Velkommen til verden Leah

Ååå, det hørtes slitsomt ut! Ha lav terskel for 60mg Paracet på natt hvis hun virker å ha vondt eller får feber. Håper du har noen rundt deg som kan avlaste deg et par timer så du får deg litt søvn. Det er helt umulig å være våken både natt og dag i dagesvis.

Hurra for flott vektoppgang og lang jente! Tenk, først nå har hun blitt en «vanlig» nyfødt baby. Begynner du å bli utålmodig etter å komme videre? Smil? At hun «finner» hendene sine? Begynner å rulle? «Prater» tilbake osv...

Hun fikk en Paracet i sted, men hjalp ikke nevneverdig. Burde kanskje gitt igår kveld når det stod på som verst, men hun hadde ikke feber så var ikke i tankene i det hele tatt. Sover nå da endelig, og håper/satser på grei søvn i natt før pappaen kommer imorgen. Hundene får klare seg uten allverden lufting. Heldigvis likte hun plutselig sjalet idag, så hjalp litt (fikk hengt opp klærne, luftet hundene og lagd mat) :)

Hun er visst kort for vekta sier de, men ikke bekymret foreløig. Skal jo ikke måles før i november egentlig. Men ja, utålmodig til tusen! Føler hun har vært i denne nyfødtbobla si siden vi kom hjem (og egentlig før det også). Smil gleder jeg meg veldig til, nå bare ser hun rart på oss. Hendene har hun funnet litt i det siste, suttet på tommelen og hånden om hun er sulten. Og blir overrasket hver gang hun griper i noe :p Men hun er veldig mye våken for tiden så gleder oss til våkentiden er fylt med babling og kontakt, nå vet jeg helt ærlig ikke hva jeg skal gjøre med henne. Blir mye geiping, prating og synging, men vanskelig med minimal respons tilbake..

Hvor lang ca er Rolf foresten?

Hun fikk en Paracet i sted, men hjalp ikke nevneverdig. Burde kanskje gitt igår kveld når det stod på som verst, men hun hadde ikke feber så var ikke i tankene i det hele tatt. Sover nå da endelig, og håper/satser på grei søvn i natt før pappaen kommer imorgen. Hundene får klare seg uten allverden lufting. Heldigvis likte hun plutselig sjalet idag, så hjalp litt (fikk hengt opp klærne, luftet hundene og lagd mat) :)

Hun er visst kort for vekta sier de, men ikke bekymret foreløig. Skal jo ikke måles før i november egentlig. Men ja, utålmodig til tusen! Føler hun har vært i denne nyfødtbobla si siden vi kom hjem (og egentlig før det også). Smil gleder jeg meg veldig til, nå bare ser hun rart på oss. Hendene har hun funnet litt i det siste, suttet på tommelen og hånden om hun er sulten. Og blir overrasket hver gang hun griper i noe :p Men hun er veldig mye våken for tiden så gleder oss til våkentiden er fylt med babling og kontakt, nå vet jeg helt ærlig ikke hva jeg skal gjøre med henne. Blir mye geiping, prating og synging, men vanskelig med minimal respons tilbake..

Hvor lang ca er Rolf foresten?

Rolf er ikke målt siden 18. Juli. Da var han 46 cm. Håper vi kan måle han på helsestasjonen til uka, for han har blitt lang. 50-klærne passer fint i lengde nå. Jeg begynner også å bli lei av å smile og prate til Rolf, mens han ser dødsens alvorlig ut og fortrekker ikke en mine... Hendene går til munnen her også, men det har de gjort lenge, og virker som instinkt. Han strekker ikke ut hendene for å gripe målrettet etter noe, det er mer sånn at han grafser til seg det han treffer når han vifter tilfeldig med armene.

Håper du og Leah får en bedre dag i morgen ❤️

Så kjekt med oppdatering :) Og godt å høre at hun vokser så godt :)

Håper dagene og nettene fremover blir bedre! Skjønn liten jente :)

For en fin fremgang! [emoji322]

Håper Leah blir raskt bedre, og at mor får hvilt litt. For lite søvn slår ut hvem som helst, ikke bare ferske mødre. [emoji173]

Vondt og slitsomt med sånne dager.
Håper på en bedre nå

Trøtt.no :shy:

Blir godt å få hjem far kjenner jeg (vi begge angrer på at han dro gitt), men samtidig så hjelper det lite på natten da hun uansett ikke tar flaske. Håper hun snart skjønner tanken om søvn, er jo 4 måneder snart må skjønne :bag:

Ellers har mor handlet litt smått på eBay til navnefest :angelic: Jente og rosa si? :hilarious:

Bokstaver med LEAH i gull!
FAB751CE-15FF-49C0-A626-73D178FF7800.jpeg 76040A84-E156-481B-A126-292D1BC93D6D.jpeg 926CFE8C-576A-4DEC-BD4C-3C90EB9FCE35.jpeg B072BFE5-281D-4412-A53A-C12005B2DF0C.jpeg

Trøtt.no :shy:

Blir godt å få hjem far kjenner jeg (vi begge angrer på at han dro gitt), men samtidig så hjelper det lite på natten da hun uansett ikke tar flaske. Håper hun snart skjønner tanken om søvn, er jo 4 måneder snart må skjønne :bag:

Ellers har mor handlet litt smått på eBay til navnefest :angelic: Jente og rosa si? :hilarious:

Bokstaver med LEAH i gull!
Vis vedlegget 272284 Vis vedlegget 272285 Vis vedlegget 272286 Vis vedlegget 272287

Fin pynt! :king Alltid gøy med litt shopping også:)

Håper det går bra med dere i dag og at hun snart sover bedre! Det å gå rundt som en zoombie er ikke akkurat en dans på roser, heller torner. Får håpe rosene kommer til deg snart :love2

Uff, det er utrolig slitsomt med sånne perioder som preges av sutring, gråt og dårlig søvn. Håper det roer seg snart [emoji173]️ Uansett fantastisk at alt ellers er så bra med dere og at hun vokser og gror [emoji7]

Så fin pynt

Håper du får hvile litt så du har noe å gå på til sutring og klenging. Det er utrolig slitsomt, men som regel heldigvis ikke noe varig

Oppdatering
Vekt: 4240 gram (over 3 kilo fra fødsel)
Lengde: 50 cm (+14 cm fra fødsel)

Går egentlig veldig fint med oss. Vi nyter som regel, men denne uken har vært tung.

Vis vedlegget 272236

Torsdag var det tid for første ordentlige vaksine. Å stikke nåla inn i muskelen på en så liten ei var ikke bare bare, så ble MYE skrik og gråt. Roet seg fint ned på meg av utmattelse etterpå og sov store deler av ettermiddagen før hun utpå kvelden fikk det skrikekoret. Tydelig at noe var vondt og ingenting hjalp. Pågikk i 2 timers tid før hun slukner helt på puppen. Utover natten ble det hyppige våkninger, men lite spising.

Fredagen ønsker jeg bare glemme egentlig. Gråt, sutring, spising og mer gråt. En utslitt mamma med gråtende baby med få pauser fra 20-00, så hyppig amming hver 1-2 time hele natten. Hjalp ikke at jeg er hjemme alene hele helgen med 2 hunder.. Dagen idag har også bestått av gråt, lite søvn, mye spising og attpåtil dårlig mamma.
Wow, jeg blir så imponert over lille Leah. Storesøster veide 4,4kg på 3mnd kontrollen og hun var født til termin så Leah kan virkelig å vokse og overse at hun egentlig er prematur! :D Kjedelig med sånne dager! Hadde mange av dem med storesøster, men har på en måte glemt de litt nå. Men det er virkelig grusomt når man står midt i det! Sender deg styrkeklemmer! :)

Hvor lang er Leah? Julian fikk nettopp på seg en av strømpebuksene sine som var for kort for ham. Han var 53cm forrige uke. Så om Leah er kortere eller like lang, men med korte bein, og vil ha en grå strømpebukse, så har Julian en å gi bort:-)

Hvor lang er Leah? Julian fikk nettopp på seg en av strømpebuksene sine som var for kort for ham. Han var 53cm forrige uke. Så om Leah er kortere eller like lang, men med korte bein, og vil ha en grå strømpebukse, så har Julian en å gi bort:)

Hun er ca 50 :) Men vi fant en som passet på name it, ellers takk for tilbudet ❤️

Snart 4 måneder ❤️

6F92AE5D-7D23-423A-845C-195AE09D4293.jpeg

Hvor er tiden blitt av?

Leah Johanne (offisielt fått mellomnavn men vi bruker bare Leah til daglig) er godt over 4 kilo, spiser som en heltinne, promper som en full sjømann og sjarmerer alle i senk. Vi har våre øyeblikk, men jeg er full av takknemlighet.

For nøyaktig 1 år siden var jeg skikkelig dårlig etter at nest siste forsøk feilet helt med 22 egg ut, overstimulert kropp (eggstokker langt oppover magen og lungene full av vann) og verst av alt - ingen egg overlevde. Jeg var helt knust og skjønte ikke hvordan denne reisen skulle ende.

Nå sitter jeg med en nydelig frøken i armene ❤️

8ABF1427-B697-4B22-9042-1A48BD504282.jpeg

Men hun har også fått sin første forkjølelse stakkars. Ikke gøy for noen av oss. Ser heldigvis ut som at hun er på bedringensvei. Hadde 37,8 i temp tidligere idag og nå er den på bedagelige 37 blank :)

Imorgen kommer oldemor og gamletante fra Bergen på besøk!

Rart hvordan livet kan forandres totalt på ett år... Heldige Leah som er så ønsket her i verden, og har så tålmodig og kjærlig mamma [emoji1303]

Herlige Leah! :Heartred

Fine Leah[emoji7] tenk så mye som kan skje på et år[emoji173]️[emoji173]️

Rart hvordan livet kan forandres totalt på ett år... Heldige Leah som er så ønsket her i verden, og har så tålmodig og kjærlig mamma [emoji1303]

Ja det er ganske rart hvor flott 2018 ble etter drittåret 2017! :)

Back
Topp