Velkommen til verden Leah

Krysser fingrene for dere!! Vet du om hjemmesykehus utløser pleiepenger? Eller starter permisjonen da?

Pleiepenger til meg og til far under opplæring (noen dager før og første uken) :)

Det er bra. Kjekt å vite før vi utøver stort press på avdelingen for å få lov til å komme hjem [emoji6]
Jeg var aldri klar over at jeg kunne søke om pleiepenger med unge på NFI. Må kanskje ha ungen der mer enn en uke for å få det.

Jeg var aldri klar over at jeg kunne søke om pleiepenger med unge på NFI. Må kanskje ha ungen der mer enn en uke for å få det.

Nei. Vi fikk pleiepenger for de 6 dagene vi var der i fjor sommer. Har black out fra hele greia, men mener at det var legene på NFI som fylte ut skjemaet, mulig vi sendte inn skjemaet selv? Det var heldigvis legene som nevnte det og ordna for oss, ellers så hadde jeg aldri fått det med meg.

Nei. Vi fikk pleiepenger for de 6 dagene vi var der i fjor sommer. Har black out fra hele greia, men mener at det var legene på NFI som fylte ut skjemaet, mulig vi sendte inn skjemaet selv? Det var heldigvis legene som nevnte det og ordna for oss, ellers så hadde jeg aldri fått det med meg.
Hadde jo vært deilig med retur til jobb en uke senere, og litt roligere barnehagestart:) Jaja. For sent å endre på nå.

Før fikk man pleiepenger etter 8 dager. Nå får man det fra dag1. Begge foreldre kan få til og med, før fikk far pleiepenger kun så lenge ungen trengte pustestøtte.

Det er legene som fyller ut her også. Vi skriver under og de sender inn... grei deal [emoji6]

Før fikk man pleiepenger etter 8 dager. Nå får man det fra dag1. Begge foreldre kan få til og med, før fikk far pleiepenger kun så lenge ungen trengte pustestøtte.
Pappaen til min NFI-unge hadde dårlig deal på jobb. Han hadde krav på 2 uker fri i forbindelse med fødsel, men ubetalt. Han prøvde seg på jobb dagen etter fødsel, men han klarte naturlig nok ikke å gjøre noe som helst der. Hvem kan klare å konsentrere seg om jobb med ungen sin på cpap og antibiotika liksom?

Pappaen til min NFI-unge hadde dårlig deal på jobb. Han hadde krav på 2 uker fri i forbindelse med fødsel, men ubetalt. Han prøvde seg på jobb dagen etter fødsel, men han klarte naturlig nok ikke å gjøre noe som helst der. Hvem kan klare å konsentrere seg om jobb med ungen sin på cpap og antibiotika liksom?

Nei så dumt.. Jeg tror legene tar en vurdering på om det er «nødvendig» at begge foreldrene er der, og skriver det på skjemaet. Så vi fikk begge to pleiepenger og permisjonen ville starta som vanlig hvis vi hadde kommer hjem fra sykehuset. Eller, mine 6 uker starta som vanlig etter den ene uka, mens mannen var sykemeldt.

Om du så bare ligger 2-3 dager har dere krav (men som oftest sender de først inn om dere ligger over dette) :) Men var strengere før ja. Kjipt med pappaen, min var ikke tilsnakkelig/tilstede før langt etter en uke. Nesten verre enn meg (men så hadde han jo både meg og lille å være bekymret for).

Klem til deg!

Varierer egentlig.
Tror at i utgangspunktet skal oppholdet være mer enn en uke, var ihvertfall sånn en periode, men det er stor forskjell på en lett infeksjon uten komplikasjoner og det dere var gjennom.
Er barnet kritisk syk eller det er spesielle ting er det noe annet. Legene har stort sett kontroll på hvem som vil få godkjent en søknad

Uansett tilstand på barnet?
Vet reglene ble endret på et tidspunkt og at NAV ble strengere på hvem som fikk godkjent...

Mener CPAP "alltid" har kvalifisert til at en forelder får pleiepenger ihvertfall. Men igjen litt avhengig av om det er noen timer eller om h*n blir liggende litt

Glemte å si at det er bra med en litt mer sikker plan. Håper ting blir spikra snart!

Mener CPAP "alltid" har kvalifisert til at en forelder får pleiepenger ihvertfall. Men igjen litt avhengig av om det er noen timer eller om h*n blir liggende litt
Det var nok for kort tenker jeg. Han var slangefri etter 3 døgn og innlagt 5. Mandag-fredag:) Akkurat arbeidsuka. Byttet fra cpap til highflow allerede på tirsdagen om hukommelsen stemmer.

❤️❤️ Litt syssel mens pappaen koser seg med Leah før han skal dra for å overta nye leiligheten

EAB3DF15-1123-4758-84FA-D5A865648EB7.jpeg

Det var nok for kort tenker jeg. Han var slangefri etter 3 døgn og innlagt 5. Mandag-fredag:) Akkurat arbeidsuka. Byttet fra cpap til highflow allerede på tirsdagen om hukommelsen stemmer.
Kan være derfor det ikke ble sagt noe om.
Vet NAV i perioder har vært alt for strenge ift hva legene har ment er riktig og

❤️❤️ Litt syssel mens pappaen koser seg med Leah før han skal dra for å overta nye leiligheten

Vis vedlegget 262711
Så koselig!
Spør om å ta bilde av henne med de sykepleierne som har hatt henne mye eller dere har hatt ekstra god kontakt med. Kos for henne når hun er større.

Er mye skjønn i pleiepenger, og har vært enda mer før. I noen byer av hjemmesykehus gitt pleiepenger til far og mor, andre steder begynner mors permisjon og ingen får pleiepenger. Gjentakende tema i tvillinggruppen det der.

Her hadde far forøvrig pleiepenger fire uker, ene legen foreskrev bare de to første (de var udiskutable), de to neste fikk vi begrunnet i størrelsen av en lege. Deretter ble far sykemeldt. Vi hadde ansvar 24/7 på familierom og det hadde ikke vært sjangs uten far. Fikk spist sammen fem ganger totalt på fem uker, ellers avlastet vi hverandre. Hadde far skullet i jobb hadde jeg knekt altså, med tvillinger med totalt ulike behov.

Back
Topp