Vi over 38 (Eksisterende tråd)

HAHA, ja den takker man høyt for selv om det er litt vel ekkelt innimellom når det blir litt mye crinone. Jeg fikk faktisk tips om å ta det annenhver gang foran og bak (fnis) fordi det hadde vist seg at opptaket var bedre da (spesielt ved endometriose). Litt mindre plaget da. :)

Jeg engster meg vel egentlig ikke så veldig, vil bare spikre planen. At de er enige og at det slik det blir :) Krysser fingrene for at jeg klarer å bære frem til uke 38 og at jeg slipper unna både svangerskapsdiabetes og svangerskapsforgiftning. Følges opp pga begge disse tingene for å evt oppdage det tidlig + en del annet da, men er innom både nyre- og føde- poliklinikk. Jeg har forstått det som at pappaen får være med på ks ja, men må hjem etter noen timer og så er det bare besøkstiden som gjelder etter det. Blir uansett ikke hotell etter ks :greet025

Jeg skjønner:) Jeg syns Lutinus er mye mer klissete enn Crinone. Nå er jeg litt mer forberedt neste gang. Jeg skjønner du vil spikre planen, sånn er jeg også. Får du datoen idag, eller per post? Jeg fikk svangerskapsforgiftning i første svangerskap, så skal følges opp for det, samt tidlig vannavgang. Så lenge mannen får være med på ks, er jeg veldig fornøyd:) Masssssse lykke til idag!!! :) :) :) Strekene mine blir forresten ikke noe sterkere på strimmeltestene. Dårlig tegn? Jeg velger uansett å tenke positivt inntil det motsatte er bevist :)

Takk, Saltvann:Heartred:Heartred
Jeg har hatt det bedre:yuck: Har en fryktelig hodepine og får ikke sove om nettene. Slik har det vært under alle forsøkene mine. Tenker også mye. Dette skulle være mitt siste forsøk, men så har jeg jo plutselig fått fire egg på frys. Hva gjør jeg med de?? Hvis jeg skal til på en ny runde blir sikkert ikke det med oppstart før på nyåret, da er jeg plutselig over 41 år hvis jeg skulle være så heldig å bli gravid. Nå har jeg vært sykemeldt i 4 uker pga av vondter med hormonstimuleringen, var sykemeldt tre uker i sommer. Så hvis jeg skal til på en ny runde føler jeg på en måte at jeg må prøve å ikke være sykemeldt. Hjerte mitt vil så gjere bli gravid, men vet ikke om kroppen eller psyken min orker en runde til:Heartred

Hei kjære deg :) Skjønner veldig godt at du er frustrert. Jeg skjønner også godt i forhold til sykemelding, slik følte jeg det også. Men som andre har sagt, så må man lytte til kroppen og gjøre det som er best for en i denne perioden. Hva tenker mannen? Og klinikken/sykehuset? Ikke lett å vite hva man skal gjøre, håper svaret vil komme til dere veldig snart :Heartred

Først: GRATULERER kjære Saltvann! Dette er SÅ gøy!! :smiley-angelic003

Jeg er usikker om du kan bruke 3 oktober som like bastant utgangspunkt som ivf insett, da du nå ikke vet når befruktningen skjedde. En starter jo produksjon av hcg 5-7 dager etter befruktning, så med det i tankene er du fortsatt 1-2 og det stemmer :)
Jeg mener at 1-2 hcg level starter på 10. 2-3 rundt 150 og 3+ så mye som 2700.

Jeg målte ikke 3+ før 5+6 ;)

Jeg har bare tenkt litt på dette svaret ditt, klamrer meg til håpet, vet du ;)

Jeg hadde inseminering lørdag 3 oktober. Da fikk jeg beskjed om at egget/eggene ville befruktes innen 24 timer, altså søndag 4 oktober. Det vil si at egget festet seg senest søndag 11 oktober, og dermed også hcg-produskjonsstart. Jeg fikk 1-2 på morgenurin lørdag 17 oktober (3+6). Tirsdag 20 oktober fikk jeg også 1-2, men i 9-draget. (Ikke morgenurin, og etter og hainntatt havregrøt, juice og kaffe, 4+2) Så du tenker at dette er innafor og st jeg bare skal være "lykkelig gravid"? :smiley-bounce012

Hei jenter! En liten oppdatering fra meg, har absolutt ikke glemt dere!:Heartred Har bare vært endel dårlig den siste uken og ikke så aktiv her inne. Men nå går det bedre og jeg ser frem til å snart ha lagt 2/3 av denne behandlingen bak meg.:finger: Så jeg er ved godt mot, på offensiven og utålmodig etter å joine dere:joyful:
En greie vi har hjemme er at jeg kaller meg for Gollum for tiden (føler meg litt sånn; skalla, krokete rygg, osv), har blitt litt latter utav det og det er godt å ufarliggjøre det hele. Har til og med fått låne Gollum-legoen til min sønn som maskot:laughing002 Men nok om meg!
Først og fremst så håper jeg at du Saltvann har det bra, er så glad på dine vegne, du er bare rå, også når det gjelder måten å bli gravid på! Digger deg og skal heie på deg helt frem til fødselen, dette går bra!:Heartred
Håper det går bra med dere andre også og med stimuleringen, masse lykke til, heier på dere! Smuta, krysser fingrene ekstra for deg denne gangen!:Heartred Og FrøkenBlå og operasjonen, håper den gjør underverker for deg! Vi er søren meg en gjeng tøffe damer, er så imponert over hva vi står i! Mennene kan bare gå og legge seg!!!:joyful:
Masse gode vibber fra Vårsol.:love7

Startet på sprøyter nå på søndag, skal ikke på kontroll før neste torsdag. Er ikke det litt lenge før kontroll? 11 dager med sprøyter.

Hei jenter! En liten oppdatering fra meg, har absolutt ikke glemt dere!:Heartred Har bare vært endel dårlig den siste uken og ikke så aktiv her inne. Men nå går det bedre og jeg ser frem til å snart ha lagt 2/3 av denne behandlingen bak meg.:finger: Så jeg er ved godt mot, på offensiven og utålmodig etter å joine dere:joyful:
En greie vi har hjemme er at jeg kaller meg for Gollum for tiden (føler meg litt sånn; skalla, krokete rygg, osv), har blitt litt latter utav det og det er godt å ufarliggjøre det hele. Har til og med fått låne Gollum-legoen til min sønn som maskot:laughing002 Men nok om meg!
Først og fremst så håper jeg at du Saltvann har det bra, er så glad på dine vegne, du er bare rå, også når det gjelder måten å bli gravid på! Digger deg og skal heie på deg helt frem til fødselen, dette går bra!:Heartred
Håper det går bra med dere andre også og med stimuleringen, masse lykke til, heier på dere! Smuta, krysser fingrene ekstra for deg denne gangen!:Heartred Og FrøkenBlå og operasjonen, håper den gjør underverker for deg! Vi er søren meg en gjeng tøffe damer, er så imponert over hva vi står i! Mennene kan bare gå og legge seg!!!:joyful:
Tenk at du har kommet over halvveis allerede, hurra for det! :joyful: Og du er så tøff som står på og tenker positivt! :Heartpink Jeg blir så inspirert! Selv har jeg vært permittert i flere måneder og står i fare for å miste jobben, og har stunder hvor jeg virkelig svartmaler alt: hvordan kan jeg starte i ny jobb samtidig som jeg forsøker eller har blitt gravid, evt. gå på jobbintervjuer som gravid? Kanskje får jeg ikke ny jobb i det hele tatt og mister den jeg har - som gravid. :arghh: I verste fall blir jeg ikke gravid heller... :( Men jeg merker at jeg lar meg påvirke av den positive innstillingen hos blant annet deg. :) Jeg jobber virkelig med meg selv for å ikke ta alle sorger på forskudd og i tillegg prøve å fokusere på alt det som er fint i livet akkurat nå: jeg får mye tid sammen med 2-åringen min, vi slipper alt stress med henting og levering i barnehagen, og jeg slipper å ta hensyn til arbeidsgiver under IVF-behandlingen. ;) Takk for at du titter innom med statusoppdatering, ser frem til at du (snart!) kan joine oss! Heier på deg!:)

Startet på sprøyter nå på søndag, skal ikke på kontroll før neste torsdag. Er ikke det litt lenge før kontroll? 11 dager med sprøyter.
Jeg tror jeg alltid har hatt kontroll etter en uke på lang protokoll, men da jeg hadde kort var jeg først på kontroll etter 9 dager. Kanskje det er forskjellen? Synes også det er litt rart å ikke komme inn på kontroll før sprøytestart.

Jeg har bare tenkt litt på dette svaret ditt, klamrer meg til håpet, vet du ;)

Jeg hadde inseminering lørdag 3 oktober. Da fikk jeg beskjed om at egget/eggene ville befruktes innen 24 timer, altså søndag 4 oktober. Det vil si at egget festet seg senest søndag 11 oktober, og dermed også hcg-produskjonsstart. Jeg fikk 1-2 på morgenurin lørdag 17 oktober (3+6). Tirsdag 20 oktober fikk jeg også 1-2, men i 9-draget. (Ikke morgenurin, og etter og hainntatt havregrøt, juice og kaffe, 4+2) Så du tenker at dette er innafor og st jeg bare skal være "lykkelig gravid"? :smiley-bounce012
Jeg er ingen ekspert på dette området altså, bare så det er sagt helt klart ;) Jeg bare tenkte at det ofte er en god forklaring på at hcg stigningen ikke er helt i takt med det man selv tror (ref meg selv) og at cb digital heller ikke alltid er helt å stole på. Hvis du vil ha ro i sjela ville jeg tatt en blodprøve og målt stigningen. I følge legene er jo det det eneste man kan kontrollere at det er stigning helt sikkert, ikke graviditetstester :) Men testene viser jo at du fortsatt er gravid, så enn så lenge må du jo leve lykkelig som det, eller hva?:hello2

Jeg tror jeg alltid har hatt kontroll etter en uke på lang protokoll, men da jeg hadde kort var jeg først på kontroll etter 9 dager. Kanskje det er forskjellen? Synes også det er litt rart å ikke komme inn på kontroll før sprøytestart.
Jeg har heller ikke kontroll før. Når har du hatt uttak da etter kontroll?

Jeg har heller ikke kontroll før. Når har du hatt uttak da etter kontroll?
Ved kort protokoll (kun en gang) hadde jeg uttak en uke etter kontroll, altså gikk jeg totalt 15 dager på sprøytene. Nå skal det sies at jeg har lav amh og har generelt vært litt understimulert ved behandling. Jeg gikk på 150iu menopur og 150iu Gonal-F daglig den gangen.

Ved kort protokoll (kun en gang) hadde jeg uttak en uke etter kontroll, altså gikk jeg totalt 15 dager på sprøytene. Nå skal det sies at jeg har lav amh og har generelt vært litt understimulert ved behandling. Jeg gikk på 150iu menopur og 150iu Gonal-F daglig den gangen.
Hadde sprøyter i 14 dager sist, men denne gangen går jeg på rekovelle, Menopur 450 og fyremadel. Så håper det er litt kortere denne gangen.

Hei:) Så du fikk "sent" 2-3 da fosteret ikke var levedyktig? Sist gang fikk jeg 2-3 da jeg var 4+2. Igår, da jeg tok testen, var jeg 4+2. Det var riktignok ikke med morgenurin. Jeg tar ny test om noen dager, og tenker positivt :) Har du fått svar fra Fürst? :)
Kjære gode Saltvann, det var på ingen måte meininga å skremma deg, ville berre sei at eg også bekymra meg veldig for det der... :banghead: Eg tok ingen HCG-prøver verken under det første vellykka svangerskapet eller det andre no når eg hadde MA. Så eg veit ingenting om korleis HCG-nivåa mine var. Mitt einaste samanlikningsgrunnlag var dei digitale testane og då fekk eg 2-3 raskare under første graviditet. Men dette kan jo også variera veldig både frå person til person og frå svangerskap til svangerskap. Kryssar alt av fingrar og tær og armar og bein for at det er terminspire som har klamra seg fast hos deg! ❤️ Skal oppdatera om min situasjon litt seinare.

Jeg er ingen ekspert på dette området altså, bare så det er sagt helt klart ;) Jeg bare tenkte at det ofte er en god forklaring på at hcg stigningen ikke er helt i takt med det man selv tror (ref meg selv) og at cb digital heller ikke alltid er helt å stole på. Hvis du vil ha ro i sjela ville jeg tatt en blodprøve og målt stigningen. I følge legene er jo det det eneste man kan kontrollere at det er stigning helt sikkert, ikke graviditetstester :) Men testene viser jo at du fortsatt er gravid, så enn så lenge må du jo leve lykkelig som det, eller hva?:hello2

Takk for svar:) Jeg tar en test i helgen. Hvis den fortsatt viser 1-2, tar jeg en blodprøve. Hvordan gikk det med deg idag? Håper det gikk topp :Heartred

Kjære gode Saltvann, det var på ingen måte meininga å skremma deg, ville berre sei at eg også bekymra meg veldig for det der... :banghead: Eg tok ingen HCG-prøver verken under det første vellykka svangerskapet eller det andre no når eg hadde MA. Så eg veit ingenting om korleis HCG-nivåa mine var. Mitt einaste samanlikningsgrunnlag var dei digitale testane og då fekk eg 2-3 raskare under første graviditet. Men dette kan jo også variera veldig både frå person til person og frå svangerskap til svangerskap. Kryssar alt av fingrar og tær og armar og bein for at det er terminspire som har klamra seg fast hos deg! ❤️ Skal oppdatera om min situasjon litt seinare.

Jeg skjønte det, Smuta :) Jeg tenker positivt. Jeg tsr en blodprøve om testen jeg skal ta i helgen viser det samme. Jeg er sååå trett! Gleder meg til oppdatering fra deg :)

Var det 450 du fikk? Jeg hadde 300, og gikk på det i 9 dager. Var på kontroll den 9 dagen. Hvis det uroer deg, syns jeg du skal be om kontroll litt tidligere.

Hei:) Så du fikk "sent" 2-3 da fosteret ikke var levedyktig? Sist gang fikk jeg 2-3 da jeg var 4+2. Igår, da jeg tok testen, var jeg 4+2. Det var riktignok ikke med morgenurin. Jeg tar ny test om noen dager, og tenker positivt :) Har du fått svar fra Fürst? :)
Hcg-stigningen til meg kom mye raskere i første svangerskap enn i nåværende. Husker ikke helt uke og dag jeg fikk de forskjellige resultatene nå, men det var nok til at jeg ble skikkelig stressa. Så jeg kan si at det ikke er noe å stresse for, spesielt siden du ikke tok med morgenurin, men det er vanskelig å la være i disse nervepirrende ukene.:p har sånn trua på den lille fighteren:Heartred

Takk for svar:) Jeg tar en test i helgen. Hvis den fortsatt viser 1-2, tar jeg en blodprøve. Hvordan gikk det med deg idag? Håper det gikk topp :Heartred
Det gikk fint, ingen dato fastsatt enda. Mini ligger litt foran i vekst, hvilket visstnok var vanlig ved ivf? Det var jeg ikke klar over men det var noe med optimale vekstforhold i starten osv :) Glukosebelastningstest neste uke og så tilbake om en måned. Da regner jeg med at de må sette datoen. :)

Masse gode vibber fra Vårsol:love7

Ja, det Var det. Men gikk 2 uker sist, så er kanskje derfor?
Ja, det Var det. Men gikk 2 uker sist, så er kanskje derfor?

Gollum :) :Heartred Du er rå! Du er jo nesten snart ferdig, det er jo fantastisk!! :):Heartred:Heartred:Heartred:wav JEG HEIER PÅ DEG!!! Tusen takk for gode ord :) Jeg har det veldig bra. Det hadde vært perfekt om jeg snart ser 2-3 på testen, håper at jeg gjør det på lørdag :) Ellers tar jeg blodprøver til uken. Jeg er veldig trett om dagen! Nå er det litt rolig på jobb for tiden, og da blir jeg ekstra trett. Jeg trives veldig godt på jobben, veldig hyggelige kolleger. Det er heller ledelsen jeg er uenig i. Men, men!

Gollum, så søtt!! Og fullstendig enig i at man må prøve å gjøre alvorlige situasjoner mindre farlig, iallfall ovenfor barna. Man ønsker ikke at de skal ligge våkne og bekymre seg. Ja; livet kan være vanskelig til tider, men det meste ordner seg. Vi var ærlige med 7 åringen da jeg ble ble "sofa-liggende" og etterhvert innlagt. Han visste "alt" om fostervann og "alt" i magen, da vi leste "uke-for uke" gjennom graviditeten. Han visste det var alvorlig, men at vi satset og håpet på at det ville gå fint:)

Håper dagen din blir fantastisk, slik du er :) :Heartred

Back
Topp