM når jeg var gravid med sønnen vår. Det var vel 12 DPO. Ventet en uke med neste test (var så sikker på at jeg ikke var gravid) og da var den positiv. Så ikke alle tester positivt når man egentlig skal teste positivt. Men skjønner de kjipe følelsene:Heartred Jeg synes det er sårt kanskje å ikke få de barna jeg ønsker meg, men jeg er også veldig heldig som fikk et barn. Jeg vil at sønnen min skal føle at han er nok, og at vår lille famile er gull.

Jeg har alltid vært så glad i barn, helt side jeg begynte som trillepike på barneskolen. Har alltid vært barnevakt for hele nabolaget, og senere tantebarn og venninners barn. Venninnene mine trodde alltid at jeg ville få barn først og da veldig tidlig. Drømmen var 5 barn;) :laughing002
Tiden gikk også ble det ikke slik, men nå er jeg veldig fornøyd med å ha fått en:Heartblue Ville bare at han skulle ha fått søsken, da vi selv har hatt glede av det. Men jeg vil jo selvfølgelig ikke som du skriver, at sønnen min skal føle at han ikke er nok. Han er absolutt nok:Heartred:Heartred

Vi har hatt mange samtaler før vi startet prosessen og under, om vi er veldig egoistiske som gjør dette. Siden det finnes så mange barn der ute som ikke har et godt hjem. Vi konkluderte vel med at vi ikke hadde noe godt svar på det, men siden muligheten for å få hjelp er til stede ville vi prøve det.

Så får jeg bare krysse fingrene for at jeg plutselig får en positiv test. Ønsket er i alle fall veldig til stede, selv om ikke troen er på topp:love7

Jeg har alltid vært så glad i barn, helt side jeg begynte som trillepike på barneskolen. Har alltid vært barnevakt for hele nabolaget, og senere tantebarn og venninners barn. Venninnene mine trodde alltid at jeg ville få barn først og da veldig tidlig. Drømmen var 5 barn;) :laughing002
Tiden gikk også ble det ikke slik, men nå er jeg veldig fornøyd med å ha fått en:Heartblue Ville bare at han skulle ha fått søsken, da vi selv har hatt glede av det. Men jeg vil jo selvfølgelig ikke som du skriver, at sønnen min skal føle at han ikke er nok. Han er absolutt nok:Heartred:Heartred

Vi har hatt mange samtaler før vi startet prosessen og under, om vi er veldig egoistiske som gjør dette. Siden det finnes så mange barn der ute som ikke har et godt hjem. Vi konkluderte vel med at vi ikke hadde noe godt svar på det, men siden muligheten for å få hjelp er til stede ville vi prøve det.

Så får jeg bare krysse fingrene for at jeg plutselig får en positiv test. Ønsket er i alle fall veldig til stede, selv om ikke troen er på topp:love7

Så fint skrevet :Heartred Nei, det er absolutt ikke egoistisk. Selvfølgelig er sønnen din nok :Heartred:Heartblue Likevel er det naturlig at dere ønsker dere ett barn til, full forståelse for det. Vi har to, men vil gjerne ha et til. Krysser alt jeg har for dere, jeg har trua!! Prøv og tenke positive tanker. Styrkeklemmer sendes din vei :happy::happy:

Så leit å høre camillacamilla, dette er så tøft å gå igjennom...Håper alt ordner seg for deg uansett hva dere velger å gjøre videre. Ta vare på deg selv og så håper jeg du får en fin sommer med masse positivt påfyll:Heartred

I dag hadde jeg så håpet på en positiv test, tenkte det ville vært litt kult på 2 årsdagen til Lillegutt:Heartblue:Heartblue

Den ble selvfølgelig negativ. Jeg er ikke direkte lei meg, men mer oppgitt og lei hele prosessen. Tenker jeg får bruke sommeren godt å tenke over om jeg klarer ett nytt forsøk helt fra start. Hjertet vil, men vet ikke om kroppen vil. Jeg blir så dårlig av hormonene jeg får, og skal vi i gang med et ferskforsøk blir det jo ganske mye mer. Denne gangen har jeg vært sykemeldt store deler av forsøket, men hvis vi skal prøve flere runder kan jeg jo liksom ikke være det hele tiden.

Hei Vårsol! Eg kan flyttast til «ventar på oppstart», ettersom mensen kom i dag og eg no veit meir om datoar for neste forsøk:

Smuta, 39, Hausken, PP28/IVF#3 (4. stimulering), barn#2, lang protokoll, DHEA, Synarela, Fostimon, Ovitrelle, Klexane, Prednisolon, oppstart Synarela 08.07, oppstart Fostimon 30.07

Første gong med lang protokoll, så gruer meg litt til det, men håpar at denne lange, tunge runden bringer lykke!!! I det minste er det sommar! ;)

Trodde jeg hadde svart her, men TJOHO!!! :happy::happy::happy: Da er du igang!! Jeg har stor tro på Dhea! Det skal bli en tipp-topp sommer!! :happy::happy:

Trodde jeg hadde svart her, men TJOHO!!! :happy::happy::happy: Da er du igang!! Jeg har stor tro på Dhea! Det skal bli en tipp-topp sommer!! :happy::happy:
Takk for det, gode Saltvann. Håpar at dette blir drømmesommaren med gullembryo på oss alle!!! ❤️

2 spm:

1 hvor lenge venter dere med å bade? Skal på stranda i morgen, og har skrekkelig lyst, men vil ikke ta noen sjanser . Hadde uttak onsdag og innsett fredag...

2. Litt kleint, men hvor dypt setter dere cyclogest? Jeg har liksom ikke peiling på hvor dyp skjeden min er , og vil jo sette den dypt nok, men ikke for dypt:confused013 Har brukt ringfingeren og brukt neglen til å dytte på "bakenden" på "torpedoen" så langt jeg klarer, men er som sagt nervøs for om det er passe? Vil jo ikke ødelegge en kommende spire heller!

2 spm:

1 hvor lenge venter dere med å bade? Skal på stranda i morgen, og har skrekkelig lyst, men vil ikke ta noen sjanser . Hadde uttak onsdag og innsett fredag...

2. Litt kleint, men hvor dypt setter dere cyclogest? Jeg har liksom ikke peiling på hvor dyp skjeden min er , og vil jo sette den dypt nok, men ikke for dypt:confused013 Har brukt ringfingeren og brukt neglen til å dytte på "bakenden" på "torpedoen" så langt jeg klarer, men er som sagt nervøs for om det er passe? Vil jo ikke ødelegge en kommende spire heller!

Hei :happy:

1)Jeg kommer ikke til å bade. Klinikken rådet meg til å avstå i forhold til fare for å utvikle infeksjon. Jeg går dessuten på lutinus, så en del som kommer ut av den også.. Med lillemann gikk jeg på lutinus ut uke 12.

2) Jeg bruker Lutinus og der følger det med en applikator som man setter tabletten i. Den er kanskje 18 cm (uten at jeg har målt den) og jeg skyver den helt inn. Innimellom virker det som at livmoren er litt lengre ned, så "presser" ikke unn sånn at det gjør vondt.

Jeg skal også på stranden idag :happy::happy: Kos deg!!! :happy::happy::happy:

Hei :happy:

1)Jeg kommer ikke til å bade. Klinikken rådet meg til å avstå i forhold til fare for å utvikle infeksjon. Jeg går dessuten på lutinus, så en del som kommer ut av den også.. Med lillemann gikk jeg på lutinus ut uke 12.

2) Jeg bruker Lutinus og der følger det med en applikator som man setter tabletten i. Den er kanskje 18 cm (uten at jeg har målt den) og jeg skyver den helt inn. Innimellom virker det som at livmoren er litt lengre ned, så "presser" ikke unn sånn at det gjør vondt.

Jeg skal også på stranden idag :happy::happy: Kos deg!!! :happy::happy::happy:

Takk for svar! Men hvor lenge tenker du å vente med å bade? Klinikken min sa jeg sikkert kunne bade idag, men ser feks sykehuset i Bergen anbefaler å vente 2 uker etter innsett...

Takk for svar! Men hvor lenge tenker du å vente med å bade? Klinikken min sa jeg sikkert kunne bade idag, men ser feks sykehuset i Bergen anbefaler å vente 2 uker etter innsett...

De sa jeg kunne bade når jeg er ferdig med lutinus, skal vel gå på den 3 uker etter positiv test. Ut hele juli altså. Godt mulig jeg velger å gå på lutinus ut uke 12, så da blir det ingen bading...

De sa jeg kunne bade når jeg er ferdig med lutinus, skal vel gå på den 3 uker etter positiv test. Ut hele juli altså. Godt mulig jeg velger å gå på lutinus ut uke 12, så da blir det ingen bading...
Skjønner! Da er det sikkert litt annerledes med lutinus enn cyclogest...

Herlighet, nå ble jeg usikker, alltid så himla nervøs i den stolen der:joyful: Mener de talte en 8-9-10 stykker, alle med fin størrelse bortsett fra en liten husker jeg bare, var bare så glad for at det i det hele tatt var noe der å jobbe videre med:joyful:
Ja, det er jo eit drømmescenario!! :smiley-bounce012 I know, UL-kontrollen er basert på erfaring blitt eit av dei aller mest nervøse øyeblikka gjennom heile IVF-karusellen...! Håpar lang protokoll har like god effekt hos meg også! :smiley-angelic001

Ja, nå håper jeg bare de finner noen dugelige egg der inne også, og hadde jeg fått ett på frys i tillegg hadde jeg vært i himmelen!:happy:
Skal holde dere oppdaterte, nå skal vi ut i båt og feire St. Hans og livet, og forhåpentligvis koble av ivf-kvernen litt. God midtsommernatt alle dere flotte jenter, alt skal gå bra!:Heartred

Ja, det er jo eit drømmescenario!! :smiley-bounce012 I know, UL-kontrollen er basert på erfaring blitt eit av dei aller mest nervøse øyeblikka gjennom heile IVF-karusellen...! Håpar lang protokoll har like god effekt hos meg også! :smiley-angelic001

Back
Topp