Velkommen til verden Leah

Ønsker dere en riktig fin dag[emoji173]️ Håper du får lov å holde Leah i dag og at ultralyden går bra[emoji4]

Utrolig herlig å høre at pappa tar godt vare på deg[emoji173]️

Får Paracet og fikk noe sterkere med morfin, men prøver holde meg unna de tablettene nå da jeg fikk gass i magen og vonde skuldre som bare gjorde vondt verre. Kom meg opp av sengen til rullestolen ALENE nå, så ser på det som en liten seier. Og går fra doen og tilbake, bare med støtte fra stolen. Så håper jeg snart kan bli litt raskere så vi kommer oss på foreldrehotellet. Da slipper jeg høre masse babygråt hele natten og får litt mer ro rundt meg.

Tenker også høre idag litt angående pumping for å bare sjekke at det går riktig for seg :)

Husker når jeg tok KS. Det er jo en operasjon i seg selv, men jeg måtte kutte Voltaren. Fikk så intense luftsmerter i magen. Hør om du kan få noe annet? Ha en fin dag med mannen og Leah:)

Ja, så må bare ta tiden til hjelp :)

Det går greit. Mye tårer, mange tanker og veldig sliten mamma. Alt er så surrealistisk.. Får kanskje holde henne imorgen, tror det kan være fint. Knakk helt sammen nå når hun tok tak i fingeren min i sted ❤️

Vis vedlegget 257138
Det er så rart å ha unge på intensiven. Man føler liksom at barnet tilhører legene, men at man får lov å besøke det og låne det litt innimellom. Det føltes i alle fall sånn for meg. Håper du får masse god kengurutid og nok søvn framover:-)

Gratulerer så mye med Leah! Skjønn er hun[emoji173]️

Husker når jeg tok KS. Det er jo en operasjon i seg selv, men jeg måtte kutte Voltaren. Fikk så intense luftsmerter i magen. Hør om du kan få noe annet? Ha en fin dag med mannen og Leah:)

Fått gått litt nå da kroppen plutselig ble bedre :) Så håper det går fint videre tross én sånn oxy noe idag ;)

Formen min bedret seg i hvertfall betraktelig nå siste timene, håper det fortsetter slik. Til og med GÅTT ute en tur, uten rullestolen som bare var med i tilfelle. Det kan ikke beskrives med ord..

Snakket litt med legen idag og de vurderer overflytting til ahus (sykehuset vi egentlig hører til sett hvor vi bor) på fredag grunnet kapasitet. For vår del blir det litt kaotisk med samboer uten lappen, og ikke minst nye mennesker å bli kjent med, men samtidig tar vi det som et tegn på at de er veldig optimistiske på fremtiden. For syke barn med dårlige utsikter blir ikke sendt vekk fra Rikshospitalet. Og har skjønt at AHUS har en annen organisering som gjør det mindre kaotisk for oss som foreldre å delta. Vi får bare se hva som skjer videre.

Skjønner det blir litt upraktisk med annet sykehus, men samtidig, som du sier, betyr jo det at Leah ikke er kritisk og det er jo kjempebra!!

Hurra for at formen din er bedre!

Formen min bedret seg i hvertfall betraktelig nå siste timene, håper det fortsetter slik. Til og med GÅTT ute en tur, uten rullestolen som bare var med i tilfelle. Det kan ikke beskrives med ord..

Snakket litt med legen idag og de vurderer overflytting til ahus (sykehuset vi egentlig hører til sett hvor vi bor) på fredag grunnet kapasitet. For vår del blir det litt kaotisk med samboer uten lappen, og ikke minst nye mennesker å bli kjent med, men samtidig tar vi det som et tegn på at de er veldig optimistiske på fremtiden. For syke barn med dårlige utsikter blir ikke sendt vekk fra Rikshospitalet. Og har skjønt at AHUS har en annen organisering som gjør det mindre kaotisk for oss som foreldre å delta. Vi får bare se hva som skjer videre.

Vi var på nyfødtintensiven på Ahus i juni i fjor og de var helt fantastiske! Nå var vi jo i en hel annen situasjon enn dere, men vi fikk lov til å delta på alt stell vi ville og de tilrettela alt mulig uten at vi trengte å spørre. De menneskene som jobber der er de mest fantastiske jeg noen gang har møtt og kommer til å møte! De er virkelig gull verdt!

Også har de rom til foreldrene og et fellesområde der der er kjøkken med kjøleskap, sofa, tv og en stor veranda hvis man trenger litt frisk luft men ikke orker å gå helt ut. Også er det eget pumperom der alt utstyr, tv, drikke, isbiter osv ligger klart. Nå aner ikke jeg hva som er vanlig andre steder, så er mulig at alt dette er en selvfølge :)

Uansett, kun gode ord å si om Ahus! Var der senest på mandag for ultralyd hos en helt fantastisk lege :)

Vi var på nyfødtintensiven på Ahus i juni i fjor og de var helt fantastiske! Nå var vi jo i en hel annen situasjon enn dere, men vi fikk lov til å delta på alt stell vi ville og de tilrettela alt mulig uten at vi trengte å spørre. De menneskene som jobber der er de mest fantastiske jeg noen gang har møtt og kommer til å møte! De er virkelig gull verdt!

Også har de rom til foreldrene og et fellesområde der der er kjøkken med kjøleskap, sofa, tv og en stor veranda hvis man trenger litt frisk luft men ikke orker å gå helt ut. Også er det eget pumperom der alt utstyr, tv, drikke, isbiter osv ligger klart. Nå aner ikke jeg hva som er vanlig andre steder, så er mulig at alt dette er en selvfølge :)

Uansett, kun gode ord å si om Ahus! Var der senest på mandag for ultralyd hos en helt fantastisk lege :)

Åh så bra :) Mitt eneste møte med AHUS er jo negativt (ultralyden ifm overstimulering osv). Så godt med fine erfaringer. Skjønte det også sånn på legen her at de hadde bedre tilrettelegging der for foreldrene mht plass i hvertfall.

Jeg har også bare gode erfaringer med Ahus og synes de har et ufortjent dårlig rykte :)

Så bra :)

Mine negative erfaringer hadde jo ingenting med legene eller så da, bare årsaken til at vi var der. Husker vi var der med lillebroren (født klinisk død egentlig) og det var utelukkende positivt :)

Det er jo godt nytt at de vurderer og planlegger overflytting til lokalsykehus da.
Håper alt fortsetter å gå fint

Får forøvrig ikke holde henne idag. Hun skal i lyskasse for gulsott nå og så holder de fortsatt igjen på en av ledningene i magen. Men får titte og roe ned litt ❤️

Får forøvrig ikke holde henne idag. Hun skal i lyskasse for gulsott nå og så holder de fortsatt igjen på en av ledningene i magen. Men får titte og roe ned litt [emoji173]️

Da har du noe å se frem til... [emoji1303] Er det mye pustestopp i leiren din, eller har du rukket å oppdra Leah godt?

Hun er helt fantastisk nydelig [emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️ Nå blir maten min svidd fordi jeg bare måtte lese alt her [emoji28] Tenk at du er blitt mamma, Victoria! [emoji173]️

Kjære deg[emoji173]️ Tenker mye på deg/dere og er veldig glad alt er bra[emoji173]️ Selv om hun kom alt for tidlig var det godt hun kom da hun kom hvertfall, ikke enda tidligere. Hvordan går det med deg oppi det? Skjønte ut fra det som er skrevet at du får mye hjelp av samboeren, det er bra!!

Da har du noe å se frem til... [emoji1303] Er det mye pustestopp i leiren din, eller har du rukket å oppdra Leah godt?

Foreløpig ingenting som de har fortalt oss i hvertfall, antar vi ville hørt om det :) Hun er sterk, sta og til tider sutrete :P

Foreløpig ingenting som de har fortalt oss i hvertfall, antar vi ville hørt om det :) Hun er sterk, sta og til tider sutrete :p
Hun så ut som en tøffing allerede på første bilde. Hvordan går det med melka?

Back
Topp