Vi over 38 ❤️

Teit spørsmål. Men hvor mange dager kan en eggløsningstest vise positivt? Jeg har testet positivt i 4 dager nå? Det gjorde jeg ikke sist
Vet ikke svaret, men så lenge egget ikke slipper og kroppen fortsatt prøver, så kan den vel være positiv. Mine er som regel positiv i 2 dager, men jeg har bekreftet med temping at kroppen slipper egget på dag 1 med positiv test.

Da, jenter
Dreams come true ❤️
I dag, mandag den 13. februar kom lille Max til verden på St Olavs hospital i full storm. Rakk ikke en gang å sette epidural.
Var igangsatt i uke 38 pga insulinkrevende svangerskapsdiabetes.
Var litt drama og rock and roll med blødning pga lavtliggende morkake også. Men det gikk bra etter forholdene. Mor og barn har det fint.
Resultatet av mange års drømmer og hardt arbeid er her - helt perfekt.
Nå skal det koses og nytes til det uendelige.
Lykke til til dere som fortsatt er i prosessen! Uansett hvor hardt den er til tider. Men verdt enhver tåre, bloddråpe og nervecelle.
Nå forsvinner jeg litt i endorfin- og oxytocinbobla. Stikker innom av og til her. Hadde jo planer om lillesøster en gang og. Vet ikke om jeg orker den prosessen en gang til.
Uansett.
Ha det bra så lenge!
Koz og klemz fra Lysi og Max! ❤️

@Smuta oppdaterer du?

Da, jenter
Dreams come true ❤️
I dag, mandag den 13. februar kom lille Max til verden på St Olavs hospital i full storm. Rakk ikke en gang å sette epidural.
Var litt drama og rock and roll med blødning pga lavtliggende morkake også. Men det gikk bra etter forholdene. Mor og barn har det fint.
Lykke til til dere som fortsatt er i prosessen! Uansett hvor hardt den er til tider. Men verdt enhver tåre, bloddråpe og nervecelle.
Nå forsvinner jeg litt i endorfin- og oxytocinbobla. Stikker innom av og til her. Hadde jo planer om lillesøster en gang og. Vet ikke om jeg orker den prosessen en gang til.
Uansett.
Ha det bra så lenge!

@Smuta oppdaterer du?
Aldeles fantastiske nyheiter!!! ❤️❤️❤️ Gratulerer så uendeleg mykje, kjære Lysi, for ei glede å oppdatera. Du har verkeleg kjempa for å koma hit, så tøff du er! Masse lykke til i den kaotiske, slitsomme og vidunderlige babybobla. Mange klemmar

Hei! Jeg har ikke oppdatert på en stund, forsøket i november ble avbrutt og mensen kom for sent med tanke på å rekke noe før jul. I går fikk jeg endelig satt inn et femdagers embryo, så nå ruger jeg igjen. Kan oppdateres med: Gamlemor80-42-barn1-ivf-fer3(altså innsett av egg nr tre fryseforsøk)-medicus

Da, jenter
Dreams come true ❤️
Uansett.
Ha det bra så lenge!

@Smuta oppdaterer du?
Gratulerer så mye:flower nå må du bare senke skuldrene og nyte den lille:Heartblue:Heartblue

Istedenfor å starte en egen tråd på dette, prøver jeg først her:

Jeg har tatt Procren 3,75 mg for behandling av endometriose i påvente av ivf-forsøk med eggdonor. Gikk på Procren i 4 mnd, tok Activelle fra sprøytemåned 2 (for å lette bivirkninger). Siste Procren tok jeg 22 desember, så om jeg beregner riktig, skal Procren ha vært ‘ute av systemet’ nå i snart 4 uker. Men jeg har fortsatt ikke fått noen blødning, kun noe spotting et par dager. Activelle sluttet jeg med uka før Procren gikk ut av kroppen.

Har noen erfaringer å dele rundt dette? Vil gjerne komme i normal syklus igjen..

Istedenfor å starte en egen tråd på dette, prøver jeg først her:

Jeg har tatt Procren 3,75 mg for behandling av endometriose i påvente av ivf-forsøk med eggdonor. Gikk på Procren i 4 mnd, tok Activelle fra sprøytemåned 2 (for å lette bivirkninger). Siste Procren tok jeg 22 desember, så om jeg beregner riktig, skal Procren ha vært ‘ute av systemet’ nå i snart 4 uker. Men jeg har fortsatt ikke fått noen blødning, kun noe spotting et par dager. Activelle sluttet jeg med uka før Procren gikk ut av kroppen.

Har noen erfaringer å dele rundt dette? Vil gjerne komme i normal syklus igjen..
Jeg vet ikke om det er relevant, men:

Tok Procren Depot 26/9.
Gikk på p-piller til 29/9.
Fikk mensen 4/10 (framprovosert av p-pilleslutt).
Startet på østrogen.
Startet på progesteron 19/10.
Innsett 24/10. Kjemisk.
Sluttet på hormoner 7/11.
Mensen 10/11 (framprovosert av hormonslutt).
Startet på østrogen.
Startet på progesteron 26/11.
Innsett 1/12.

Så jeg var egentlig aldri i egen syklus igjen. Hva er activelle?

Da, jenter
Dreams come true ❤️
Uansett.
Ha det bra så lenge!

@Smuta oppdaterer du?
Gratulerer så masse Lysi :Heartred Kos deg i bobla!

Jeg vet ikke om det er relevant, men:

Tok Procren Depot 26/9.
Gikk på p-piller til 29/9.
Fikk mensen 4/10 (framprovosert av p-pilleslutt).
Startet på østrogen.
Startet på progesteron 19/10.
Innsett 24/10. Kjemisk.
Sluttet på hormoner 7/11.
Mensen 10/11 (framprovosert av hormonslutt).
Startet på østrogen.
Startet på progesteron 26/11.
Innsett 1/12.

Så jeg var egentlig aldri i egen syklus igjen. Hva er activelle?
Activelle er østrogen-progestogen kombinasjonspreparat - tok det for å lette bivirkninger fra Procren (og for å redusere fremtidig mulig beinskjørhet forårsaket av østrogenmangel). Procrenen har jeg tatt for å sikre at endometriosen ikke utvikler seg mer før et eventuelt IVF-innsett.

Nå har jeg ikke hatt mensen siden september ifjor, derfor jeg har lyst på litt ‘normalitet’ før et mulig innsett. Da er det lettere å kjenne ting på kroppen :) Vet jeg ikke trenger det, men de siste månedene på Procren har vært tøff, selv med Activelle. Slet veldig med hjertebank, smerter i beina og leamus/syn på slutten som er mye bedre nå når jeg har sluttet.

Activelle er østrogen-progestogen kombinasjonspreparat - tok det for å lette bivirkninger fra Procren (og for å redusere fremtidig mulig beinskjørhet forårsaket av østrogenmangel). Procrenen har jeg tatt for å sikre at endometriosen ikke utvikler seg mer før et eventuelt IVF-innsett.

Nå har jeg ikke hatt mensen siden september ifjor, derfor jeg har lyst på litt ‘normalitet’ før et mulig innsett. Da er det lettere å kjenne ting på kroppen :) Vet jeg ikke trenger det, men de siste månedene på Procren har vært tøff, selv med Activelle. Slet veldig med hjertebank, smerter i beina og leamus/syn på slutten som er mye bedre nå når jeg har sluttet.
Da ville jeg forventet blødning noen dager etter siste activelle. Var det da du spottet?
Så kjipt med bivirkninger. :( Jeg tok bare den ene sprøyta, så det var ikke så ille.

Da ville jeg forventet blødning noen dager etter siste activelle. Var det da du spottet?
Så kjipt med bivirkninger. :( Jeg tok bare den ene sprøyta, så det var ikke så ille.
Nei, ingen spotting etter Activelle. Kun noe spotting de siste dagene nå, men ser ikke ut som det skjer noe mer :rolleyes: Litt frustrert. Det er vel ca 5 uker siden jeg sluttet med Activelle nå.

Nei, ingen spotting etter Activelle. Kun noe spotting de siste dagene nå, men ser ikke ut som det skjer noe mer :rolleyes: Litt frustrert. Det er vel ca 5 uker siden jeg sluttet med Activelle nå.
Hvordan blir dette mtp innsett? Må du ha mens før du starter medisin?

Hvordan blir dette mtp innsett? Må du ha mens før du starter medisin?
Ja, si det. Lurer på det samme. Har sendt en mld til Medicus om dette, det blir eventuelt uansett ikke et innsett for etter påske, så god tid til å planlegge. Men har lyst å stabilisere systemet før medisin ihvertfall :wideyed:

Ja, si det. Lurer på det samme. Har sendt en mld til Medicus om dette, det blir eventuelt uansett ikke et innsett for etter påske, så god tid til å planlegge. Men har lyst å stabilisere systemet før medisin ihvertfall :wideyed:
Åja, trodde du skulle i mars jeg. Da er det nok god tid. Håper du får noen gode svar fra noen snart!

Back
Topp