Velkommen til verden Leah

Hurra for fortsatt vektoppgang! Pumping er et kapittel for seg. Det passer jo aldri inn i kenguru, visitt, stell, egen spisetid, søvn osv... Har du begynt å få litt melk nå? Jeg er dritsløv med pumpingen, men får ut 240 ml i døgnet på de få gangene jeg holder på, så sier meg fornøyd inntil videre. Rolf skal bare ha 140mm/døgn foreløpig.

For de fleste er produksjonen på maks ca en måned inn i forløper, etter det er det veldig vanskelig å øke produksjonen ytterligere. Så jeg ville lagt inn en liten økeinnsats nå om du orker. Powerpumping en times tid på kveld er en effektiv måte.

[emoji173]️ Kom brått på oss også... 6-åringen vår var helt nyfødt da det skjedde. Skulle gjerne hatt en nyfødtmedisiner-farfar hos oss i disse dager.
Å ja, det skjønner jeg

For en fantastisk pakke og så fine bilder av dere alle.
Håper dere får en fin dag og uke med prinsessa deres.

I dag er vel Leah strengt tatt 1 uke gammel. Tenk på det. En hel uke! HURRA! :blob5

Gratulerer med 1 uke Leah:smiley-bounce016

Om 6 timer er frøkna en uke allerede, tenk det! 7 lange og tunge dager, men samtidig god terapi de siste dagene med 3 timer kenguru lørdag, 6 timer igår og 3 timer idag. Etterpå skal pappaen kose seg litt igjen ❤️ Og jeg skal hjemom, for første gang siden 2. mai..... Skummelt. Men blir kjørt frem og tilbake, skal bare hente litt ting.

Leah veier nå 1174 gram, så imorgen har hun nok tatt igjen fødselsvekten. Sonden i navlen ble tatt ut i sted, og hun skal få (har vel sikkert fått det nå) veneflon i armen noen dager for litt ekstra næring. Spiser 7,8 ml morsmelk i timen nå.

984B9E1A-F07C-4254-B9DD-DABED89DEAC5.jpeg

Gratulerer så mye med en uke[emoji173][emoji171]

Er så rart å ha vært mamma i en uke uten å føle meg som en.. Er jo godt å ha henne på brystet, men hele opplegget føles bare unaturlig med andre som passer på og såpass klinisk kontroll på henne..

Er så rart å ha vært mamma i en uke uten å føle meg som en.. Er jo godt å ha henne på brystet, men hele opplegget føles bare unaturlig med andre som passer på og såpass klinisk kontroll på henne..
Jeg følte ikke at jeg ble mamma før ungen min ble skrevet ut av intensiven. Så lenge man bare låner ungen er det vanskelig å få morfølelse.

For de fleste er produksjonen på maks ca en måned inn i forløper, etter det er det veldig vanskelig å øke produksjonen ytterligere. Så jeg ville lagt inn en liten økeinnsats nå om du orker. Powerpumping en times tid på kveld er en effektiv måte.

Vanskelig er det ikke nødvendigvis, men man har ikke hjelp av hormoner i like stor grad som nærmere fødselen. Jeg delammet min i 8 uker før vi kunne fullamme, det krevde jo jobb, men på ingen måte umulig :)

Gratulerer med 1 uke! ❤️

Vanskelig er det ikke nødvendigvis, men man har ikke hjelp av hormoner i like stor grad som nærmere fødselen. Jeg delammet min i 8 uker før vi kunne fullamme, det krevde jo jobb, men på ingen måte umulig :)
Min produksjon ved 6 mnd var omtrent dobbelt av ved 1 mnd. Jeg pumpet, så det var lett å lese av tallene.

Back
Topp