Velkommen til verden Leah

Dere hadde nok hørt om det... Håper hun holder seg stabil og fin. Bedre sta og sutrete enn uten pust og puls!!

Kjære deg[emoji173]️ Tenker mye på deg/dere og er veldig glad alt er bra[emoji173]️ Selv om hun kom alt for tidlig var det godt hun kom da hun kom hvertfall, ikke enda tidligere. Hvordan går det med deg oppi det? Skjønte ut fra det som er skrevet at du får mye hjelp av samboeren, det er bra!!

Det går greit, men disse barseltårene er slitsomme. Nok hormoner her i gården :P Mammahjertet liker ikke å se frøkna si gråte og tydelig være ubekvem uten å kunne hjelpe.. Akkurat det er kanskje det verste. Maktesløsheten over at man ikke bare kan plukke opp og trøste sitt eget barn. Håper det blir bedre når vi får holde og delta i stellet av henne. Da blir hun mer vår, nå føles hun så langt borte.

Hun så ut som en tøffing allerede på første bilde. Hvordan går det med melka?

Er litt melk innimellom, men ikke store greiene. Håper det tar seg opp litt nå som jeg ikke har så mye vondt og kanskje da kan pumpe uten syke etterrier :P

Er litt melk innimellom, men ikke store greiene. Håper det tar seg opp litt nå som jeg ikke har så mye vondt og kanskje da kan pumpe uten syke etterrier :p
Etterrier ved pumping er fælt, men de gir seg nok snart :Heartred Melka kommer gjerne for fullt rundt 3 døgn etter fødsel. Får hun fra melkebanken?

Etterrier ved pumping er fælt, men de gir seg nok snart :Heartred Melka kommer gjerne for fullt rundt 3 døgn etter fødsel. Får hun fra melkebanken?

Ja, får 0.8 ml/t fra donor og litt mitt ekstra på smokken :)

Ja, får 0.8 ml/t fra donor og litt mitt ekstra på smokken :)
Litt forskjell på fortidligfødte og forsentfødte. Arian starta på 30ml hver tredje time og økte raskt til 60 om jeg husker rett.

Heia Leah og deg <3 Og meieriet er nok snart igang, så fint at hun får fra donor imens! Hvis jeg får bedre ammestart neste gang håper jeg å donere litt, det er så viktig!

Litt forskjell på fortidligfødte og forsentfødte. Arian starta på 30ml hver tredje time og økte raskt til 60 om jeg husker rett.

Ja, hun fikk jo først bare 0.2 ml/t :) Men får jo en energicoctail på siden ;) Melken er bare for å holde tarmen i gang.

Bæsjet har hun gjort også :)

Pass på å ta nok smertestillende for etter-riene om de plager deg ved pumpingen. Ikke la de ødelegge effekten av hormoner og stimulering av brystene

Ja, hun fikk jo først bare 0.2 ml/t :) Men får jo en energicoctail på siden ;) Melken er bare for å holde tarmen i gang.

Bæsjet har hun gjort også :)
Så bra med bæsj allerede.

Hurra for bæsj! Det var tidlig [emoji1303]. Da øker de mengden mat per time ganske raskt...

Ja, hadde skjedd i natt allerede :) De virker så overrasket hvor stor hun er. Hadde bare ramlet fra 1182 til 1099 gram på et døgn. Var 0.8 ml/t nå pluss da denne coctailen med fett, proteiner og karbohydrater :)

Pass på å ta nok smertestillende for etter-riene om de plager deg ved pumpingen. Ikke la de ødelegge effekten av hormoner og stimulering av brystene

Ble bedre når jeg håndmelket. Ser også at ammehjelpen anbefaler det til melken er mer enn bare noen dråper :) Så skal be om fler av disse sprøytene etterpå til å samle opp.

7CEB399E-745A-47F3-9887-D3F0F9E4271E.jpeg

Litt gulsott behandling :)

Hurra for bæsj[emoji122][emoji122][emoji122] Sterke fine Leah[emoji7][emoji7] Så bra at mannen tar godt vare på deg og at formen din er bedre[emoji173][emoji173] Og så deilig at melka har begynt å komme [emoji1][emoji106]

Veldig stor forskjell på de som de er redd for at magen ikke skal fungere på og ikke. Min minste tvilling begynte på utelukkende intravenøst og veldig forsiktig opptrapping, hun måtte ha kontrastrøntgen for å få systemet i gang. Størstetvillingen var rett på måltid med en gang, der var de aldri redd for at tarmen skulle sprekke.

VictoriaH, du er supergod! Beste tipset for melk er håndmelking ofte, mye bedre å gjøre noen minutter her og der og mange ganger (12+ på enn døgn, enn å tenke du må pumpe 15–20min x8. Heia deg!

Så godt at alt går bra med den lille frøkna! Kjempesterke er dere begge to:Heartred og godt å ha en mann som tar godt vare på deg:)
håper hun er klar for å komme opp å kose litt med dere snart:Heartred heier på dere! Ønsker dere en fin kveld og en god natt:Heartred

Litt kjedelig det ikke ble hud mot hud i dag, og jeg forstår godt det må være både frustrerende og vondt å ikke kunne trøste skikkelig mm. Dere er tøffe og veldig snart er det klart for kenguru vettu!

Satser på lysbehandling gjør susen, det er jo veldig vanlig med litt gulsott.

Ikke mye melk som kommer hver gang, men litt er definitivt mer enn ingenting :) Våknet opp til litt spreng tross litt håndmelking i natt en eller annen gang. Så tar det som et godt tegn.

image.jpg

Back
Topp