Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Utrolig kjedelig at det aldri lander, selv når man tror det er helt klart. Men OM det blir til at dere får være på Ullevål - er ikke det det mest praktiske for dere sånn totalt sett? Og dere trives? Ikke for det, jeg forstår godt at du reagerer på at dere blir en slags kasteball, hit og dit, men ikke der allikevel osv. Ikke noe kjekt. Men ideelt sett må det jo være greit hvis dere bare kan bli der dere er nå og slippe denne andre flyttingen ... Leit med veneflonen, håper ikke det kompliserer noen ting for deres del, og at Leah fortsetter på sin gode oppadstigende kurve. Herlig!
Jo. Men det er usikkerheten. Nå kan det plutselig bli flytting på dagen liksom når som helst..
Det forstår jeg veldig godt - jeg hadde bare et lønnlig håp om at dere nå får være der dere er, hele tiden.
Herregud så mye frem og tilbake disse dagene! Forstår godt det er slitsomt og blir vanskelig å forberede seg på noe da... men er glad for at lillejenta er stabil og vokser godtVil dere vite toppen av ironi?
Vi blir ikke flyttet, i hvertfall ikke idag. Fikk vite det typ 30 min før ambulansen skulle komme, ferdigpakket og alt. AHUS som krangler med OUS om hvem som har ansvar for oss. Ser heldigvis ut som at legene her på Ullevål prøver etterstrebe at vi forblir her. Nå vet vi ikke mer foreløpig enn at vi nok ikke blir flyttet til og med mandag grunnet pinsen.
Stakkars frøkna har allerede fått veneflon i armen som utgjør en infeksjonsfare, så er egentlig rimelig forbanna på de høyere oppe som bare dikterer frem og tilbake. Å blant annet sette veneflon på så små kan utgjøre en stor risiko for infeksjon som er årsak nummer 1 av tilbakefall i helse. At disse inkompitente menneskene som sitter høyt oppe da ikke klarer gi beskjed om ting før sånne ting blir gjort på henne er jeg bare forbanna på. Den behandlingen vi har fått hittil mht usikkerheten rundt flytting (og flyttingen fra Rikshospitalet) skal vi ta videre opp i systemet og sende en kraftig klage når ting roer seg. Heldigvis er sykepleierene og legene fantastiske, kun ei vi ikke klaffet med.
Så ja..
Ellers er hun nå 1235 gram, 53 gram over fødselsvekta si. Vokser godt, i denne farten er hun 1500 gram innen 2 uker. Og hun er stabil som vanlig Tross situasjonen kunne vi ikke vært mer heldige, sett hvor stabil og frisk hun er. Så vi er flyttet over på avdeling med 1 sykepleier per 2 barn til forskjell fra 1 sykepleier per barn der hun lå igår. Tar det som et godt tegn. Hun får trolig også skrudd ned CPAP fra 5.5 til 5.0 som er en utvikling i riktig retning mot å bli fri fra den maskinen.
Herregud så mye frem og tilbake disse dagene! Forstår godt det er slitsomt og blir vanskelig å forberede seg på noe da... men er glad for at lillejenta er stabil og vokser godt
Lykke til med powerpumping!
20 av 60 min fullført
Fikk ut 30 ml på en time, mot 15-25 ml på 10 min ved normal pumping. Men men, det gir jo ikke magisk mer melk over natten heller.
Må gi det noen dager. Tre døgn var det magiske tallet hos meg.Fikk ut 30 ml på en time, mot 15-25 ml på 10 min ved normal pumping. Men men, det gir jo ikke magisk mer melk over natten heller.