Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hurra!
Nytt besøk av hjemmesykehus idag. Ny vekt er 2830 gram i følge deres vekt, opp 40 gram siden onsdag. Fin vektoppgang og mer interesse for puppen gjorde at vi nå kjører 6 måltider daglig + mindre ettersonding på dagtid om hun suger godt. Leah feiret med å spise seg mett på utelukkende puppen kl 12, spent på om det fortsetter. Lukter veldig at vi blir kvitt sonden i løpet av uke 36 nå altså!
Ellers trillet en god tur nå som været er litt mer menneskelig
Så gode dere er!! Gutten min var 2886kg 38+2, så dere er jo helt rå!!
Usj .men det er slike ting man ikke blir fortalt at det går ofte utover forholdet de første ukene. Man er sliten, tåler mindre og sett siste man trenger er noen som roter når man er manko på alt annet.Går forsåvidt bra her. Bare sliten og frustrert, mest frustrert kanskje.
Mandag er øyeundersøkelsedag. Og hun var like lite glad i dråpene idag Svigermor kjørte oss da bilen min ikke er helt i orden ennå. Fortsatt umodent i øyet som forventet, men ble også kategorisert med grad 1 (mangler noen blodkar på netthinnen) på høyre øyet. Ikke verdens verste beskjed, men betyr at hun i 3-5 uker i hvertfall må sees hver uke av øyelegen på Ullevål og etter det igjen hver 2-4. uke en god stund fremover. Mest sannsynlig vokser de av seg selv og trengs ikke behandling, ellers må det behandles med laser. Kjenner jeg er litt lei alt som skal følges opp, men må jo bare bli vane med det for blir en god del de kommende første 2 årene i hvertfall. Men det er jo trygt også, for all del Og tar det som det kommer, for sliten til å bekymre meg.
Mandag betyr også nytt besøk fra hjemmesykehuset, men det er ett kapittel for seg selv. Idag hadde de ikke tid (!), noe som jeg syns er veldig spesielt da vi er sendt hjem med forbehold om oppfølging. Nå er jeg veldig trygg i mammarollen, kanskje litt mer enn forventet av en førstegangs, men jeg er samtidig usikker/nysgjerrig på helgens nye regime med mat 6 ganger for dagen og mer amming uten ettersonding. Skulle jo da sjekkes idag om hun hadde gått opp tilstrekkelig siden fredag. Nå blir det heller onsdag og 5 dager siden siste kontroll. Syns det er litt spesielt. Ingen kan heller gi meg svar på når og hvor rotarixvaksinen skal gies. Helsestasjonen ville ikke gi uten lege tilstede og AHUS klarer ikke bestemme seg for hvordan det skal organiseres.
Og så kommer frustrasjonen. Jeg føler meg som alenemamma. Mannen tar henne innimellom, men jeg må mase og fortelle han at hun trenger ditt og datt. Null initiativ. Og samme med husarbeid. Roter, hjelper ikke til, "glemmer" at han har lovet å hjelpe til, er gretten.. Og samtidig har han nerver til å klage på at jeg sover for lite og ikke tar vare på meg selv. Har mest lyst til å slå han ned og kaste han på dør.. Jeg elsker han, men er så frustrert over null hjelp på hjemmebane med verken henne eller huset. Orker ikke bo i rot så ender bare opp med at jeg gjør alt og så er utslitt. Samboer er mer slitsom enn frøkna..
Usj .men det er slike ting man ikke blir fortalt at det går ofte utover forholdet de første ukene. Man er sliten, tåler mindre og sett siste man trenger er noen som roter når man er manko på alt annet.
Håper virkelig hjemmehjelp tar seg opp og at du kan få gitt en flaske til mannen med melk til babyen. Ta deg en hvil og du må bare glefse litt. Synes det er helt innafor!!
Du er veldig flink, men det hjelper ikke alltid når man er sliten og lei
Kunne du tatt deg en tur på helsestasjonen. Hadde det beroliget deg? Der kan du veie henne selv
Kan jeg spørre om du kun ammer seks ganger pr dag, eller om det er fri amming pluss seks ettersondinger?
Det er slitsomt å komme hjem! Håper mannen skjønner hans plass etterhvert!
Har fast mating 6x daglig (ikke hver gang hun orker/gidder amme) men fri amming ellers om hun viser at hun vil ha
Aha! Tenkte bare at seks måltid uten eventuell tilleggmating mellom og samtidig fem dager uten veiing var litt vel voldsomt.
Ja hun er ikke helt der foreløig, men kanskje etter helgen igjen