Jeg har ikke lest igjennom tråden etter at jeg tok en liten time-out så håper det går bra med dere alle
Tenkte jeg skulle skrive litt om disse muskelknutene mine, i tilfelle andre i lignende situasjon er her inne eller senere leser denne tråden.
I går var jeg i Oslo på Aleris for kontroll av muskelknutene og vurdering for operasjon. Fikk beskjed av spesialisten jeg snakket med om at jeg burde få fjernet knutene for å optimalisere forhold for graviditet, da jeg har planer om eggdonasjon. Fikk også høre at muskelknutene lå bra til for å bli operert ut og at det ikke ville bli noe arrvev etter operasjonen. Legen sa at jeg kunne gå igang med eggdonasjon etter ca. 3 måneder etter operasjonen. Jeg dro da hjem med godt mot og trodde jeg hadde en plan på veien videre mht. ønske om å få barn. Hadde sett på prislisten deres i forkant at operasjonen, laparaskopi, ville koste ca 32.000. Legen ville også foreta en hysteroskopi, som ifølge prislista koster rundt 8.000. Jeg hadde planlagt å bruke da maks 45.000 kr på operasjonen, med tanke på at eggdonasjon kommer til å koste rundt 70.000 + medisiner, reise og opphold.
Men idag fikk jeg telefon fra klinikken og de sa at operasjonen kom til å koste 70.000. Jeg ble da veldig lei meg og tenkte at dette koster alt for mye. Jeg avlyste operasjonen som var planlagt i slutten av måneden..
Jeg er veldig fortvilt over alt nå, og innser at jeg ikke har råd til å få operert muskelknutene privat. Det blir alt for dyrt. Konsultasjonen jeg hadde på Aleris i går kom på 2000 kr og var jo i seg selv helt bortkastet... Jeg har time på Ullevål i desember, men det er jo bortimot 2 måneder til. Denne timen skulle omhandle ny vurdering om operasjon av muskelknutene, men det er jo ventetid på operasjon på sikkert 6 mnd, muligens mer pga. koronasituasjonen og alle de som har fått utsatt sine operasjoner.
Jeg kikker på helsenorge.no for å se hvor lang ventetid det er på de ulike sykehusene. Ser at Sykehuset i Vestfold oppgir kortest ventetid på kun 13 uker før operasjon, mens 7 uker til utredning. Så planen er nå å fikse legetime ASAP og få henvisning til utredning ved Sykehuset i Vestfold.
Jeg er så oppgitt og lei meg nå, tida bare går og går og går. Jeg nærmer meg jo 41 år og har ingen barn. Jeg angrer så veldig på at jeg ikke insisterte på operasjon av muskelknutene ved Ullevål den første gangen jeg var der for snart 1,5 år siden. Men de ville jeg skulle prøve 2 IVF-runder først for "å se". Jeg måtte jo bare akseptere det de sa. Men sitter her fremdeles uten barn, og legen på Aleris mente at det absolutt var viktig å få fjernet muskelknutene.