Det er bare 4 timer med fly, så er ikke så langt. Vi er mer vant med 14-20 timers reisevei med fly når vi bor herOi, Malawi til Johannesburg er lang reisevei ja! Det er da man skjønner at man er ganske bortskjemt når man bor i en by i Norge og har flere private klinikker og sykehuset i utvidet gangavstand hjemmefra. Hvilke andre steder i «nærheten» er det det er mulig å få hjelp?
Det er egentlig ingen andre gode alternativ tror jeg, om vi ikke reiser til Europa. Men da blir det dyrt med flyreisene. Pleide å dra til Istanbul og var veldig fornøyd med dem, men forrige tur kostet over 20,000 kr bare i reise og neste gang må mannen også være med. Pluss flytiden er ofte rundt 30 timer.
Kunne kanskje søkt opp klinikker i Nairobi, Dar es Salaam eller Addis Ababa, men Johannesburg er mer utviklet så holder oss til det for nå. Cape Town hadde nok vært kjekkere å dra til, men da blir flytiden plutselig doblet (pluss bilettprisen er en del høyere).
Skulle gjerne bodd et annet sted mtp IVF, men ellers er det ganske ålreit å bo her

, men håper samtidig jeg får lov til å bli kvalm. Har også tenkt å be om kvalmestillende. Jeg blir uggen av Postafen, men det skal visst finnes noen alternativer. Håper du finner noe som fungerer greit!
Jeg var veldig kvalm, svimmel og slapp. Så tok jeg Postafen, og fikk sykdomsfølelse, og ble enda mer svimmel og slapp. Men det kan jo hende det fungerer bra for deg! Men vit at det finnes alternativer hvis det ikke gjør det. Afipram, afipran, noe sånt. Skal se om jeg finner det senere.