Velkommen til verden Leah

Hehehe... du må ansette aupair hvis du skal rekke alt det der! [emoji23] Veldig mye fint da!

Godt du kan se tilbake og se hvor bra det ble
God bedring til vakre Leah

Rart hvordan livet kan forandres totalt på ett år... Heldige Leah som er så ønsket her i verden, og har så tålmodig og kjærlig mamma [emoji1303]
Denne må jeg bare signere alså. Sier meg helt enig!

Trøtt.no :shy:

Blir godt å få hjem far kjenner jeg (vi begge angrer på at han dro gitt), men samtidig så hjelper det lite på natten da hun uansett ikke tar flaske. Håper hun snart skjønner tanken om søvn, er jo 4 måneder snart må skjønne :bag:

Ellers har mor handlet litt smått på eBay til navnefest :angelic: Jente og rosa si? :hilarious:

Bokstaver med LEAH i gull!
Vis vedlegget 272284 Vis vedlegget 272285 Vis vedlegget 272286 Vis vedlegget 272287
Vi hadde sånne bokstaver til navnefest, og i etterpåklokskapens navn ville jeg bestilt dobbelt opp av bokstavene, fordi en av de hadde en feil inni så det måtte mcgyver løsning til for å blåse den opp, ble ikke like pent da. Veldig greit med backup. Så dog ganske kult ut med 1 meter høye gullbokstaver :D (fordel med kort navn på ungen..)

Ca 4,5 måned!

Som tiden flyr! 137 dager har vi vært foreldre nå. 19 uker, 4 dager. Og du skulle bare vært litt over 6 uker vennen ❤️

Vekt idag: 4880 gram
Lengde: 54 cm

BCA89D80-9DB3-41C2-82CF-DFC507FFA798.jpeg

Smilet er på plass! Skikkelig herlig :D Hun er som regel blid, men vi sliter mye med magen. 7-10 mellom hver bæsjerunde og mye smerter i mellomtiden. Ikke godt for verken hun eller oss. Startet derfor på mandag med melkefri kost og håper det hjelper :) Stratosen måtte pent vike..

Ellers er planlegging av navnefest i full fres og det telles ned til diverse. I høstferien blir det hyttetur med mormor og noen uker etter det reiser vi til Bergen for første gang! Da skal Fløien bestiges :D

Nydelige smilet. :) :Heartred

Det herlige smilet da :love7

Åh, så nydelige smiiil da[emoji7][emoji7][emoji7]

Ca 4,5 måned!
Som tiden flyr! 137 dager har vi vært foreldre nå. 19 uker, 4 dager. Og du skulle bare vært litt over 6 uker vennen ❤️

Vis vedlegget 275567

Smilet er på plass! Skikkelig herlig :D Hun er som regel blid, men vi sliter mye med magen. 7-10 mellom hver bæsjerunde og mye smerter i mellomtiden. Ikke godt for verken hun eller oss. Startet derfor på mandag med melkefri kost og håper det hjelper :) Stratosen måtte pent vike..

Ellers er planlegging av navnefest i full fres og det telles ned til diverse. I høstferien blir det hyttetur med mormor og noen uker etter det reiser vi til Bergen for første gang! Da skal Fløien bestiges :D
For ett Hærlig smil :)

Så nydelig hun er:love7 Kos dere med ferie og tur:)

Ca 4,5 måned!

Vis vedlegget 275567

Det gliset!

Leah 5 måneder

B58380C2-74FE-47D8-8A96-46D2180C4168.jpeg

Oh hei og hå! 5 måneder alt! 5 måneder som mamma, med glede, med bekymringer, med lite søvn og med mye kjærlighet. ❤️

Vekt: 5050 gram (målt for 9 dager siden)
Lengde: 54 cm (målt for 2 uker siden)

Det skjer stadig utvikling her hjemme. Leah blir mer og mer våken når hun er våken, babler og smiler noe voldsomt! Tror heller ikke latteren er så langt unna :D Hun er som regel en fornøyd frøken, men vi sliter fortsatt med kveldsuroen. Heldigvis blitt bedre, men krever bæresele og stadig byssing og ro fra 19-20 tiden. Men vi er vane med det nå og det hjelper veldig på at magesmertene er borte.

Apropo magesmerter! Melkefritt har virkelig gjort susen her. Snart gått 3 uker (begynte 17/9) og det har virkelig gjort en stor endring for Leahs velstand. Vrir seg ikke i smerte lenger eller klager på magen. Men hyppigheten av avføring er fortsatt 7-11 dager mellom så foreløpig ikke hjulpet så mye der. Likevel enormt takknemlig for at hun ikke har smerter lenger!

DB879AC2-4795-4E0E-8CD8-95A42F627B55.jpeg

Oktober betyr ull og hyttetur! Og Leah sitt første møte med snø :) Endelig får vi bruke litt hjemmestrikk. På bildet over med jakke (egentlig str 6/9 mnd kremt..) og sparkebukse jeg har strikket + et par sokker fra oldemoren. Var minusgrader på hytten og snø så ull fra topp til tå ble flittig brukt samt vognposen! Rart å komme hjem igjen til mer normal temperatur. Men blir nok en del ull fremover ja.

Jeg bruker også mye tid på strikking. Har per dags dato følgende på pinnene: en sparkebukse (ferdig med beina og litt av bolen), en romper (ca halvveis), 2 tepper, en bamselue (mangler snorer), en rillejakke til frøkna (mangler én arm) og en jakke til meg (snart ferdig med ermene). Og planlegger mye mye mer - men alt for lite tid :p

E9BE7C67-BEB9-41CE-8977-EF6511BE81DE.jpeg

Mammas bryst er fortsatt best!
Men jeg har siste dagene klart å snu det fra å være slitsomt med kengurubaby til å tenke at det faktisk ikke er mange ukene til hun ikke har tid til mammakos lenger. Får nyte det nå som hun har behovet for nærheten og heller bruke selen mer flittig på dagtid for å få gjort ting. Men kjøpt oss en slik vugge som vi håper kan hjelpe:

4BB34B97-53B9-4D2A-B840-D22B20BEAB9D.jpeg

Skal hente den imorgen så spent på om det blir godt mottatt eller ei :)

Vi har også prøvd fast føde for første gang etter mas fra helsesøster...... Kort oppsummert: vi venter en stund til. Hun fikk pittelitt sviskemos. Det som ikke ble spyttet ut kom i retur med spygulp. Veldig tydelig at hun er mer som 2 måneder enn 5 sett mat. Pupp er best. Venter nok derfor noen måneder til med videre introduksjon ;)

CA345460-6121-4429-8D0E-7AE0439D0B2E.jpeg

Leah 5 måneder

Vis vedlegget 277138

Oh hei og hå! 5 måneder alt! 5 måneder som mamma, med glede, med bekymringer, med lite søvn og med mye kjærlighet. ❤️

Vekt: 5050 gram (målt for 9 dager siden)
Lengde: 54 cm (målt for 2 uker siden)

Det skjer stadig utvikling her hjemme. Leah blir mer og mer våken når hun er våken, babler og smiler noe voldsomt! Tror heller ikke latteren er så langt unna :D Hun er som regel en fornøyd frøken, men vi sliter fortsatt med kveldsuroen. Heldigvis blitt bedre, men krever bæresele og stadig byssing og ro fra 19-20 tiden. Men vi er vane med det nå og det hjelper veldig på at magesmertene er borte.

Apropo magesmerter! Melkefritt har virkelig gjort susen her. Snart gått 3 uker (begynte 17/9) og det har virkelig gjort en stor endring for Leahs velstand. Vrir seg ikke i smerte lenger eller klager på magen. Men hyppigheten av avføring er fortsatt 7-11 dager mellom så foreløpig ikke hjulpet så mye der. Likevel enormt takknemlig for at hun ikke har smerter lenger!

Vis vedlegget 277136

Oktober betyr ull og hyttetur! Og Leah sitt første møte med snø :) Endelig får vi bruke litt hjemmestrikk. På bildet over med jakke (egentlig str 6/9 mnd kremt..) og sparkebukse jeg har strikket + et par sokker fra oldemoren. Var minusgrader på hytten og snø så ull fra topp til tå ble flittig brukt samt vognposen! Rart å komme hjem igjen til mer normal temperatur. Men blir nok en del ull fremover ja.

Jeg bruker også mye tid på strikking. Har per dags dato følgende på pinnene: en sparkebukse (ferdig med beina og litt av bolen), en romper (ca halvveis), 2 tepper, en bamselue (mangler snorer), en rillejakke til frøkna (mangler én arm) og en jakke til meg (snart ferdig med ermene). Og planlegger mye mye mer - men alt for lite tid :p

Vis vedlegget 277133
Mammas bryst er fortsatt best! Men jeg har siste dagene klart å snu det fra å være slitsomt med kengurubaby til å tenke at det faktisk ikke er mange ukene til hun ikke har tid til mammakos lenger. Får nyte det nå som hun har behovet for nærheten og heller bruke selen mer flittig på dagtid for å få gjort ting. Men kjøpt oss en slik vugge som vi håper kan hjelpe:

Vis vedlegget 277139

Skal hente den imorgen så spent på om det blir godt mottatt eller ei :)

Vi har også prøvd fast føde for første gang etter mas fra helsesøster...... Kort oppsummert: vi venter en stund til. Hun fikk pittelitt sviskemos. Det som ikke ble spyttet ut kom i retur med spygulp. Veldig tydelig at hun er mer som 2 måneder enn 5 sett mat. Pupp er best. Venter nok derfor noen måneder til med videre introduksjon ;)

Vis vedlegget 277135

Kjenner jeg blir frustrert av enkelte HS! Introdusere fast føde til Leah nå er jo alt for tidlig. Tarmene hennes er jo etter termin, selvom hun er født tidligere! Vent med fast føde til hun viser interesse for mat.

Godt at du tar det med knasende ro og venter flere mnd med fast føde etter å ha erfart dette. Så lenge hun drikker fra pupp og har det bra så er det ikke noe grunn til å mase med fast føde:)

Kjenner jeg blir frustrert av enkelte HS! Introdusere fast føde til Leah nå er jo alt for tidlig. Tarmene hennes er jo etter termin, selvom hun er født tidligere! Vent med fast føde til hun viser interesse for mat.

Godt at du tar det med knasende ro og venter flere mnd med fast føde etter å ha erfart dette. Så lenge hun drikker fra pupp og har det bra så er det ikke noe grunn til å mase med fast føde:)

Ja, helt enig. Eneste grunnen til at vi prøvde var vissomatte det hadde hjulpet med magen. Men venter en stund nå så tar vi det opp igjen etter nyttår :)

Back
Topp