Velkommen til verden Leah

Gratulerer med to uker, Leah! Skal si tiden flyr! Nå må du bare fortsette den gode utviklingen [emoji173]️

Men gått ned i vekt to dager nå fra 1290 til 1275 og så til 1259 gram idag; det likte mammahjertet dårlig. Men vet jo det er helt normalt også.

Nå satser vi på at det bare går oppover :)

Gratulerer med 2 uker:Heartred

2 uker [emoji170]

Herregud tiden flyyyr!! Takk for at du holder oss oppdatert! Gøy å følge med dere på denne reisen <3
Leah 2 uker! ❤️
Hvor ble det av tiden? 2 uker er frøkna blitt, 2 uker med mye tårer og glede. Hun har siden fødsel vært stabil, noe som så klart ikke er en selvfølge. Vi er heldige og stolte, for det kunne vært så mye verre når situasjonen ble som den ble.

Tenk - på fredag som kommer skulle jeg vært 30 uker! Det er rart å tenke på her jeg sitter med en liten baby, fulle pupper og ingen mage utenom henget over keisersnittet.

Idag settes trolig pustehjelpen ned ytterligere og det er ikke lenge til vi er kvitt den helt. Neste steg er da nesegrime med litt oksygen. Og så er det ikke lenge til vi kan krysse av vekt på 1500 gram som trolig blir flytting over i åpen seng. Det gleder vi oss til, alt blir så mye lettere da.

Gratulerer med to uker! Vekten ordner seg når de putter f585 og ekstra salt i maten [emoji6]. Rolf har vokst eksplosivt etter han startet med det. Det må være deilig å se at pustehjelpen skrus nedover. Nå må dere ikke snike i køen ut av kuvøsen! (Streng pekefinger!!)

Hvor blir tiden av??? :wideyed:

Gratulerer til Leah 2 uker! Og til dere som har vært mamma og pappa like lenge. Glad for å lese at alt er så stabilt og godt som det kan få blitt, så krysser vi videre fingre for at vekten straks bare peker oppover igjen.

Gratulerer med to uker! Vekten ordner seg når de putter f585 og ekstra salt i maten [emoji6]. Rolf har vokst eksplosivt etter han startet med det. Det må være deilig å se at pustehjelpen skrus nedover. Nå må dere ikke snike i køen ut av kuvøsen! (Streng pekefinger!!)

Hun får allerede en høy dose med det.. Men men, går vel opp igjen snart :)

Skal prøve ikke snike om din ikke utsetter det ;)

Hun får allerede en høy dose med det.. Men men, går vel opp igjen snart :)

Skal prøve ikke snike om din ikke utsetter det ;)
Ville trodd det nærmest var og forvente at Leah kommer ut av kuvøsen før Rolf ettersom Rolf ikke egentlig burde hatt 6.august som termin i utgangspunktet. Håper de får best mulig vektutvikling og pustestabiliter videre begge to.

Idag kunne enhver blir stresset av opplegget her inne.. Vært så utrolig stor utbytting av barn inne på rommet. 3-4 nye idag, 1 ut. Nå ligger det 6 barn (inkl tvillinger) der til forskjell fra 3 idag tidlig.

Og så begynte de true med at vi ikke fikk overnatting her noe mer.. Glad samboer tok den praten, så det ordnet seg.

Idag kunne enhver blir stresset av opplegget her inne.. Vært så utrolig stor utbytting av barn inne på rommet. 3-4 nye idag, 1 ut. Nå ligger det 6 barn (inkl tvillinger) der til forskjell fra 3 idag tidlig.

Og så begynte de true med at vi ikke fikk overnatting her noe mer.. Glad samboer tok den praten, så det ordnet seg.
Det der er så idiotisk. Jeg måtte også ta en diskusjon for å ikke bli sent hjem. Hvordan i all verden ser de for seg at man skal levere melk hver tredje time, eller hvor ofte man skal gjøre det på intensiven gjennom natta om man ikke får bo på sykehuset?

Gratulerer med to uker

Det der er så idiotisk. Jeg måtte også ta en diskusjon for å ikke bli sent hjem. Hvordan i all verden ser de for seg at man skal levere melk hver tredje time, eller hvor ofte man skal gjøre det på intensiven gjennom natta om man ikke får bo på sykehuset?
Fordi sykehusene ikke ble planlagt og bygd for det og de fysiske rammene ikke tilfredstiller ift barns rettigheter på sykehus... Håpløst hvor langt etter alt henger

Enig.. Og hun er 2 uker. Jeg forlater ikke et lite barn hele natten en halvtime unna.

Fordi sykehusene ikke ble planlagt og bygd for det og de fysiske rammene ikke tilfredstiller ift barns rettigheter på sykehus... Håpløst hvor langt etter alt henger

Og det går så fryktelig sterkt utover oss som foreldre.. Kjenner avansert hjemmesykepleie fra uke 34 høres veldig flott ut akkurat nå.

Idag har hu også gått ned til 4.0 på CPAP. Neste steg er dermed fri for pustehjelp eller eventuelt en highflow i nesen :)

Hæ!? Ikke få lov til å overnatte? :( Dummeste jeg har hørt! Ille nok som det er at man ikke får være med babyen sin hele tiden, men man må jo få lov til å være i umiddelbar nærhet hvis man vil det. Så man kan gå dit på natten hvis man ikke får sovet og er bekymra osv... Flinke mannen som sa i fra ❤️

Back
Topp