Åh, så hyggelig, tusen takkHar fulgt med litt på deg også, håper det går veien for deg denne gangen!![]()
Heier på dere alle her inne!

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Åh, så hyggelig, tusen takkHar fulgt med litt på deg også, håper det går veien for deg denne gangen!![]()

Tusen takkJa! Veldig gøy, skulle bare likt og se at tallet endrer seg. På klinikken sa de at egget eventuelt ville bli befruktet innen 24 timer. Jeg sendte gynekologen en sms, og han virket ikke bekymret, men sa jeg kunne ta en blodprøve. Først skrev jeg at det sikkert er lurt. 3 minutter etterpå skrev jeg at jeg gjør som han vil
Litt vinglete, men det er han nok vant til. Stressa kvinnfolk
Nå skal jeg bare tenke positivt! Jeg ringte også Majorstueklinikken, og damen sa at jeg ikke kunne stole på ukesindikatoren. Så håper det stemmer. Håper dagen din er topp!
Jeg skal slappe av litt før jobb
![]()
Jeg har lest om folk som har gått ned i uker, noen som aldri får 3+ osv osv. De kan være veldig ustabile og man skal aldri bruke de for å måle økning i hcg i utgangspunktet. De reagerer også på for MYE hcg i urinen, så hos noen får man mer korrekt resultat ved å vanne ut urinprøven. Ja, tenk positivt og kos deg nå
Men det er sant det jeg har lest - graviditet etter infertilitet er en psykisk prøvelse Jeg googla masse på cb digital i starten og, haha. Vil jo ikke tro at det er sant og så vil du ha det svart på hvitt, og så får du ikke det du håpet eller trodde og så blir man suuuuperstressa.Jeg har lest om folk som har gått ned i uker, noen som aldri får 3+ osv osv. De kan være veldig ustabile og man skal aldri bruke de for å måle økning i hcg i utgangspunktet. De reagerer også på for MYE hcg i urinen, så hos noen får man mer korrekt resultat ved å vanne ut urinprøven. Ja, tenk positivt og kos deg nå
Jeg har det fint, gruegleder meg til i morgen for besøk på Ullevål. Håper mini har vokst som han skal - vil bare komme over uke 24 så jeg vet at det gjøres en innsats hvis noe skal skje nå. Det er bestemt at jeg må ha keisersnitt pga tidligere operasjoner så jeg må vel gjennom en runde med informasjon og opplegg rundt det. Jeg kjenner at jeg fortsatt bærer på mye frykt og usikkerhet med så mange vonde nedturer i fem år, at det til tider overskygger gleden. Jeg jobber med saken altså, det går stadig bedreMen det er sant det jeg har lest - graviditet etter infertilitet er en psykisk prøvelse
![]()
I know! Blir litt småsprø. Jeg skal prøve og ikke tenke mer på dette, og heller ta en blodprøve neste uke om helgens test viser det samme. Spennende med besøk på Ullevål imorgen! Vet du hvem du skal til? Nina Harsem er en fantastisk dame! Hun skal følge meg opp i dette svangerskapet. Skjønner deg så godt. Ikke at det skal skje, men det gjøres en innsats dersom babyen kommer i uke 23 også. Vi fikk valget da jeg ble lagt inn på Riksen i uke 23, om hva vi ønsket dersom han skulle komme før uke 24. Du skal uansett ha et laaaangt svangerskapTenk positivt, og ikke stress mer enn nødvendig. Studier viser at det har vært færre premature fødsler i coronatid, noe jeg har full forståelse for. Dette skal gå bra!!
Keisersnitt er heller ikke noe å grue seg til, jeg har hatt to. Begge akutte. Det første VELDIG AKUTT. Fra vi var på føden til han var ute i en operasjonssal i en annen etasje, tok det 15 min! Utrolig! Det vet jeg fordi jeg tok bilde av mannen mens han fortet seg å få på seg "csi" drakten nede på føden, og fødselstidspunktet. De lurte meg godt, og sa at de i operasjonssalen HATET å vente, så derfor kjappet vi oss sånn. Herre-min-hatt! Noen ganger er det greit og være litt lettlurt også
Sporet litt av. Selve keisersnittet syns iallfall ikke jeg var noe stress
![]()

Har en fryktelig hodepine og får ikke sove om nettene. Slik har det vært under alle forsøkene mine. Tenker også mye. Dette skulle være mitt siste forsøk, men så har jeg jo plutselig fått fire egg på frys. Hva gjør jeg med de?? Hvis jeg skal til på en ny runde blir sikkert ikke det med oppstart før på nyåret, da er jeg plutselig over 41 år hvis jeg skulle være så heldig å bli gravid. Nå har jeg vært sykemeldt i 4 uker pga av vondter med hormonstimuleringen, var sykemeldt tre uker i sommer. Så hvis jeg skal til på en ny runde føler jeg på en måte at jeg må prøve å ikke være sykemeldt. Hjerte mitt vil så gjere bli gravid, men vet ikke om kroppen eller psyken min orker en runde til
Camilla; håper du har det fint![]()
Jeg har bare vært der en gang og da var det til en overlege/gynekolog. Vet ikke om det er han som skal følge meg videre.I know! Blir litt småsprø. Jeg skal prøve og ikke tenke mer på dette, og heller ta en blodprøve neste uke om helgens test viser det samme. Spennende med besøk på Ullevål imorgen! Vet du hvem du skal til? Nina Harsem er en fantastisk dame! Hun skal følge meg opp i dette svangerskapet. Skjønner deg så godt. Ikke at det skal skje, men det gjøres en innsats dersom babyen kommer i uke 23 også. Vi fikk valget da jeg ble lagt inn på Riksen i uke 23, om hva vi ønsket dersom han skulle komme før uke 24. Du skal uansett ha et laaaangt svangerskapTenk positivt, og ikke stress mer enn nødvendig. Studier viser at det har vært færre premature fødsler i coronatid, noe jeg har full forståelse for. Dette skal gå bra!!
Keisersnitt er heller ikke noe å grue seg til, jeg har hatt to. Begge akutte. Det første VELDIG AKUTT. Fra vi var på føden til han var ute i en operasjonssal i en annen etasje, tok det 15 min! Utrolig! Det vet jeg fordi jeg tok bilde av mannen mens han fortet seg å få på seg "csi" drakten nede på føden, og fødselstidspunktet. De lurte meg godt, og sa at de i operasjonssalen HATET å vente, så derfor kjappet vi oss sånn. Herre-min-hatt! Noen ganger er det greit og være litt lettlurt også
Sporet litt av. Selve keisersnittet syns iallfall ikke jeg var noe stress
![]()
Jeg har bare vært der en gang og da var det til en overlege/gynekolog. Vet ikke om det er han som skal følge meg videre.
Krysser fingrene for degNå har jeg en dårlig følelse. Da jeg gikk ut fra jobb ikveld og sto i heisen, kjente jeg at det kom "en del" ut fra underlivet.Kunne ikke gå inn igjen, for måtte rekke bussen. Sitter på bussen nå og ber til høyere makter...

Ingen fareJeg skjønner. Nå fikk jeg plutselig dårlig samvittighet; det var ikke meningen å skremme deg på noen måte med forrige melding til deg. Beklager om du ble det. Det kommer til å gå kjempebra!!Masse lykke til!!
![]()
![]()

Ingen farebare svarte på farten så da ble det litt kort. Føler jeg har vært gjennom så mye siste årene så skal nok takle et keisersnitt. Håper jeg får dato snart bare
Jeg levde i skrekk i 11 uker pga crinonen. Den gir mye utflod som gjør at du tror noe annet er på gang hele tiden. Krysser fingrene for at det er det samme for deg nå![]()

Puh, det var godt å høyra, kjære Saltvann. Litt tragikomisk oppi det heile.Oppdatering: for å si det sånn: jeg trodde aldri jeg skulle nærmest rope følgende til mannen fra toalettet; "takk Gud for utflod!!!" TJOHO!!! Jeg har jobbet kveld, så ikke spist middag. Nå skal jeg feire med 2 brødskiver hjemmebakt brød og kakao! Og serie! Mannen får bare slå av fotball!!![]()
Puh, det var godt å høyra, kjære Saltvann. Litt tragikomisk oppi det heile.
Bekymringane sluttar på ingen måte etter positiv test, framfor alt ikkje for oss langtidsprøvarar.......!! Heiar på spiren!![]()
Men ikke pga bekymringer Ja, takk!! Herre-min-hatt! Jeg var HELT sikker! Så nå skal jeg bare nyte dette, og ikke engste meg. Ellers blir det et veldig langt svangerskap! Og det vil jeg jo selvsagt haMen ikke pga bekymringer
Bare et lite spørsmål før jeg slutter helt å bekymre meg; hadde du stusset over at det sto 1-2 på cbd? Gynekologen skrev: "nei, det skal du ikke bekymre deg for", mens damen på Majorstueklinikken sa at man kan ikke stole på at de avgir riktig uke."
HAHA, ja den takker man høyt for selv om det er litt vel ekkelt innimellom når det blir litt mye crinone. Jeg fikk faktisk tips om å ta det annenhver gang foran og bak (fnis) fordi det hadde vist seg at opptaket var bedre da (spesielt ved endometriose). Litt mindre plaget da.Jeg skjønner deg veldig godtJa, det gjør du nok, det er jeg sikker på
Er det noe spesielt rundt ks du bekymrer deg for? Eller er det hele opplegget? Jeg leste forresten at Ullevål tillater ledsager i disse dager
Så hvis situasjonen er tilsvarende når det er vår tur, får vi selskap
Vet du; hadde aldri i min villeste fantasi trodd jeg skulle si høyt til mannen fra badet; "TAKK GUD FOR UTFLOD!!!"

Eg var også veldig bekymra for den digitale testen... Syntest også at min burde ha vore 2-3 tidlegare enn den var. Det der er til å bli gal av!!Ja, takk!! Herre-min-hatt! Jeg var HELT sikker! Så nå skal jeg bare nyte dette, og ikke engste meg. Ellers blir det et veldig langt svangerskap! Og det vil jeg jo selvsagt haMen ikke pga bekymringer
Bare et lite spørsmål før jeg slutter helt å bekymre meg; hadde du stusset over at det sto 1-2 på cbd? Gynekologen skrev: "nei, det skal du ikke bekymre deg for", mens damen på Majorstueklinikken sa at man kan ikke stole på at de avgir riktig uke."
Og eg samanlikna med min forrige graviditet med jenta vår, då fekk eg 2-3 mykje tidlegare. Men det er masse feilmeldingar knytt til dei testane, for mange kvinner er ukesindikatoren upåliteleg. Vent nokon dagar og ta ein ny, det er jo fortsatt veldig tidleg. Håpar du snart får 2-3 og at det kan beroliga litt! Nina H er helt fantastisk. Tenker ofte på henne. Uheldigvis hadde jeg valgt å føde på Rikshospitalet, så ukene før fødsel måtte jeg slutte å hå til henne. Ble bare
Eg var også veldig bekymra for den digitale testen... Syntest også at min burde ha vore 2-3 tidlegare enn den var. Det der er til å bli gal av!!Og eg samanlikna med min forrige graviditet med jenta vår, då fekk eg 2-3 mykje tidlegare. Men det er masse feilmeldingar knytt til dei testane, for mange kvinner er ukesindikatoren upåliteleg. Vent nokon dagar og ta ein ny, det er jo fortsatt veldig tidleg. Håpar du snart får 2-3 og at det kan beroliga litt!
Og viss du stressar veldig, gå til legen for HCG-måling?