Vi over 38 ❤️

Litt usikker på sjanse for graviditet ved IVF for kvinner over 40. Tror det ligger på ca 30-40% per syklus for dem mellom 37-39, i alle fall, utfra om det settes inn et eller flere egg og hvorvidt man regner “graviditet” som “live birth” eller kun positive hCG-prøve. Jeg har ikke helsebakgrunn eller kompetanse på dette feltet (utover at jeg har vært nysgjerrig og lest noen studier på PubMed) så er kanskje best å kontakte en klinikk? De har jo sikkert egne tall på dette.
 
Hei alle :) ja da er jeg ferdig med såkalt ivf og skal opp til Trondheim neste uke i forbindelse med eggdonasjon. Litt skummel prosess synes jeg da det liksom blir noe nytt. Men slipper heldigvis sprøytene og uttak ❤️ mistet i MA for 6 uker siden og det er fortsatt tunge dager, men fått beskjed om at hvis jeg skulle hatt ett ivf forsøk til så hadde legen gitt forsøket 10 % mens eggdonasjon 80%, så sier seg vel litt selv ❤️ dem ser for seg innsett rundt slutten av april, begynnelsen av mai :)
 
Inn på ul i dag for å sjekke resultat av behandling, kun 1 eggpose var moden. Gyn anbefalte å avbryte IVF forsøk og heller ta en IUI. Kjenner meg litt tung til sinns. Er det andre som har opplevd kun 1 eggpose etter behandling for så få flere på neste syklus? Dette er min første runde og jeg vet ikke om jeg bare bør innse at det ikke blir noe mer baby eller om neste syklus kan se bedre ut.
 
Inn på ul i dag for å sjekke resultat av behandling, kun 1 eggpose var moden. Gyn anbefalte å avbryte IVF forsøk og heller ta en IUI. Kjenner meg litt tung til sinns. Er det andre som har opplevd kun 1 eggpose etter behandling for så få flere på neste syklus? Dette er min første runde og jeg vet ikke om jeg bare bør innse at det ikke blir noe mer baby eller om neste syklus kan se bedre ut.
Det var synd å høre. :sorry: Var det mange eggposer totalt? De har forskjellige medisiner og doseringer de kan justere med for å få flere eggposer til å vokse og eventuelt bremse de ivrigste, slik at neste gang kan en større andel av eggposene være modne. Første runde tar de gjerne standard-medisiner og -dosering, så kan det justeres mer individuelt når de ser hvordan du responderer på hormonene. Krysser fingrene for deg!
 
Det var synd å høre. :sorry: Var det mange eggposer totalt? De har forskjellige medisiner og doseringer de kan justere med for å få flere eggposer til å vokse og eventuelt bremse de ivrigste, slik at neste gang kan en større andel av eggposene være modne. Første runde tar de gjerne standard-medisiner og -dosering, så kan det justeres mer individuelt når de ser hvordan du responderer på hormonene. Krysser fingrene for deg!
Det var 3 stk totalt, 2 som ikke var store nok i tillegg til den ene som var veldig klar. Tatt doser menopur på 375 så relativt høyt.
 
Det var 3 stk totalt, 2 som ikke var store nok i tillegg til den ene som var veldig klar. Tatt doser menopur på 375 så relativt høyt.
Jeg hadde menopur 450 første gang, menopur + pergoveris andre gang og fikk ut flere. Ta en samtale med klinikken din, så har de forhåpentligvis noen gode råd for hva som bør skje videre. :)
 
Hei,
hiver meg inn her jeg også som oppstarter:
Håpefull24 38år, Porsgrunn, IVF #1 lang protokoll: Synerela/Menopur 412,5 /Ovitrelle, ikke barn fra før.

Starter opp med Synerella torsdag 30/3-23 og er veldig spent på hva jeg kan forvente av bivirkninger, noen som har erfaringer/tips til en nybegynner?
 
Hei flotte damer over 38 :Heartred måtte bare stikke innom for å gratulere med mange flotte folk som endelig har kommet i mål og fortsatt lykke til til de som fremdeles prøver. Kan plutselig settes på gravid jeg, etter rask og fin eggdonor-prosess HURRA! Har til og med 4 til i fryseren :dance018
Litt oppdatert info blir da: Lilkil79, 43år - barn #1 - IVF #10 - ED - Livio- bruker Cyclogest som støtte
Så fantastisk!!! Gratulerer så mykje, fine du!!!!! ❤️❤️❤️
 
Hei Nelly, velkommen til oss! Beklager seint svar, har opplevd dødsfall i familien og andre vanskelege ting, så har vore borte litt. ❤️ Korleis går det med deg? Skal eg flytta deg over til gravid? Lykke til!!
Å, så leit å høre! Håper det går bra med deg ❤️ jeg er 5+2 men hCG faller så kommer til å spontanabortere i løpet av få dager. Sett meg som «prøver», du, for gi opp kan vi jo ikke! :D
 
Back
Topp