? venter på lille snipp ?

TR forsvant! så nå skal jeg begynne å ta temperaturen... har prøvd det før, men fant ingenting, nå kan jeg jo prøve igjen, nå kan jeg jo få litt tips og slikt....
første to målingene viste at jeg var død, da ble den på 34,8 grader, men fikk den opp til 35, 8 før jeg gav opp...
 
helt sprøtt, hadde aldri trodd tempen ikke ville variere mere, har hatt 35,8 i tre dager, lite slingring... mener og huske at sist jeg tok slingret den veldig... men da var jeg nettopp begynt i ny barnehage og tok ikke til samme tid hver gang.... 
 
har du termometer med en eller to desimaler? Om du bare har med 1 desimal er nok det grunnen til at det ikke varierer så mye. Er ganske liten endring før el som regel (iallefall hos meg). Har klart å glemme termometeret mitt med to desimaler på hytta jeg da, så i en uke nå må jeg nok klare meg med kun 1 desimal...

Lykke til videre med tempingen!![:)]
 
oooh har bare med en desimal... men vil den stige om jeg har EL så mye at den går opp til 36 kanskje? tror jeg har hatt oppi 36 grader før.... kan det være EL?
 
i dag fikk jeg plutselig en liten stignning i tempen... men den varierte litt, alt fra 35,9 til 36,5 men fikk oftest 36,1 så tror jeg går for den tempen, men skjønner ikke så mye av hvordan jeg skal tolke det....
 
regner med at du får fram når el er/har vært selv om du bare har en desimal på termometeret. Hos meg har den økt fra rundt 36,5 til 37,0... det er det jo ganske enkelt å se med termometeret du har! Rart at det varierer så med tempen da, kanskje du burde kjøpe deg et BT-termometer med to desimaler? Tror jeg betalte 99kr for det på nett, ellers så har de det jo på apotek også!

Lykke til videre! Kan ikke hjelpe deg så mye mer tror jeg, er ikke helt inne i det selv heller!
 
hmmm det var ikke stor forskjell hos deg, ser jo ut som jeg har EL nå da... skjønner ingenting... men må sikkert prøve noen mnd før jeg ser et mønster!
 
hehe 2 dagen her med 36,1 men ser jeg bør ta ganske så nøyaktig hver dag, for jeg har tatten test klokken 10.30 den viste 36,7 å en nå klokken 24.00 å den ble 36,1 de første dagene trodde jeg at jeg tok 00.30, men kan jo ikke ha sunket så mye på bare en halv time?!
 
Sover du helt til seine natta og er våken utover det siden du ikke tar tempen før det? Man skal ta den etter å ha sovet minst 3 timer sammenhengende. Jeg tar den kl 05.45 hver morgen for det passer i forhold til jobben og sånt... Litt kjipt de dagene jeg kan sove lenger, men bare slår av klokka, putter termometeret i munnen og slår det av igjen når jeg hører det piper. Så ser jeg på tempen når jeg står opp og fører den opp! Viktig å være konsekvent med tidspunkt ja! Merker også stor forskjell om jeg har sovet dårlig en natt, da er tempen mye høyere enn ellers.

Håper kanskje det hjelper deg litt på vei!![:)] Jeg føler meg iallefall mye roligere etter at jeg begynte å tempe, føler jeg har litt mer oversikt og kontroll! Og i dag skal jeg til legen... WIIIIIIIII![:D]
 
åååå nei, ante ikke at man skulle tempe etter å ha sovet [&:] trodde det bare var noe folk gjorde fordi det ble enklest, å jeg kommer alltid på slike ting når jeg sitter her inne på natta....
 
hehe, da er det bare å finne et klokkeslett å sette alarmen på og begynne med å ta tempen da!!
 
hehe ja, føøler meg litt dum nå [&o] tatt tempen på feil tidsunkt liksom [8|]
 
Hadde ikke peil på temping før jeg begynte heller, så jeg meldte meg inn på http://www.fertilityfriend.com. Fikk masse info der inne ved å følge opplæringskurset de har! Verdt å sjekke ut!! Er ikke rart du ikke har blitt klok på tempinga før når du har tatt den feil!
 
aha hva skulle jeg gjort uten deg tullemor?! skla gå inn der å se om jeg blir litt klokere!
 
Gjør det!! Helt sikker på at du klarer det kjempebra!! *klem fra meg til deg*
 
tok forhåpentligvis den siste feil tempen i dag, skal prøve å komme meg opp i morgen klokken 6 slik at jeg får tatt tempen, slik den skal taes!
 
Har du fått orden på tempen i dag?[:)]
 
Har du begynt å tempe å da? Spennende. Skjønner meg overhode ikke på det selv da, men for min del er det ingen vits. Derfor jeg ikke har orket å satt meg inn i det....
 
Vel, håper tempingen gir ønskede resultater. Og at snart spiren klorer seg fast.
 
Ha en fin kveld!
 
ORIGINAL: tullemor79

Har du fått orden på tempen i dag?[:)]


hehe tok den klokken 8, var for trøtt klokken 6, da krøp jeg bare inntil gubben å sovna [:D] men fikk jo ca samme resultat som på kvelden!
 
ORIGINAL: kate

Har du begynt å tempe å da? Spennende. Skjønner meg overhode ikke på det selv da, men for min del er det ingen vits. Derfor jeg ikke har orket å satt meg inn i det....

Vel, håper tempingen gir ønskede resultater. Og at snart spiren klorer seg fast.

Ha en fin kveld!


hei kate!

skjønner ikke så mye av det jeg heller, men tenkte det var greit å ha noe å vise til når jeg skal på utredning, det tok jo litt lengere tid enn jeg hadde trodd... har prøvd å tempe før, uten å skjønne meg på det, men nå gir jeg det et nytt forsøk, har jo litt hjelp her inne nå, så kanskje jeg lærer mens jeg prøver [:D]

takk for det, håper din kveld også blir fantastisk!!!!!!! koselig at du kommer innom dagboken min til tider!
 
Back
Topp