~Ønskebarn17&19
Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Desemberlykke2017
Julegavene 2019
For en hyggelig oppdatering. Tiden flyr! Fy søren så flittig du er med strikkingenLeah 5 måneder
Vis vedlegget 277138
Oh hei og hå! 5 måneder alt! 5 måneder som mamma, med glede, med bekymringer, med lite søvn og med mye kjærlighet.
Vekt: 5050 gram (målt for 9 dager siden)
Lengde: 54 cm (målt for 2 uker siden)
Det skjer stadig utvikling her hjemme. Leah blir mer og mer våken når hun er våken, babler og smiler noe voldsomt! Tror heller ikke latteren er så langt unna Hun er som regel en fornøyd frøken, men vi sliter fortsatt med kveldsuroen. Heldigvis blitt bedre, men krever bæresele og stadig byssing og ro fra 19-20 tiden. Men vi er vane med det nå og det hjelper veldig på at magesmertene er borte.
Apropo magesmerter! Melkefritt har virkelig gjort susen her. Snart gått 3 uker (begynte 17/9) og det har virkelig gjort en stor endring for Leahs velstand. Vrir seg ikke i smerte lenger eller klager på magen. Men hyppigheten av avføring er fortsatt 7-11 dager mellom så foreløpig ikke hjulpet så mye der. Likevel enormt takknemlig for at hun ikke har smerter lenger!
Vis vedlegget 277136
Oktober betyr ull og hyttetur! Og Leah sitt første møte med snø Endelig får vi bruke litt hjemmestrikk. På bildet over med jakke (egentlig str 6/9 mnd kremt..) og sparkebukse jeg har strikket + et par sokker fra oldemoren. Var minusgrader på hytten og snø så ull fra topp til tå ble flittig brukt samt vognposen! Rart å komme hjem igjen til mer normal temperatur. Men blir nok en del ull fremover ja.
Jeg bruker også mye tid på strikking. Har per dags dato følgende på pinnene: en sparkebukse (ferdig med beina og litt av bolen), en romper (ca halvveis), 2 tepper, en bamselue (mangler snorer), en rillejakke til frøkna (mangler én arm) og en jakke til meg (snart ferdig med ermene). Og planlegger mye mye mer - men alt for lite tid
Vis vedlegget 277133
Mammas bryst er fortsatt best! Men jeg har siste dagene klart å snu det fra å være slitsomt med kengurubaby til å tenke at det faktisk ikke er mange ukene til hun ikke har tid til mammakos lenger. Får nyte det nå som hun har behovet for nærheten og heller bruke selen mer flittig på dagtid for å få gjort ting. Men kjøpt oss en slik vugge som vi håper kan hjelpe:
Vis vedlegget 277139
Skal hente den imorgen så spent på om det blir godt mottatt eller ei
Vi har også prøvd fast føde for første gang etter mas fra helsesøster...... Kort oppsummert: vi venter en stund til. Hun fikk pittelitt sviskemos. Det som ikke ble spyttet ut kom i retur med spygulp. Veldig tydelig at hun er mer som 2 måneder enn 5 sett mat. Pupp er best. Venter nok derfor noen måneder til med videre introduksjon
Vis vedlegget 277135
Nyt dagene med sovende baby på brystet, snart sitter du kanskje der (som meg) og bare "når sluttet hun med det? Gud som jeg savner det" jeg angrer på at jeg ikke brukte bæresele for å få gjort ting, og har definitivt lært.. Nå sier jeg ikke du er som meg, men kjente meg igjen i endel av det du skriver.
Nyt tiden med frøkna! Kveldsuroen går over ,den og..