Velkommen til verden Leah

IMG_3792.JPG

Victoria - tips til deg! Var mange kjente modeller her, bare i dukkestr (ca 40/44). Gi meg et hint hvis du trenger noe... [emoji6]

Blir bare så matt av at de ikke skjønner at det er en stor psykisk påkjenning for oss foreldre. Verste var at vi hadde legesamtale igår hvor dette ikke ble nevnt. Eneste hun sa var at vi på sikt trolig blir flyttet. Så plutselig idag skal de ha oss vekk imorgen..

Jeg takler så dårlig nye miljøer og nå blir jeg først kastet fra sted til sted på Riksen så fra sykehus til sykehus. Redd all dette stresset har negativ innvirkning på blant annet melken..

Blir bare så matt av at de ikke skjønner at det er en stor psykisk påkjenning for oss foreldre. Verste var at vi hadde legesamtale igår hvor dette ikke ble nevnt. Eneste hun sa var at vi på sikt trolig blir flyttet. Så plutselig idag skal de ha oss vekk imorgen..

Jeg takler så dårlig nye miljøer og nå blir jeg først kastet fra sted til sted på Riksen så fra sykehus til sykehus. Redd all dette stresset har negativ innvirkning på blant annet melken..

Det høres veldig dårlig ut! Dette skyldes jo først og fremst hvordan sykehusene finansieres. Det er så dårlig at de ikke kan ha litt mer familiefokus!

Jeg kjenner igjen det der fra flere andre prematurforeldre som har vært innom hele røkla av sykehus i Oslo-området, og fra de som dro rundt i helse vest. Legene hadde knapt lansert forslaget før flytting var vedlagt. Og selv om det for legene virker enkelt og ukomplisert, så er det ikke de som har første opplevelse med et prematurt barn. Som forelder har man helt andre følelser i sving enn legene.

Det jeg har hørt fra dem jeg kjenner er at det iallefall er litt plaster å si klart ifra når flyttingen har skjedd og dere er på nytt sted at dere synes dette er veldig vanskelig. Da kan neste sted tilrettelegge litt mer med fastere team etc.

Har du sjekket tiddelibom sine orematuroppskrifter? Noen av de der får litt feil passform på liten baby.

Har det, men har funnet de tre settene jeg har laget i str 0-3 mnd, bare i ministr inni disse heftene, så prøver meg på dem. Går jo relativt raskt å lage, så ikke krise hvis det ikke passer.

Har det, men har funnet de tre settene jeg har laget i str 0-3 mnd, bare i ministr inni disse heftene, så prøver meg på dem. Går jo relativt raskt å lage, så ikke krise hvis det ikke passer.

Helt sant! Og uansett er de fine å ha til siden!

Vi fikk to ringere av ei venninne, hun hadde forminsket så mye hun kunne, likevel svømte de i dem [emoji23] Ble hjemreiseantrekk, de passer greit nok på 1.5 og 2.6kg.

Venter fortsatt på beskjed ang flytting.. Har litt kosetid med frøkna nå. ❤️

488A6249-8143-4184-9D04-5A26E7236640.jpeg

Men pumpingen føler jeg har stagnert skikkelig. Får ut 15-25 ml hver gang. Igår ble det litt rare tider, men ja. Skulle gjerne hatt mer melk sånn at jeg slipper stresse med om hun får nok av meg eller ei.. :(

Vis vedlegget 258393

Men pumpingen føler jeg har stagnert skikkelig. Får ut 15-25 ml hver gang. Igår ble det litt rare tider, men ja. Skulle gjerne hatt mer melk sånn at jeg slipper stresse med om hun får nok av meg eller ei.. :(
Fikk beskjed av jordmor på sist kontroll at man tar dette underveis. Man ser på vekten om det holder eller ikke :)
Ønsker dere en så fin dag som mulig:Heartred

Gratulerer med din første 17 mai lille venn [emoji1189][emoji7] håper dagen blir bra, tross alt som skal skje [emoji173]️ god start på dagen med mammakos iallfall [emoji177]

Fikk beskjed av jordmor på sist kontroll at man tar dette underveis. Man ser på vekten om det holder eller ikke :)
Ønsker dere en så fin dag som mulig:Heartred

Her får hun jo en viss mengde hver time. Nå 9 ml. Med andre ord vet jeg konkret hvor mye jeg må ha ut til enhver tid :)

Vi blir ikke flyttet over før imorgen :) Føler sykepleierene er ganske enig med oss ang det å bli kasteball, og det blir godt å få en dags avslapning før flytting blir faktum.

Og frøkna var våken hele stellet idag ❤️

80A603C1-1A05-4CAE-B9EA-4B60C4CBE2AA.jpeg

Å, så godt at dere får en dag til i ro og mak, om ikke annet! Håper dere får en god dag videre!

Vis vedlegget 258393

Be om amme-/pumpe-veiledning når du kommer til Ahus. De kan nok lære deg et og annet triks. Bekymringer er jo ikke den beste hjelpa på melketømmingen dessverre.

De fleste oppskriftene er til babyborn dukkene. Tenker det blir bra [emoji1303]
Jeg tenkte at nettopp fordi de passer til babyborn, så blir de _alt_ for brede:) Sikkert fordi jeg er vant med mamma som lager babyborn-gensere som er 1,5 gang så brede som lange. Greie når små hender skal kle av og på dukker.

Her får hun jo en viss mengde hver time. Nå 9 ml. Med andre ord vet jeg konkret hvor mye jeg må ha ut til enhver tid :)
Vet du om hun får MME eller melkebank-melk om du leverer mindre enn hun skal ha?

Back
Topp