Vi over 38 ❤️

Oi, Malawi til Johannesburg er lang reisevei ja! Det er da man skjønner at man er ganske bortskjemt når man bor i en by i Norge og har flere private klinikker og sykehuset i utvidet gangavstand hjemmefra. Hvilke andre steder i «nærheten» er det det er mulig å få hjelp?
Det er bare 4 timer med fly, så er ikke så langt. Vi er mer vant med 14-20 timers reisevei med fly når vi bor her ;)

Det er egentlig ingen andre gode alternativ tror jeg, om vi ikke reiser til Europa. Men da blir det dyrt med flyreisene. Pleide å dra til Istanbul og var veldig fornøyd med dem, men forrige tur kostet over 20,000 kr bare i reise og neste gang må mannen også være med. Pluss flytiden er ofte rundt 30 timer.

Kunne kanskje søkt opp klinikker i Nairobi, Dar es Salaam eller Addis Ababa, men Johannesburg er mer utviklet så holder oss til det for nå. Cape Town hadde nok vært kjekkere å dra til, men da blir flytiden plutselig doblet (pluss bilettprisen er en del høyere).

Skulle gjerne bodd et annet sted mtp IVF, men ellers er det ganske ålreit å bo her :)

Det er bare 4 timer med fly, så er ikke så langt. Vi er mer vant med 14-20 timers reisevei med fly når vi bor her ;)

Det er egentlig ingen andre gode alternativ tror jeg, om vi ikke reiser til Europa. Men da blir det dyrt med flyreisene. Pleide å dra til Istanbul og var veldig fornøyd med dem, men forrige tur kostet over 20,000 kr bare i reise og neste gang må mannen også være med. Pluss flytiden er ofte rundt 30 timer.

Kunne kanskje søkt opp klinikker i Nairobi, Dar es Salaam eller Addis Ababa, men Johannesburg er mer utviklet så holder oss til det for nå. Cape Town hadde nok vært kjekkere å dra til, men da blir flytiden plutselig doblet (pluss bilettprisen er en del høyere).

Skulle gjerne bodd et annet sted mtp IVF, men ellers er det ganske ålreit å bo her :)
Ja om man sammenligner med Istanbul blir det jo veldig nær. Johannesburg er jo fly-hub så kan se for meg at det er det desidert letteste stedet å fly til. Håper dere ikke trenger flere forsøk for å lykkes, når det er så dyrt og kronglete å få behandling.

Men det setter ting litt i perspektiv syns jeg. Her i Norge har en jo blitt vant til at man får hjelp fra det offentlige når man trenger hjelp (iallefall de som er unge nok), og selv om egenandel på medisiner nok er utfordrende for en del så vil veldig mange ha råd til IVF offentlig. Men der nede (er jo sikkert mange mange land som er i samme situasjon som Malawi) så vil jeg tro at det er de aller færreste som har økonomi til å finansiere reise til og behandling på en utenlandsk klinikk..

Ja om man sammenligner med Istanbul blir det jo veldig nær. Johannesburg er jo fly-hub så kan se for meg at det er det desidert letteste stedet å fly til. Håper dere ikke trenger flere forsøk for å lykkes, når det er så dyrt og kronglete å få behandling.

Men det setter ting litt i perspektiv syns jeg. Her i Norge har en jo blitt vant til at man får hjelp fra det offentlige når man trenger hjelp (iallefall de som er unge nok), og selv om egenandel på medisiner nok er utfordrende for en del så vil veldig mange ha råd til IVF offentlig. Men der nede (er jo sikkert mange mange land som er i samme situasjon som Malawi) så vil jeg tro at det er de aller færreste som har økonomi til å finansiere reise til og behandling på en utenlandsk klinikk..

Takk! :Heartred

Det er sant. Man har sine utfordringer i Norge, men sammenlignet med mange andre land er nordmenn veldig heldige på mange områder!

Da er jeg tilbake igjen, etter en liten pause. Forrige forsøk (nr 2) ble avbrutt, da de mente jeg hadde for få egg :/ Jeg er nå igang med IVF#3 og skal nå prøve med Femar, Menopur og Fyremadel.
Så fint å høyra frå deg igjen! Utruleg leit med avbrutt forsøk, veit alt om kor tøft det er… Kryssar alt for deg no!! ❤️ Er denne infoen rett no då?

Liille - 37 (38 i år) - IVF#3 - barn#2 - Medicus Oslo - Femar, Menopur, Fyremadel

Hei kjære finaste Camilla, korleis går det med deg? Så fint med oppdatering!! ❤️ Beklager sein respons frå meg, er jo i den fine og intensive babybobla i tillegg til at me jo også har ein energisk seksåring, så det går unna på heimebane! Håpar alt er fint med graviditeten og at spiren klamrar seg fast og at du snart følgjer etter inn o babybobla saman med alle andre her! Klem
Du må bare nyte hvert minutt, Smuta❤️

Jeg vet ikke helt hvordan det går. Jeg har ikke god følelsen. Har tatt mange hcg prøver, og jeg syntes ikke noen av svarene blir slik de burde etter fasiten i alle disse skjemaene Privat gyn, var ikke så veldig bekymret, men det var for tidlig å se hjerteaktivitet når jeg var hos han. Han så en plomesekk og en liten prikk.

Skal på sykehuset på torsdag. Ellers er jeg veldig dårlig, er så kvalm, så kvalm. Men det var jeg også før jul når jeg mistet, så jeg klarer ikke å ta det som noe godt tegn. Nervevrak altså

Last edited:
Du må bare nyte hvert minutt, Smuta❤️

Jeg vet ikke helt hvordan det går. Jeg har ikke god følelsen. Har tatt mange hcg prøver, og jeg syntes ikke noen av svarene blir slik de burde etter fasiten i alle disse skjemaene Privat gyn, var ikke så veldig bekymret, men det var for tidlig å se hjerteaktivitet når jeg var hos han. Han så en plomesekk og en liten prikk.

Skal på sykehuset på torsdag. Ellers er jeg veldig dårlig, er så kvalm, så kvalm. Men det var jeg også før jul når jeg mistet, så jeg klarer ikke å ta det som noe godt tegn. Nervevrak altså
Takk for fine ord. Men huff, så utruleg tøft, kjære deg!! Kor langt er du på veg no? Du får prøva å tenka at det er eit godt teikn at du er så kvalm, sjølv om det er vanskeleg… Går du fortsatt på medisinar som verkar inn på kvalmen? Eg har lest forskning som viser at kvalme kan vera eit positivt teikn og at risikoen for spontanabort kan vera litt mindre med alvorleg kvalme. Det klamra eg meg i det minste til for å koma meg gjennom den jævlige kvalmen i mine svangerskap… Og eg har vore meir kvalm i dei to graviditetane som endte med barn enn i den graviditeten der eg mista. Så eg håpar i det lengste for deg! :smiley-angelic001:smiley-angelic001:smiley-angelic001
Sender mange styrkeklemmar! ❤️❤️❤️

IMG_20221102_202841.jpg

9 DPT (9 DP 5 DT)

Usikker på om det er for svakt og for sent.

Åh, så nervepirrande!! Synest det er vanskeleg å sei. Kva type test er dette? Tidleg eller vanleg? Har du fleire testar du kan ta? Håpar i det lengste for deg! ❤️
Det er en vanlig (sensitivitet 25). Litt sterkere i dag, men fortsatt svak.
Hcg i morgen (fredag) og mandag!

I dag var jeg på kontroll på sykehuset, 7+5. Kunne se et hjerte som slo❤️ Ble faktisk veldig overrasket, for jeg har ikke hatt noe god følelse. Nå håper jeg bare at den vil fortsette å vokse hele veien til sommeren.

Formen er ikke bra, er fortsatt veldig kvalm og svimmel, men kjenner at etter nyheten i dag skal det gå bra en liten stund til. Skal prøve noe kvalmestillende tabletter for å se om det blir bedre.

I dag var jeg på kontroll på sykehuset, 7+5. Kunne se et hjerte som slo❤️ Ble faktisk veldig overrasket, for jeg har ikke hatt noe god følelse. Nå håper jeg bare at den vil fortsette å vokse hele veien til sommeren.

Formen er ikke bra, er fortsatt veldig kvalm og svimmel, men kjenner at etter nyheten i dag skal det gå bra en liten stund til. Skal prøve noe kvalmestillende tabletter for å se om det blir bedre.
Så herlig med det lille bankende hjertet. :Heartred

Jeg gruer meg til kvalmen selv :hungover:, men håper samtidig jeg får lov til å bli kvalm. Har også tenkt å be om kvalmestillende. Jeg blir uggen av Postafen, men det skal visst finnes noen alternativer. Håper du finner noe som fungerer greit!

Takk, takk. Lykke til med blodprøvene dine❤️
Det var Postafen jeg skulle prøve først. Hva mener du med uggen? Tenker at det ikke går an å bli mer uggen enn det jeg er nå ;-)

Takk, takk. Lykke til med blodprøvene dine❤️
Det var Postafen jeg skulle prøve først. Hva mener du med uggen? Tenker at det ikke går an å bli mer uggen enn det jeg er nå ;-)
Jeg husker ikke detaljene! :hilarious: Jeg var veldig kvalm, svimmel og slapp. Så tok jeg Postafen, og fikk sykdomsfølelse, og ble enda mer svimmel og slapp. Men det kan jo hende det fungerer bra for deg! Men vit at det finnes alternativer hvis det ikke gjør det. Afipram, afipran, noe sånt. Skal se om jeg finner det senere.

Jeg er så frustrert! Jeg er 10 dager over tiden. På syklusdag 40! Jeg går bare og venter og venter på tr så vi kan starte opp forsøket. Det kjennes ut som om den skal komme når som helst, men sånn har det kjentes ut i over en uke! Hadde jeg ikke visst bedre hadde jeg tenkt jeg var gravid. Er småuggen og kvalm hele tiden, til og med verkende i brystende,men alle tester er ultrahvite.
Det er nok venting i dette gamet, om man ikke skal vente i ukesvis på en mensen som aldri kommer :grumpy:
Tenk hvis dette var det- ingen mer mens og overgangsalderen tok meg?? :arghh:

Gratulerer :Heartbigred

Jeg er så frustrert! Jeg er 10 dager over tiden. På syklusdag 40! Jeg går bare og venter og venter på tr så vi kan starte opp forsøket. Det kjennes ut som om den skal komme når som helst, men sånn har det kjentes ut i over en uke! Hadde jeg ikke visst bedre hadde jeg tenkt jeg var gravid. Er småuggen og kvalm hele tiden, til og med verkende i brystende,men alle tester er ultrahvite.
Det er nok venting i dette gamet, om man ikke skal vente i ukesvis på en mensen som aldri kommer :grumpy:
Tenk hvis dette var det- ingen mer mens og overgangsalderen tok meg?? :arghh:
Så forferdelig! Enig, det er nok venting som det er! Er det noe praktisk man kan gjøre? Sjekke hvor i syklusen man er hos gynekolog? Jumpstarte mensen vha hormoner?

Back
Topp