Vi over 38 (Eksisterende tråd)

Sorry at jeg maser sånn i forhold til jobben, så bare hopp over innlegget eventuelt :)

Var det dumt at jeg skrev som jeg gjorde igår til spørsmålet; "syk?" fra en kollega? (Ja, men ikke alvorlig. Sees om to uker :)"

Hvis det blir en tur til, kan jeg da si følgende: "det jeg var sykemeldt for sist, var ikke vellykket. Jeg må derfor inn igjen...."

Jeg skulle ønske at jeg ikke tenkte så mye på dette, men er sånn som person. Tenker veldig mye, litt slitsomt :dance018

Til noe morsommere: når begynner dere symptomjakten i rutetiden? Det er vel egentlig helt unødvendig pga medisinene, men vanskelig og ikke kjenne etter :happy090
Når det gjelder sykmelding har jeg aldri informert kollegaer om det, bare leder. Etter at en (lettere irritert) kollega svarte høyt og tydelig at hun hadde hatt en spontanabort ved spm om hvorfor hun hadde vært sykmeldt, er det ingen som tør å spørre lenger, så jeg har bare unngått å si noe...;) Men det er kanskje annerledes om du jobber skift og andre må ta vaktene dine..? Om du får direkte spørsmål hadde jeg bare sagt at det er privat/ikke noe du har lyst å snakke om, men at det ikke er alvorlig og du er tilbake om et par uker.

Da er jeg snart igang med første stimulering, måtte utsette det en måned grunnet vi fikk korona i huset

Jeg kjenner jeg er nervøs,litt kalde føtter til tider. For dette er jo kjempeskummelt og kjempespennende!
Ivf som singel kvinne på 38, 39 i februar. Herregud..

Blir godt å komme i gang, er litt redd for sprøytene og hva hormonene vil gjøre med meg. Noen son merket humørendringer?
Har personalansvar, redd for å være en kjip sjef og ikke minst en kjip mor mens dette pågår..

Da er jeg snart igang med første stimulering, måtte utsette det en måned grunnet vi fikk korona i huset

Jeg kjenner jeg er nervøs,litt kalde føtter til tider. For dette er jo kjempeskummelt og kjempespennende!

Blir godt å komme i gang, er litt redd for sprøytene og hva hormonene vil gjøre med meg. Noen son merket humørendringer?
Har personalansvar, redd for å være en kjip sjef og ikke minst en kjip mor mens dette pågår..
Hei, skjønner godt at du er nervøs, men dette går nok kjempebra! Jeg har ikke reagert spesielt på behandling, kanskje litt humørendringer ved Synarela, så det trenger ikke nødvendigvis bli så ille. :) Sprøytene blir du også vant til, når du først har kommet over terskelen med den første. Håper du har noen å dele prosessen med underveis, ellers får du bruke oss for det det er verdt! Lykke til med start, jeg begynner også om en uke!

Bali ja, en kjempeide, det synes jeg virkelig vi fortjener etter alt dette slitet! Jeg skulle egentlig pusse opp kjøkkenet, men plutselig er ikke det så viktig lengre, så da blir det tur til Vietnam eller Thailand istedenfor med en gang verden er tilbake til normalen og jeg er frisk igjen:happy:
Håper ting går bra hos deg og med dine kjære Saltvann! Alt skal bli bra tilslutt:Heartred:flower

Høres herlig ut, skjønner veldig godt tankegangen :) Hadde først skrevet en laaaaang avhandling, men så angret jeg litt. Takk for tanken :Heartred Jeg har en tendens til å åpne så veldig opp enkelte ganger, sikkert ikke så interessant for alle andre :)

Last edited:
Når det gjelder sykmelding har jeg aldri informert kollegaer om det, bare leder. Etter at en (lettere irritert) kollega svarte høyt og tydelig at hun hadde hatt en spontanabort ved spm om hvorfor hun hadde vært sykmeldt, er det ingen som tør å spørre lenger, så jeg har bare unngått å si noe...;) Men det er kanskje annerledes om du jobber skift og andre må ta vaktene dine..? Om du får direkte spørsmål hadde jeg bare sagt at det er privat/ikke noe du har lyst å snakke om, men at det ikke er alvorlig og du er tilbake om et par uker.

:)

Last edited:

Herlig med oppstart snart! :) Men uff med corona, ble dere dårlige? Jeg syns sprøytene er null stress, og jeg har heller ikke merket noe til hormonene. Så flott sjef som tenker på sine ansatte! :) Det kommer til å gå helt topp!! :)

kan jeg spørre hvordan prosessen frem til innsett er? Skal sette inn frys neste syklus, er fra meg av bekymring for om det kommer til å overleve, og så leste jeg et sted at hvis man har eggløsning før tiden kan det bli avbrutt? Herregud tar på nervene det her:nailbiting::nailbiting: Skal sette inn blasto jeg og;)
Hei Solomor! Så kjempebra resultat du fikk med hele 19 egg ut. Jeg vet ikke om du har posta innlegg om hvor mange som ble befrukta, og antall du fikk på frys, men ser at du har innsett av blastocyst neste syklus :Heartred Skjønner at du ble skuffet over at det ikke ble innsett nå, men helsa først! Jeg har lest at kroppen kan ha lettere for å bli gravid uten alle disse hormonene som man har i systemet under stimuleringsrunden, så kanskje det er litt "hell i uhell", med enda bedre sjans for graviditet i neste syklus :) En blastocyst vil nesten alltid overleve opptining, så dette kommer nok til å gå bra. Jeg har veldig troen på at du er en av de som får det til på første forsøk :Heartred

Jeg har ikke lest igjennom tråden etter at jeg tok en liten time-out så håper det går bra med dere alle :Heartred

Tenkte jeg skulle skrive litt om disse muskelknutene mine, i tilfelle andre i lignende situasjon er her inne eller senere leser denne tråden.

I går var jeg i Oslo på Aleris for kontroll av muskelknutene og vurdering for operasjon. Fikk beskjed av spesialisten jeg snakket med om at jeg burde få fjernet knutene for å optimalisere forhold for graviditet, da jeg har planer om eggdonasjon. Fikk også høre at muskelknutene lå bra til for å bli operert ut og at det ikke ville bli noe arrvev etter operasjonen. Legen sa at jeg kunne gå igang med eggdonasjon etter ca. 3 måneder etter operasjonen. Jeg dro da hjem med godt mot og trodde jeg hadde en plan på veien videre mht. ønske om å få barn. Hadde sett på prislisten deres i forkant at operasjonen, laparaskopi, ville koste ca 32.000. Legen ville også foreta en hysteroskopi, som ifølge prislista koster rundt 8.000. Jeg hadde planlagt å bruke da maks 45.000 kr på operasjonen, med tanke på at eggdonasjon kommer til å koste rundt 70.000 + medisiner, reise og opphold.

Men idag fikk jeg telefon fra klinikken og de sa at operasjonen kom til å koste 70.000. Jeg ble da veldig lei meg og tenkte at dette koster alt for mye. Jeg avlyste operasjonen som var planlagt i slutten av måneden..

Jeg er veldig fortvilt over alt nå, og innser at jeg ikke har råd til å få operert muskelknutene privat. Det blir alt for dyrt. Konsultasjonen jeg hadde på Aleris i går kom på 2000 kr og var jo i seg selv helt bortkastet... Jeg har time på Ullevål i desember, men det er jo bortimot 2 måneder til. Denne timen skulle omhandle ny vurdering om operasjon av muskelknutene, men det er jo ventetid på operasjon på sikkert 6 mnd, muligens mer pga. koronasituasjonen og alle de som har fått utsatt sine operasjoner.

Jeg kikker på helsenorge.no for å se hvor lang ventetid det er på de ulike sykehusene. Ser at Sykehuset i Vestfold oppgir kortest ventetid på kun 13 uker før operasjon, mens 7 uker til utredning. Så planen er nå å fikse legetime ASAP og få henvisning til utredning ved Sykehuset i Vestfold.

Jeg er så oppgitt og lei meg nå, tida bare går og går og går. Jeg nærmer meg jo 41 år og har ingen barn. Jeg angrer så veldig på at jeg ikke insisterte på operasjon av muskelknutene ved Ullevål den første gangen jeg var der for snart 1,5 år siden. Men de ville jeg skulle prøve 2 IVF-runder først for "å se". Jeg måtte jo bare akseptere det de sa. Men sitter her fremdeles uten barn, og legen på Aleris mente at det absolutt var viktig å få fjernet muskelknutene.

Herlig med oppstart snart! :) Men uff med corona, ble dere dårlige? Jeg syns sprøytene er null stress, og jeg har heller ikke merket noe til hormonene. Så flott sjef som tenker på sine ansatte! :) Det kommer til å gå helt topp!! :)

Vi slapp billig unna med lette plager og snille venner som leverte boller på døren

Hei Solomor! Så kjempebra resultat du fikk med hele 19 egg ut. Jeg vet ikke om du har posta innlegg om hvor mange som ble befrukta, og antall du fikk på frys, men ser at du har innsett av blastocyst neste syklus :Heartred Skjønner at du ble skuffet over at det ikke ble innsett nå, men helsa først! Jeg har lest at kroppen kan ha lettere for å bli gravid uten alle disse hormonene som man har i systemet under stimuleringsrunden, så kanskje det er litt "hell i uhell", med enda bedre sjans for graviditet i neste syklus :) En blastocyst vil nesten alltid overleve opptining, så dette kommer nok til å gå bra. Jeg har veldig troen på at du er en av de som får det til på første forsøk :Heartred

Hei Frøken blå:happy: Håper det går bra med deg! Er fornøyd med 19 egg ut ja. 15 av de ble befruktet, har ikke hørt noe mer etter dagen de ble befruktet. De skulle ringe meg på lørdag og da hører jeg hvor mange som er bra nok å legge på frys:nailbiting: Jeg ble selvfølgelig kjempe skuffet over at det ikke blir innsett i morgen, men skuffelsen er svelget og jeg velger å se fremover. Håper så inderlig at det blir klaff første gangen, men man må være realistisk i det gamet her:sorry: Hvordan går det med deg?

Hei Frøken blå:happy: Håper det går bra med deg! Er fornøyd med 19 egg ut ja. 15 av de ble befruktet, har ikke hørt noe mer etter dagen de ble befruktet. De skulle ringe meg på lørdag og da hører jeg hvor mange som er bra nok å legge på frys:nailbiting: Jeg ble selvfølgelig kjempe skuffet over at det ikke blir innsett i morgen, men skuffelsen er svelget og jeg velger å se fremover. Håper så inderlig at det blir klaff første gangen, men man må være realistisk i det gamet her:sorry: Hvordan går det med deg?
15 ble befruktet! Helt fantastisk :Heartred Du har jo gode sjanser til å få noen på frys nå, så jeg tillater meg å være optimistisk på dine vegne, og at minst ett av eggene er av gull :cheers

Jeg skrev litt om situasjonen min i et innlegg ovenfor. Den situasjonen endrer seg visst fra time til time, for nå har jeg fått nok penger til operasjon av muskelknutene i livmora alikevel. Jeg skulle ta operasjonen privat, for å spare tid, da det er opptil 6 mnd ventetid i det offentlige. Men jeg syntes prisen, 70.000, var for dyrt, hadde regnet med at prisen kom på 40.000. Men fikk de siste 30.000 av foreldrene mine... Det er noen som håper på å bli besteforeldre skjønner jeg :happy: Så da blir det operasjon om ikke mange ukene, og så skal jeg dra til Athen for eggdonasjon i februar.

Du må holde optimismen oppe og klargjøre kropp og psyke for innsett neste syklus. Håper du oppdaterer oss på lørdag om hvor mange du får på frys :cheers

15 ble befruktet! Helt fantastisk :Heartred Du har jo gode sjanser til å få noen på frys nå, så jeg tillater meg å være optimistisk på dine vegne, og at minst ett av eggene er av gull :cheers

Jeg skrev litt om situasjonen min i et innlegg ovenfor. Den situasjonen endrer seg visst fra time til time, for nå har jeg fått nok penger til operasjon av muskelknutene i livmora alikevel. Jeg skulle ta operasjonen privat, for å spare tid, da det er opptil 6 mnd ventetid i det offentlige. Men jeg syntes prisen, 70.000, var for dyrt, hadde regnet med at prisen kom på 40.000. Men fikk de siste 30.000 av foreldrene mine... Det er noen som håper på å bli besteforeldre skjønner jeg :happy: Så da blir det operasjon om ikke mange ukene, og så skal jeg dra til Athen for eggdonasjon i februar.

Du må holde optimismen oppe og klargjøre kropp og psyke for innsett neste syklus. Håper du oppdaterer oss på lørdag om hvor mange du får på frys :cheers
Wow, FrøkenBlå, for ein berg- og dalbane dette her er!!! :banghead: Men så fantastisk at foreldra dine hjelper deg på veg! Dei er vel også veldig spente på prosessen! :Heartpink Heiar på deg! Her hos oss snuser me også på utlandet - både Russland og Spania. Men med COVID-19 på toppen av det heile blir jo dette ekstra komplisert... :depressed: Er særleg bekymra for dette med at reiseforsikringa ikkje gjeld i raude område... Har du gjort deg nokon tankar om det? Hellas kan jo kanskje vera enklare ettersom europeisk helseforsikring jo er gyldig der. Blir spennande å følgja kvarandre vidare her uansett! Satsar på meir oppturar enn nedturer i gruppa her framover! :dance008

Wow, 15 befrukta!!! Det er jo heilt fantastisk og tal eg og mange andre modne damer her berre kan drømma om... Håpar gullegget er der! :cool05

Så utrolig herlig at foreldrene dine skal hjelpe deg med siste 30.000:gen014 Herregud det er jo helt fantastisk! Så da blir det eggdonasjon da, og februar er ikke lenge til:happy: Har du lest bloggen til ønskemamma? Hun prøvde i mange år, før hun til slutt benyttet seg av eggdonasjon og ble gravid på første forsøk. Den lille jenta hennes er bare helt herlig, jeg følger henne på insta også. Hvis du ikke har lest den anbefaler jeg den virkelig!

Jeg skal oppdatere dere på lørdag, jeg krysser fingrene for mange egg på frys:smiley-angelic001 Men i dette gamet her er alt mulig, en har ingen garanti og må bare være forberedt på alt...

Wow, 15 befrukta!!! Det er jo heilt fantastisk og tal eg og mange andre modne damer her berre kan drømma om... Håpar gullegget er der! :cool05

Ja, er veldig fornøyd med det Smuta:happy: Jeg bare håper at så mange som mulig klarer seg til frys:happy2 Fikk beskjed om at de skulle ringe hvis det var noe, ellers så ringte de på lørdag når de fryser de ned, og de har ikke ringt ennå:nailbiting: Så spennende tider:nailbiting:

Da var dag for egguttakendelig her :Heartred:Heartred:Heartred Var veldig nervøs, ikke for at det skulle gjøre vondt men bare sånn generelt at alt annet skulle gå galt. Jeg har god fantasi, så i hodet mitt er det mye som kan gå galt. Dumt at fantasien min sjeldent er optimistisk :yuck:

Selve egguttaket tok litt over 1/2 time, og gjorde helvetes vondt :eek::eek: det var en student som gjorde det, men tror sannsynligvis at det hadde gjort vondt likevel. Legen som fulgte med la begge hendene sine på magen min og trykket godt ned, for han mente at litt motstand ville gjøre det bedre. Bortsett fra at jeg da fikk noe annet å tenke på, tror jeg ikke det hjalp så veldig mye. Men vi kom i mål og jeg hadde gjort det igjen i morgen om jeg måtte ha gjort det:Heartred:Heartred:Heartred

Jeg fikk ut 16 egg, så nå venter jeg spent til i morgen om noen av de blir befruktet:love7:love7

Da var dag for egguttakendelig her :Heartred:Heartred:Heartred Var veldig nervøs, ikke for at det skulle gjøre vondt men bare sånn generelt at alt annet skulle gå galt. Jeg har god fantasi, så i hodet mitt er det mye som kan gå galt. Dumt at fantasien min sjeldent er optimistisk :yuck:

Selve egguttaket tok litt over 1/2 time, og gjorde helvetes vondt :eek::eek: det var en student som gjorde det, men tror sannsynligvis at det hadde gjort vondt likevel. Legen som fulgte med la begge hendene sine på magen min og trykket godt ned, for han mente at litt motstand ville gjøre det bedre. Bortsett fra at jeg da fikk noe annet å tenke på, tror jeg ikke det hjalp så veldig mye. Men vi kom i mål og jeg hadde gjort det igjen i morgen om jeg måtte ha gjort det:Heartred:Heartred:Heartred

Jeg fikk ut 16 egg, så nå venter jeg spent til i morgen om noen av de blir befruktet:love7:love7
For en fantastisk fangst, håper alle er flotte og fine så du får noen på frys. Lykke til❤️❤️

Det er jo helt rått!! Fantastisk!! :):)

Åhhh, det er jo fantastisk!!! :) :) Herre min hatt så mange!! Jeg er helt sikker på at du får en hyggelig telefon imorgen:)

Back
Topp