Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Så bra Jeg tenker at da har du ikke så mye å frykte. Melkebankmelken er grundig kontrollert, og bakteriekravet er strengere enn den er på den melka du gir til Leah. Kjempebra om du klarer å pumpe nok selv, men om du ikke gjør det, så går det også helt fint.Melkebank De gir ikke MME til så små
Så bra Jeg tenker at da har du ikke så mye å frykte. Melkebankmelken er grundig kontrollert, og bakteriekravet er strengere enn den er på den melka du gir til Leah. Kjempebra om du klarer å pumpe nok selv, men om du ikke gjør det, så går det også helt fint.
Da blir det flytting kl 9 imorgen ca
Lykke til med flytting, kjære dere!
Jeg leser at du er bekymret over melka. Har du fått spray nå? Det er virkestoffet ocytozin i den, et slags "lykkehormon" som får en til å slappe mer av. Det er dette stoffet som naturlig blir sluppet når du koser med Leah for eksempel. Som du sier så kjenner puppene dine det, når du er nær henne [emoji4] Kroppen er fantastisk slik [emoji173] Du får ut MASSE melk syns jeg! Husk - den har ikke fått tid til å klargjøre seg i det hele tatt før Leah plutselig var der.
Jeg har strevet med å få nok melk i starten med alle mine tre barn. Kroppen min er bare treig i oppfattelsen bare, men det er en annen sak.
Det som har ført til øking hos meg er spray, powerpumping og legge baby til ofte. Søk opp powerpumping på ammehjelpen sin nettside. Eller bare på Google. De på sykehuset kan dessverre ofte ikke nok om det å øke dersom ikke kroppen og babyen bare kan fikse biffen selv. Skaff deg ei dobbel pumpe også aller helst. Det stimulerer bedre, og går fortere. Håndmelk mens du pumper - da får jeg ut mer av melka. Og husk: Du har MER melk enn det pumpa får ut! Det er dokumentert. Når Leah etterhvert kan suge selv, stimulerer det brystene masse masse bedre enn pumpa og hun får ut mer enn den [emoji173]
Enkelte mener havremelk og havresuppe hjelper produksjonen. Jeg drakk mye av det, men vet ikke om det hadde effekt.
Det du gjør er beundringsverdig, VictoriaH! Jeg er veldig imponert. Her har du tatt keisersnitt, er suveren mamma for din fortidligfødte baby, har masse bekymringer og - likevel pumper du ofte og får ut MASSE melk! Det er mange som ikke får ut noe overhode med pumping.
Og et siste tips - det er lettere å øke om man pumper/stimulerer på natta. Det er da "melkeproduksjonhormonene" er på sitt høyeste og en får bedre effekt av å øke (amme/pumpe) da. Se gjerne på et bilde av henne, se på henne direkte, lukt på noe hun har hatt på seg, tenk på henne - mens du pumper (det har effekt det også).
Om du klarer å holde det du får ut nå ved like (og selvsagt bra om du klarer å øke, men det er ikke et must!) frem til hun selv kan klare å amme direkte, så gjør du en superkvinne- innsats! Så får hun trolig til å øke hos deg selv når hun er sterk nok. Ei pumpe måler seg nemlig ikke med ens eget barn som effektivt melker puppen og hvor kjærlighetshormonene øser ut naturlig fordi du elsker barnet ditt og hun elsker deg.
Du er ei helt rå mamma!!!