Bah.. Skikkelig drittmorgen med masse tanker. Kroppen skriker etter søvn, men hodet vil ikke. Kjenner det plager meg mer og mer at jeg er blitt mamma på denne måten og bare har datteren min "til låns". Utrolig frustrerende å bli diktert på hva vi kan og ikke kan gjøre, stadig observeres og ta alle disse hensynene. Jeg vil bare ha datteren min i fred. Og jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal orke ha det slik de kommende ukene/månedene før hun bare er vår.
På den andre siden er jeg takknemlig for hjelpen hun får. 24 timers overvåkning og all hjelp hun skulle trenge for å være rustet for livet videre. Vi er heldige i Norge på den måten. Majoriteten av sykepleierne er fantastiske (kun 2 jeg ikke helt har klaffet med) og legene er flinke, jeg føler meg trygg på at hun er i de beste hender.
Men så var det dette mammahjertet da. Noe av det mest unaturlige for en nybakt mor er jo å ikke kunne ta vare på sitt eget barn 24/7. Jeg kunne sikkert vært inne hos henne hele døgnet, men man blir sprø til slutt av at alt er så klinisk. Og da er det lettere å gi seg selv pauser. Vi tar jo alle stell mellom 9-21, samt 2 runder kenguru på 3 timer hver. Men man føler seg utilstrekkelig.
Vis vedlegget 258074