Vi over 38 ❤️

Da har vi fått resultatet fra NIPT-testen som viser lav sannsynlighet for trisomi 13, 18 og 21, og enda en milepæl er dermed nådd. Nå skal jeg prøve å senke skuldrene, har et høyt blodtrykk og lavt jernnivå, så nå blir det "tvungen" avslapning og forpleining en stund fremover:joyful: En fin helg ønskes dere!:Heartred
 
Last edited:
Føler med deg, jeg har det akkurat på samme måte som deg nå. Negativ test på torsdag, har ett egg igjen i fryseren før det eventuelt blir nytt egguttak. Jeg er ikke klar for å gi meg enda, men merker at det tar på hver gang man får en negativ test og i tillegg tanken på alle pengene som flyyyyr avgårde…
Så leit å høyra for deg også! ❤️ Skal eg oppdatera informasjonen din?
 
Last edited:
Hurra!! Da fikk jeg igår tlf fra Medicus at donor hadde egguttak på torsdag. Fikk da vite at det var 7 egg ut, 7 var modne og alle syv var blitt befruktet! :joyful: Da vet vi litt mer neste uke om hvor mange som blir til blasto. Så bra odds har vi aldri hatt, og er helt fantastisk å høre!:Heartred
 
Last edited:
38 år, Riksen + Fertilitetssenteret, IVF og IUI (annenhver måned), Gonal-F + Fyremadel + Ovitrelle + Cyclogest / Letrozole + Ovitrelle, 2 IVF-forsøk og 1 IUI. Har 1 jente på 14 år.
2 SA+ I MA + 1 A
 
Hei flotte damer over 38 :Heartred måtte bare stikke innom for å gratulere med mange flotte folk som endelig har kommet i mål og fortsatt lykke til til de som fremdeles prøver. Kan plutselig settes på gravid jeg, etter rask og fin eggdonor-prosess HURRA! Har til og med 4 til i fryseren :dance018
Litt oppdatert info blir da: Lilkil79, 43år - barn #1 - IVF #10 - ED - Livio- bruker Cyclogest som støtte
 
Da har vi vært på ul. Der ble ikke som vi hadde tenkt. Jeg har hatt tidlig eggløsning denne runden. Så d ble avbrutt. Å så går vi fir styrt syklus.
Satte sprøyte (procren Depot)I dag for nedregulering. Så d bli spennede å se hvor mye bivirkninger jeg vil få av hetetokter osv( overgangsaldersymtomer)
Så bli d medisiner (progynova) fra 31.mars. ul tirsdag etter påske (cykoglest fra da) og innsett 17 april
Så får vi se om dette er det som skal til for at her gamle skrotten skal bli gravid igjen
 
Tja… positive tester har vi fått, i alle fall. Øverste er fra 5dp3dt og nederste er fra i ettermiddag 9dp3dt. Ikke så tydelige som jeg skulle ønske, men lever i håpet ❤️
 
Tja… positive tester har vi fått, i alle fall. Øverste er fra 5dp3dt og nederste er fra i ettermiddag 9dp3dt. Ikke så tydelige som jeg skulle ønske, men lever i håpet ❤️
Og her: testene.
38805345-16BF-4595-B733-CBA31FADD209.jpeg
 
Da har vi vært på ul. Der ble ikke som vi hadde tenkt. Jeg har hatt tidlig eggløsning denne runden. Så d ble avbrutt. Å så går vi fir styrt syklus.
Satte sprøyte (procren Depot)I dag for nedregulering. Så d bli spennede å se hvor mye bivirkninger jeg vil få av hetetokter osv( overgangsaldersymtomer)
Så bli d medisiner (progynova) fra 31.mars. ul tirsdag etter påske (cykoglest fra da) og innsett 17 april
Så får vi se om dette er det som skal til for at her gamle skrotten skal bli gravid igjen
Kjedelig med tidlig EL! Krysser fingrene for 17/4! ❤️
 
Hei alle dere flotte damer! Jeg er 41, blir 42 om noen måneder, har prøvd å bli gravid siden SA i juli fjor. Opplevde kjemisk i februar.

Det jeg lurer på er om IVF kanskje er eneste løsning? Dere som går den veien, kan dere si litt (om dere vil) om årsaken(e) til at det ble IVF og ikke å prøve naturlig?
 
Hei!
Vi valgte IVF fordi vi hadde forsøkt i 6 mnd uten hell, og jeg var 38. Per IVF-syklus har man jo en betydelig større sjanse for graviditet enn ved naturlig forsøk, og vi ønsket å gi det den beste sjansen, rett og slett. Sjanse for “live birth” per naturlig syklus etter fylte 37 er jo ikke spesielt høy, og statistikk sett må man gi det mellom 12 og 20 sykluser for å lykkes når man er på min alder (5-8% per syklus ifølge pubmed ). Mtp. at du snart er 42 ville jeg kanskje vurdert IVF?
 
Hei alle dere flotte damer! Jeg er 41, blir 42 om noen måneder, har prøvd å bli gravid siden SA i juli fjor. Opplevde kjemisk i februar.

Det jeg lurer på er om IVF kanskje er eneste løsning? Dere som går den veien, kan dere si litt (om dere vil) om årsaken(e) til at det ble IVF og ikke å prøve naturlig?
Hei!
Vi valgte IVF fordi vi hadde forsøkt i 6 mnd uten hell, og jeg var 38. Per IVF-syklus har man jo en betydelig større sjanse for graviditet enn ved naturlig forsøk, og vi ønsket å gi det den beste sjansen, rett og slett. Sjanse for “live birth” per naturlig syklus etter fylte 37 er jo ikke spesielt høy, og statistikk sett må man gi det mellom 12 og 20 sykluser for å lykkes når man er på min alder (5-8% per syklus ifølge pubmed ). Mtp. at du snart er 42 ville jeg kanskje vurdert IVF?
 
Hei!
Vi valgte IVF fordi vi hadde forsøkt i 6 mnd uten hell, og jeg var 38. Per IVF-syklus har man jo en betydelig større sjanse for graviditet enn ved naturlig forsøk, og vi ønsket å gi det den beste sjansen, rett og slett. Sjanse for “live birth” per naturlig syklus etter fylte 37 er jo ikke spesielt høy, og statistikk sett må man gi det mellom 12 og 20 sykluser for å lykkes når man er på min alder (5-8% per syklus ifølge pubmed ). Mtp. at du snart er 42 ville jeg kanskje vurdert IVF?
Det er veldig lave sjanser ja. Har du fått barn tidligere, eller er dette ditt første? Har lest at sjansene er litt bedre om man har barn fra tidligere, og det har jeg jo.
 
Det er veldig lave sjanser ja. Har du fått barn tidligere, eller er dette ditt første? Har lest at sjansene er litt bedre om man har barn fra tidligere, og det har jeg jo.
Har datter på 14 ❤️ men har hatt to spontanaborter før jeg fikk henne + 1 i nyere tid, så mistenker nok at min eggkvalitet er dårligere enn alderen min skulle tilsi..
Når det er sagt kjenner jeg flere som har fått velskapte barn både i en alder av 41 og 42, så er aldeles ikke umulig!
 
Har datter på 14 ❤️ men har hatt to spontanaborter før jeg fikk henne + 1 i nyere tid, så mistenker nok at min eggkvalitet er dårligere enn alderen min skulle tilsi..
Når det er sagt kjenner jeg flere som har fått velskapte barn både i en alder av 41 og 42, så er aldeles ikke umulig!
Jeg har to barn på 14 og 12, ingen SA hverken før eller mellom de to. Hadde min første SA i fjor (pluss medisinsk abort tidligere i året pga. avvik), og en kjemisk i februar. Mulig at jeg har et godt egg igjen? Vet ikke. Har lest sjansen for graviditet ved IVF for noen over 40 er ganske lav, 10-5% har jeg sett på diverse kilder. Stemmer det?
 
Back
Topp