Vektoppgang!

28+6 og opp 12 kg.
Alle lurer på hvor jeg har «gjemt» de kiloene, men da har de ikke sett meg når jeg prøver å få på meg en bukse :hilarious:
 
28+2 og opp 18 kg, har roet seg litt de siste ukene altså
 
29+5 og endelig på startvekt! :) håper jeg ikke går opp mer enn maks 10 kg på de siste ukene da :rolleyes:
 
28+5 og 15 kg! Leser daglig på forum der folk har gått opp 30 kg og er på startvekt 2 mnd etter fødsel - krysser fingrer og tær på at det er meg, men tviler sterkt på det:laughing002:_rr
 
29+0 og 5 kg opp. Hadde håpet det stoppa nå, men må vel regne med et par kg til før termin. Har tresifra startvekt, så sånn prosentmessig er det jo ikke så verst uansett :p
 
28+2 og opp nesten 3 kilo fra startvekt (men opp nesten 7 kilo fra da jeg var på det laveste etter første trimester med oppkast, vet ikke hva man tar utgangspunkt i jeg, haha)
 
29 uker og har ikke veid meg siden uke 12. Jordmor synes heldigvis ikke vekt er så viktig så lenge babyen vokser som den skal. Han ligger på 90 prosentilen på sf-mål så han er iallfall ikke for liten. Vekt blant gravide er generelt altfor mye fokus på synes jeg. Hvilken rolle spiller det hva den ene har lagt på seg i forhold til den andre? Det eneste resultatet jeg kan se for meg at det gir er dårlig selvfølelse hos den som har lagt på seg 30kg når «alle andre» har lagt på seg 0-5kg...
 
29 uker og har ikke veid meg siden uke 12. Jordmor synes heldigvis ikke vekt er så viktig så lenge babyen vokser som den skal. Han ligger på 90 prosentilen på sf-mål så han er iallfall ikke for liten. Vekt blant gravide er generelt altfor mye fokus på synes jeg. Hvilken rolle spiller det hva den ene har lagt på seg i forhold til den andre? Det eneste resultatet jeg kan se for meg at det gir er dårlig selvfølelse hos den som har lagt på seg 30kg når «alle andre» har lagt på seg 0-5kg...

Hmm... jeg synes ihvertfall det er kjekt å se forskjellen og følge med på andre i samme situasjon, merker selv at jeg har større matlyst og sikkert overspiser mere enn normalt :hello2- og da tenker ihevrtfall jeg at det er sunt å følge med på vekten :) man har vel fått såpass info i 2020 at man vet at vektoppgang under graviditet er ekstremt forskjell fra person til person(vannmengde osv). Men jeg er enig i at Hvis man får dårlig følelse av å høre at andre går opp mye mindre enn en selv burde man holde seg unna slike forum:happy:
 
28+1 og opp 5 kilo. Vært mye syk hittil. Gikk opp 19.5 kg med førstemann. så får se hvor jeg ender denne gangen
 
29 uker og har ikke veid meg siden uke 12. Jordmor synes heldigvis ikke vekt er så viktig så lenge babyen vokser som den skal. Han ligger på 90 prosentilen på sf-mål så han er iallfall ikke for liten. Vekt blant gravide er generelt altfor mye fokus på synes jeg. Hvilken rolle spiller det hva den ene har lagt på seg i forhold til den andre? Det eneste resultatet jeg kan se for meg at det gir er dårlig selvfølelse hos den som har lagt på seg 30kg når «alle andre» har lagt på seg 0-5kg...

Jepp...jeg føler meg ganske crap som har øagt på meg 15, når man ser hva andre ligger på
 
28+0 i dag. 7,5 kg opp.

Har ingenting å sammenligne med siden dette er mitt første svangerskap. Så langt har vekten gått oppover i rykk og napp.

Gikk opp 3,5 kg frem til uke 12.
Ingen vektoppgang fra uke 12-16.
Gikk opp 3,5 kg fra uke 16-24.
Ingenting fra uke 24-27.
0,5 kg opp siste uka.

Forventer at det kommer en del kg nå fremover.
 
29 uker og har ikke veid meg siden uke 12. Jordmor synes heldigvis ikke vekt er så viktig så lenge babyen vokser som den skal. Han ligger på 90 prosentilen på sf-mål så han er iallfall ikke for liten. Vekt blant gravide er generelt altfor mye fokus på synes jeg. Hvilken rolle spiller det hva den ene har lagt på seg i forhold til den andre? Det eneste resultatet jeg kan se for meg at det gir er dårlig selvfølelse hos den som har lagt på seg 30kg når «alle andre» har lagt på seg 0-5kg...
Det er derfor jeg svarer i disse trådene. Men førstemann gikk jeg opp 23 kg, nå er jeg foreløpig på 19kg med andremann.

jeg liker selvfølgelig ikke å være så tung, men jeg vet jo at det funker for min kropp, ungene blir født med toppscore og sakte men sikkert går jo kiloene av. Så jeg vil være motvekt til slankepresset på en måte :)
 
Det er derfor jeg svarer i disse trådene. Men førstemann gikk jeg opp 23 kg, nå er jeg foreløpig på 19kg med andremann.

jeg liker selvfølgelig ikke å være så tung, men jeg vet jo at det funker for min kropp, ungene blir født med toppscore og sakte men sikkert går jo kiloene av. Så jeg vil være motvekt til slankepresset på en måte :)

Ja jeg og.
 
31+2 og gått opp 9 kg. Spent på hvor mange kg jeg havner på da de siste 4 har kommet den siste måneden :p
 
Back
Topp