Vi over 38 (Eksisterende tråd)

15 ble befruktet! Helt fantastisk :Heartred Du har jo gode sjanser til å få noen på frys nå, så jeg tillater meg å være optimistisk på dine vegne, og at minst ett av eggene er av gull :cheers

Jeg skrev litt om situasjonen min i et innlegg ovenfor. Den situasjonen endrer seg visst fra time til time, for nå har jeg fått nok penger til operasjon av muskelknutene i livmora alikevel. Jeg skulle ta operasjonen privat, for å spare tid, da det er opptil 6 mnd ventetid i det offentlige. Men jeg syntes prisen, 70.000, var for dyrt, hadde regnet med at prisen kom på 40.000. Men fikk de siste 30.000 av foreldrene mine... Det er noen som håper på å bli besteforeldre skjønner jeg :happy: Så da blir det operasjon om ikke mange ukene, og så skal jeg dra til Athen for eggdonasjon i februar.

Du må holde optimismen oppe og klargjøre kropp og psyke for innsett neste syklus. Håper du oppdaterer oss på lørdag om hvor mange du får på frys :cheers

Åhhh, Frøkenblå!! Først fikk jeg så vondt av deg etter første innlegg, men så flott å lese ditt nye!!!:smiley-bounce016:smiley-bounce016 Det er jo helt topp!! Jeg skjønner godt at du var lei deg tidligere :Heartred Strålende nyheter!! Jeg unner deg virkelig en liten skatt :Heartred:Heartred:Heartred Det er jeg sikker på at du har om ikke så lenge :)

Takk for svar :) Ja, jeg vurderer å informere leder om det neste gang. Jeg vet at to til garantert får vite det, men det får bare være. Jeg syns det er veldig ubehagelig å skulle si at jeg blir sykemeldt i to uker til uten å si noe mer til henne. Men først får vi se hva testen viser! :) Jeg håper at kollegaen som spurte ble veldig flau og ba om unnskyldning. Makan! Håper du har det bra!! Oppstart 16, er det ikke? :)
Den tid, den sorg. Forhåpentligvis slipper du å måtte ta stilling til det :) Ja, vedkommende ba om unnskyldning og sa det var en vekker for å tenke før en snakker...;) Men som hun som hadde vært sykmeldt sa: det bedre å la den som spør sitte igjen i en ubehagelig situasjon enn at hun skal føle seg ukomfortabel ved å bli spurt. Love it!! :D

Jeg har det fint, har vært på mitt første jobbintervju, men det ser ikke ut til at jeg får jobben. Det er veeeeldig mange om beinet nå - opptil 600 søkere på en av stillingene jeg søkte på...:shifty: Og venter på oppstart den 16. ja. :)

15 ble befruktet! Helt fantastisk :Heartred Du har jo gode sjanser til å få noen på frys nå, så jeg tillater meg å være optimistisk på dine vegne, og at minst ett av eggene er av gull :cheers

Jeg skrev litt om situasjonen min i et innlegg ovenfor. Den situasjonen endrer seg visst fra time til time, for nå har jeg fått nok penger til operasjon av muskelknutene i livmora alikevel. Jeg skulle ta operasjonen privat, for å spare tid, da det er opptil 6 mnd ventetid i det offentlige. Men jeg syntes prisen, 70.000, var for dyrt, hadde regnet med at prisen kom på 40.000. Men fikk de siste 30.000 av foreldrene mine... Det er noen som håper på å bli besteforeldre skjønner jeg :happy: Så da blir det operasjon om ikke mange ukene, og så skal jeg dra til Athen for eggdonasjon i februar.

Du må holde optimismen oppe og klargjøre kropp og psyke for innsett neste syklus. Håper du oppdaterer oss på lørdag om hvor mange du får på frys :cheers
Å så fantastisk, blir så glad når ting ordner seg! :) Men herregud så dyrt, det er når man hører slike priser at jeg tenker hvor heldig vi er som egentlig har gratis helsetjeneste (selv om det tar tid)!

Da var dag for egguttakendelig her :Heartred:Heartred:Heartred Var veldig nervøs, ikke for at det skulle gjøre vondt men bare sånn generelt at alt annet skulle gå galt. Jeg har god fantasi, så i hodet mitt er det mye som kan gå galt. Dumt at fantasien min sjeldent er optimistisk :yuck:

Selve egguttaket tok litt over 1/2 time, og gjorde helvetes vondt :eek::eek: det var en student som gjorde det, men tror sannsynligvis at det hadde gjort vondt likevel. Legen som fulgte med la begge hendene sine på magen min og trykket godt ned, for han mente at litt motstand ville gjøre det bedre. Bortsett fra at jeg da fikk noe annet å tenke på, tror jeg ikke det hjalp så veldig mye. Men vi kom i mål og jeg hadde gjort det igjen i morgen om jeg måtte ha gjort det:Heartred:Heartred:Heartred

Jeg fikk ut 16 egg, så nå venter jeg spent til i morgen om noen av de blir befruktet:love7:love7
Så bra!! Du har jo kjempegode odds, så du får sikkert mange befruktede :) Jeg hadde også sykt vondt under forrige uttak, men jeg hadde bare 4 egg, så det tok jo mye kortere tid. Men vi gjør det vi må, og resultatet kan jo bli en drøm som går i oppfyllelse! :Heartpink

Jeg prøver å følge med så godt jeg kan, men si endelig ifra om noen er i feil "bås". Jeg er fortsatt i karantene. Jeg hadde inseminering lørdagen som var, og dersom egget ble befruktet, skjedde nok dette på søndag. Så om dette går som jeg håper, fester egget seg i disse dager :) Oddsen er vel ikke akkurat på vår side, men vi hadde 30 % overlevelsesodds hos sønnen vår, da vannet gikk i uke 21. Det gikk jo bra! Så trua skal jeg iallfall ha inntil det motsatte er bevist! Jeg tar en crinone på morgenen, samt noen tabletter som visstnok skal hjelpe egget med å feste seg. Jeg kjenner antydning til murring i ryggen, og blir oppblåst utover dagen. Dette skyldes nok medisinene. Håoer alle har en topp dag!! :) :) Heier på alle her inne! :)

Tusen takk for alle de fine ordene du skriver til alle:flower det er utrolig hyggelig:love7 vi heier selvfølgelig også veldig på deg!!

Det var en sterk historie å lese, FrøkenBlå :Heartred
Ønsker deg alt godt for fremtiden, og håper virkelig du kan finne noen løsninger som ikke er så langt frem i tid. Kunne du kanskje stått på en venteliste der du ønsker å komme tidligere inn til sykehuset?

Jeg har ikke lest igjennom tråden etter at jeg tok en liten time-out så håper det går bra med dere alle :Heartred

Tenkte jeg skulle skrive litt om disse muskelknutene mine, i tilfelle andre i lignende situasjon er her inne eller senere leser denne tråden.

I går var jeg i Oslo på Aleris for kontroll av muskelknutene og vurdering for operasjon. Fikk beskjed av spesialisten jeg snakket med om at jeg burde få fjernet knutene for å optimalisere forhold for graviditet, da jeg har planer om eggdonasjon. Fikk også høre at muskelknutene lå bra til for å bli operert ut og at det ikke ville bli noe arrvev etter operasjonen. Legen sa at jeg kunne gå igang med eggdonasjon etter ca. 3 måneder etter operasjonen. Jeg dro da hjem med godt mot og trodde jeg hadde en plan på veien videre mht. ønske om å få barn. Hadde sett på prislisten deres i forkant at operasjonen, laparaskopi, ville koste ca 32.000. Legen ville også foreta en hysteroskopi, som ifølge prislista koster rundt 8.000. Jeg hadde planlagt å bruke da maks 45.000 kr på operasjonen, med tanke på at eggdonasjon kommer til å koste rundt 70.000 + medisiner, reise og opphold.

Men idag fikk jeg telefon fra klinikken og de sa at operasjonen kom til å koste 70.000. Jeg ble da veldig lei meg og tenkte at dette koster alt for mye. Jeg avlyste operasjonen som var planlagt i slutten av måneden..

Jeg er veldig fortvilt over alt nå, og innser at jeg ikke har råd til å få operert muskelknutene privat. Det blir alt for dyrt. Konsultasjonen jeg hadde på Aleris i går kom på 2000 kr og var jo i seg selv helt bortkastet... Jeg har time på Ullevål i desember, men det er jo bortimot 2 måneder til. Denne timen skulle omhandle ny vurdering om operasjon av muskelknutene, men det er jo ventetid på operasjon på sikkert 6 mnd, muligens mer pga. koronasituasjonen og alle de som har fått utsatt sine operasjoner.

Jeg kikker på helsenorge.no for å se hvor lang ventetid det er på de ulike sykehusene. Ser at Sykehuset i Vestfold oppgir kortest ventetid på kun 13 uker før operasjon, mens 7 uker til utredning. Så planen er nå å fikse legetime ASAP og få henvisning til utredning ved Sykehuset i Vestfold.

Jeg er så oppgitt og lei meg nå, tida bare går og går og går. Jeg nærmer meg jo 41 år og har ingen barn. Jeg angrer så veldig på at jeg ikke insisterte på operasjon av muskelknutene ved Ullevål den første gangen jeg var der for snart 1,5 år siden. Men de ville jeg skulle prøve 2 IVF-runder først for "å se". Jeg måtte jo bare akseptere det de sa. Men sitter her fremdeles uten barn, og legen på Aleris mente at det absolutt var viktig å få fjernet muskelknutene.

Tusen takk for fine ord fra dere alle:Heartred:Heartred

Først av alt har jeg et teknisk spørsmål til dere:yuck:;)
Hvordan klarer dere å hekte på flere innlegg i ett svar?

De skulle ringe fra laboratoriet i dag mellom 9 og 10, med svar om befruktning. De ringte selvfølgelig godt over 10, så pulsen har vært høy en god stund nå. Når hun endelig ringte sa hun at de fikk ut 17 egg, 13 av de var Ok og kunne befruktes. Til i dag var det 9 egg som hadde blitt befruktet med hjelp av ICSI. Er utrolig lettet nå, håper bare at de klarer seg frem til tirsdag da vi skal ha innsett. :love7

Synes det er så fint at vi kan åpne opp her jeg, tror det er så viktig og kan gjøre mye positivt for hverandre, så det må du ikke tenke på:Heartred
Du er nok lik meg, for jeg også har en tendens til å overtenke, overanalysere og bekymre meg for hva andre mener. Det er utrolig slitsomt, men det er denne samvittigheten som ligger i bunn og gjør det så vanskelig:happy:. Jeg har siden jeg ble sykemeldt i juni blitt oppringt av sjefen 2 ganger, dette synes jeg er innafor og satte stor pris på samtalene (jeg har ringt henne også), men nå er hun sluttet og en ny begynte etter sommeren. Og hun har jeg da altså ikke hørt fra enda. Såklart jeg kunne ringt henne, men føler faktisk dette er hennes ansvar å følge meg opp nå, også ift NAV. Jeg prøver å snu det rundt; hva godt har jobben gjort for meg i det siste? Hva skylder jeg dem tilbake? Hvordan ville jeg selv som sjef ha møtt en i samme situasjon? Det gjør at den dårlige samvittigheten min for å være borte så lenge fra jobb reduseres, og jeg får det bedre med meg selv.
Vi er alle i en situasjon her inne som kanskje er en av de mest krevende vi har stått i på lang tid. Så jeg tenker at dette er tiden for å være litt egoist, tenke på egen kropp og helse først nå. Ikke la noen tråkke over grensene, og selv bestemme over det man kan. Det er vår kropp og vår rett, synes jeg!:Heartred

Høres herlig ut, skjønner veldig godt tankegangen :) Hadde først skrevet en laaaaang avhandling, men så angret jeg litt. Takk for tanken :Heartred Jeg har en tendens til å åpne så veldig opp enkelte ganger, sikkert ikke så interessant for alle andre :)

Gratis med kjempefangst, kroppen din er jo helt rå!:cool05 :gen014

Da var dag for egguttakendelig her :Heartred:Heartred:Heartred Var veldig nervøs, ikke for at det skulle gjøre vondt men bare sånn generelt at alt annet skulle gå galt. Jeg har god fantasi, så i hodet mitt er det mye som kan gå galt. Dumt at fantasien min sjeldent er optimistisk :yuck:

Selve egguttaket tok litt over 1/2 time, og gjorde helvetes vondt :eek::eek: det var en student som gjorde det, men tror sannsynligvis at det hadde gjort vondt likevel. Legen som fulgte med la begge hendene sine på magen min og trykket godt ned, for han mente at litt motstand ville gjøre det bedre. Bortsett fra at jeg da fikk noe annet å tenke på, tror jeg ikke det hjalp så veldig mye. Men vi kom i mål og jeg hadde gjort det igjen i morgen om jeg måtte ha gjort det:Heartred:Heartred:Heartred

Jeg fikk ut 16 egg, så nå venter jeg spent til i morgen om noen av de blir befruktet:love7:love7

Det er jo et fantastisk resultat, gratulerer! Er sikker på at gullegget er der, masse lykke til!!:gen014

Tusen takk for fine ord fra dere alle:Heartred:Heartred

Først av alt har jeg et teknisk spørsmål til dere:yuck:;)
Hvordan klarer dere å hekte på flere innlegg i ett svar?

De skulle ringe fra laboratoriet i dag mellom 9 og 10, med svar om befruktning. De ringte selvfølgelig godt over 10, så pulsen har vært høy en god stund nå. Når hun endelig ringte sa hun at de fikk ut 17 egg, 13 av de var Ok og kunne befruktes. Til i dag var det 9 egg som hadde blitt befruktet med hjelp av ICSI. Er utrolig lettet nå, håper bare at de klarer seg frem til tirsdag da vi skal ha innsett. :love7

Fantastisk å lese slutten på historien din, så rørende gest fra dine foreldre! Masse lykke til med operasjon, håper du kan nå drømmen din om ikke så lenge!:Heartred

Den tid, den sorg. Forhåpentligvis slipper du å måtte ta stilling til det :) Ja, vedkommende ba om unnskyldning og sa det var en vekker for å tenke før en snakker...;) Men som hun som hadde vært sykmeldt sa: det bedre å la den som spør sitte igjen i en ubehagelig situasjon enn at hun skal føle seg ukomfortabel ved å bli spurt. Love it!! :D

Jeg har det fint, har vært på mitt første jobbintervju, men det ser ikke ut til at jeg får jobben. Det er veeeeldig mange om beinet nå - opptil 600 søkere på en av stillingene jeg søkte på...:shifty: Og venter på oppstart den 16. ja. :)

Jepp, det hadde vært det beste! Godt at hun kjente på det, og godt sagt av din sykemeldte kollega :) Åhh, så spennende!! Krysser fingrene for at du trekker det lengste strået :)

9 dpo i dag, kjenner ikke noe på kroppen...og måtte jo ta en test i dag. Helt blenda. Tester positiv med fersk forsøk 9dpo, mistet jo i uke 20 men det hadde jo ikke noe å si. Så hadde jo håpet denne gangen også...jaja, litt følelser ut på en lørdags morgen. Håper dere har en fin dag damer❤️

Hei :) Jeg blir forvirret. Man skal ikke ta fiskeolje opp mot egguttak, men jeg forstår det slik at omega 3 bedrer eggkvaliteten. Er ikke omega 3 fiskeolje i kapselform? Jeg har bestilt (med ekspress på døren :laughing001) omega 3 og q10 tabletter. Gynekologen mener det er lurt at jeg tar 200 mg q10, fordelt på morgen og kveld. Er det noen andre som tar dette, eller noe annet som bedrer kvaliteten? Dropper dere ALT sukker, eller unner dere dere litt snop i helgen?

Da har jeg fått tlf fra klinikken, 8 egg av bra kvalitet blir fryst ned:happy: Må si meg fornøyd med det:happy:

Da har jeg fått tlf fra klinikken, 8 egg av bra kvalitet blir fryst ned:happy: Må si meg fornøyd med det:happy:
Nå sitter jeg med et STORT smil her! DETTE kommer til å ende med baby! YESSS!!! :Heartbigred Så deilig at det fungerer for oss voksne frøkner innimellom! Du har vært veldig flink!

Tusen takk til dere alle for støtten ifbm. stresset jeg har vært i mht. operasjon av muskelknutene. Jeg har vært så sliten mentalt de siste ukene at jeg ikke har orket å skrive så mye her inne og heie på dere som jeg ønsker, men setter enormt pris på alle gode ord og følger med dere fra sidelinja. Ønsker dere alt godt :Heartbigred

Nå sitter jeg med et STORT smil her! DETTE kommer til å ende med baby! YESSS!!! :Heartbigred Så deilig at det fungerer for oss voksne frøkner innimellom! Du har vært veldig flink!

Tusen takk til dere alle for støtten ifbm. stresset jeg har vært i mht. operasjon av muskelknutene. Jeg har vært så sliten mentalt de siste ukene at jeg ikke har orket å skrive så mye her inne og heie på dere som jeg ønsker, men setter enormt pris på alle gode ord og følger med dere fra sidelinja. Ønsker dere alt godt :Heartbigred

Ta vare på deg selv:Heartred

Back
Topp