Tcsk Mamma til 2♥️
Forelsket i forumet
JaHerleg!! Skal eg flytta deg til gravid?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
JaHerleg!! Skal eg flytta deg til gravid?
Huff, det hørtes utrolig tøft ut! Håper lapraskopien og skyllingen gjør susen! Sender deg noen varme tankerHei alle fine flotte damer. En stund siden jeg har vært her inne nå. Har hatt meg ei mental pause fra IVF i påvente av operasjon. 5 aborter på nesten 3 år ble litt for mye rett og slett.
I dag fikk jeg brev om time til Lapraskopi og gjennomskylling den 29. Mars. Så da er det bare å håpe at de fjerner det som er av endometriose samtidig, også blir det vel et nytt frysforsøk i april/mai da.
Har ikke rukket å lest meg opp her inne men håper alt står bra til med alle sammen
Klem til deg, Litjmora!Hei alle fine flotte damer. En stund siden jeg har vært her inne nå. Har hatt meg ei mental pause fra IVF i påvente av operasjon. 5 aborter på nesten 3 år ble litt for mye rett og slett.
I dag fikk jeg brev om time til Lapraskopi og gjennomskylling den 29. Mars. Så da er det bare å håpe at de fjerner det som er av endometriose samtidig, også blir det vel et nytt frysforsøk i april/mai da.
Har ikke rukket å lest meg opp her inne men håper alt står bra til med alle sammen
Gratulerer med baby !Håper at laparaskopien og gjennomskylling gir resultater, Litjmora! Det skal nok gå bra til slutt for deg også. Stor klem
Ville bare takke alle dere som har støttet meg her inne, fra mine første innlegg for bortimot 3 år siden hvis jeg ikke husker feil, og ikke minst piffen dere gav meg til å tørre gjennomføre muskelknuteoperasjonen jeg måtte ha for å klare bli gravid. Husker jeg var nær ved å trekke meg fra hele operasjonen siden jeg grudde meg så mye, men oppmuntringene dere skrev til meg kvelden før operasjonen gav meg det motet jeg trengte for å gjennomføre.
Eggbertine kom til verden 11/1 gjennom planlagt keisersnitt. Det var en heftig opplevelse! Hun kom ut i uke 38 og var litt gul i huden, men ellers i fin form. De første par ukene har hun sovet mye, ellers har vært mating og bleieskift om hverandre. Ammingen gikk tidlig til helevte, så vi må belage oss på flaske fremover. Jeg mista endel blod under keisersnittet da morkaka hadde vokst seg fast i arrvev fra muskelknuteoeprasjonen. Av den grunn ble jeg frarådet flere graviditeter. Jeg har 6 flotte blastocyster igjen på frys i Athen. Disse kan jeg dermed ikke bruke selv. Så hvis noen ønsker gratis ferdiglagede blastocyster med donorer som er mørkeblonde, blåøyde, atletiske og med normal høyde så får dere si ifra! (Og ja, jeg er faktisk seriøs nå).
Tusen takk!Gratulerer med baby !
Får jeg spørre noe?
"En del blod" hvor mye er det? Og hvordan ble det håndtert i ditt tilfelle?
I første fødsel mistet jeg 500 ml og det var på grensa til patologisk tap. Var ganske lenge ganske bleik etter det. Men klarte meg med jerntabletter. Ikke vurdert som nødvendig med hverken jerndryp eller blodtransfusjon. I tillegg går det fastsittende morkake igjen i familien - med fare for blødning. Og som om det ikke var nok, har lavtliggende morkake i denne graviditeten, med fare for blødning her også. Var sterkt anbefalt å vente de siste ukene i nærheten av et stort sykehus og ikke i distriktet der jeg bor - for å unngå turer med luftambulanse og høyst usikker resultat.
Må bare forberede meg mentalt på hva som kan skje under fødselen denne gangen. Tenker slik: kommer jeg helskinnet gjennom det og med alle mine kroppsdeler i behold, pluss frisk baby, er jeg happy.
Synes bra at du er åpen for å donere dine embryo og sier ifra rett som det er. Ikke at jeg kommer til å benytte meg av det. Men noen kan plutselig ha behov for embabyene dine.
Aldeles fantastisk, kjære deg!! Så bra kjempa! Gratulerer så mykje! Eit mirakel som verkeleg klamra seg fast! Masse lykke til i den vidunderlige og slitsomme babybobla. Mange klemmarHåper at laparaskopien og gjennomskylling gir resultater, Litjmora! Det skal nok gå bra til slutt for deg også. Stor klem
Ville bare takke alle dere som har støttet meg her inne, fra mine første innlegg for bortimot 3 år siden hvis jeg ikke husker feil, og ikke minst piffen dere gav meg til å tørre gjennomføre muskelknuteoperasjonen jeg måtte ha for å klare bli gravid. Husker jeg var nær ved å trekke meg fra hele operasjonen siden jeg grudde meg så mye, men oppmuntringene dere skrev til meg kvelden før operasjonen gav meg det motet jeg trengte for å gjennomføre.
Eggbertine kom til verden 11/1 gjennom planlagt keisersnitt. Det var en heftig opplevelse! Hun kom ut i uke 38 og var litt gul i huden, men ellers i fin form. De første par ukene har hun sovet mye, ellers har vært mating og bleieskift om hverandre. Ammingen gikk tidlig til helevte, så vi må belage oss på flaske fremover. Jeg mista endel blod under keisersnittet da morkaka hadde vokst seg fast i arrvev fra muskelknuteoeprasjonen. Av den grunn ble jeg frarådet flere graviditeter. Jeg har 6 flotte blastocyster igjen på frys i Athen. Disse kan jeg dermed ikke bruke selv. Så hvis noen ønsker gratis ferdiglagede blastocyster med donorer som er mørkeblonde, blåøyde, atletiske og med normal høyde så får dere si ifra! (Og ja, jeg er faktisk seriøs nå).
Finaste Litjmora! Så godt med eit livsteikn! Men for ei brutal reise du har hatt no… Håpar inderleg at de snart kjem i mål med søskenreisa. Du må halda oss oppdaterte! Sender mange styrkeklemmarHei alle fine flotte damer. En stund siden jeg har vært her inne nå. Har hatt meg ei mental pause fra IVF i påvente av operasjon. 5 aborter på nesten 3 år ble litt for mye rett og slett.
Takk for detaljert forklaring.Tusen takk!
Det er bare å spørre Jeg mistet 1,4 liter blod, og det defineres som alvorlig blodtap, men det er jo ikke livstruende. Sykehuset mente jeg ikke trengte blodoverføring siden hemoglobinet var på 10,1. Jeg følte meg helt ok etter keisersnittet utenom smertene som var verst de 3-4 første dagene. Nå snart 3 uker etterpå føler jeg meg også helt normal, men jeg tar jerntilskudd hver dag og passer på å spise jernrik mat. Jeg tok jerntlskudd gjennom hele svangerskapet.
Under selve keisersnittet ble jeg svimmel og kvalm, og sa ifra til legene om dette. Fikk behandling for det der og da og følte meg umiddelbart bedre, men hva konkret som ble gjort/gitt under operasjonen, vet jeg ikke. Jeg hørte at legene sa til hverandre "den satt skikkelig godt fast" om morkaka og at det på et tidspunkt ble litt høyere volum på stemmene. Men ellers opplevde jeg ikke situasjonen som dramatisk.
Jeg hadde ikke placenta accreta slik det vanligvis forstås som morkake som vokser inn i livmoren. Men heller at morkaken hadde festet seg i arret etter tidligere operasjon i livmora. Det er visst en risiko for at dette skjer hos alle som har fått utført kirurgi på livmora, inkludert tidligere keisersnitt.
Håper virkelig alt går bra med fødselen hos deg! Høres fornuftig ut at du oppholder deg i nærheten av sykehuset den siste tida. Håper du får god oppfølging hos sykehuset ditt! Legene vet jo om risikoen hos deg, så de er forberedt på eventuelle komplikasjoner. Men jeg lurer litt på hvorfor du ikke har fått innvilget planlagt keisersnitt, også mtp. lavtliggende morkake.
Dette kommer til å gå bra! Stor klem!
Ååååh, kryssar alt! Flyttar deg til ruger!I dag fikk jeg satt inn fryseblasto.
Det var en liten skade på den som oppsto under opptining.. Legen ga den 30%
Så litt lei meg nå, men vi får bare se. Dette er uansett vårt siste forsøk, så det må briste eller bære..
Veldig leit, stor klem Kan anbefale Maigaard og assisted hatching. Maigaard legger også opp frosne embryo gratis mellom forsøkene om man kjøper 3/4 pakke. Men dere tenker vel dere ikke betaler for flere forsøk. Det forstår jeg i så fall.Så utrolig trist og vondt. Masse varme tanker til deg
Velkommen og gratulerer!! Håpar spiren blir med heilt til mål.Hei dere fine Jeg lister meg inn her, er i gang med første IVF forsøk, 6 dager siden innsett av blastocyst. I går fikk jeg positiv test, litt sterkere strek i dag! Gleder forsiktig
FruBlå - 42 år - Hausken Oslo - IVF - B2