Vekt

En tråd i 'November 2019' startet av Firsttry2019, 14 Mai 2019.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Sushi Forelsket i forumet Novemberbarna 19

Jeg har gått ned 300gram på to uker jeg...det var uventet må jeg si:bored:

2. Malli93 Forelsket i forumet Novemberbarna 19

Merkelig det der.. Tipper at dersom vi hadde veid oss hver dag hadde det nok blitt både opp og ned:confused:

• Enig Enig x 1
    • Morsom Morsom x 1
  3. Tulla84 Gift med forumet Junibarna 2015 Novemberbarna 19

Uke 25+5 og har gått opp 9 kg! Liker ikke :(

• Hjertelig Hjertelig x 1
  4. Sushi Forelsket i forumet Novemberbarna 19

Veldig! Nå er jeg så vant til å gå opp for hver uke også når jeg da venter plutselig i to uker så har jeg attpåtil gått ned..veldig snålt, men har skjønt at det visstnok er normalt at det stagnerer eller at man går litt ned når siste trimester er på gang:rolleyes:

5. Malli93 Forelsket i forumet Novemberbarna 19

Ja jeg tenker egentlig ikke så mye over det.. Jm sier baby har det bra, så tenker at så lenge han har det bra bryr jeg meg ikke så mye on jeg går opp eller ned i vekt:wacky:

• Enig Enig x 1
  6. Jeah Elsker forumet Julegavene 2019

25+6 og gått opp 1 kg fra start vekt, men jeg er overvekt så det er helt greit at det er minimalt med vekt økning.

7. Frøknaa :) Gift med forumet Oktoberlykke 2019 Novemberbarna 19

Vekten kan variere veldig fra dag til dag avhengig av hvor mye vann du har i kroppen og hvor mye du spiste kvelden før. 300g er ikke mye:)

• Liker Liker x 1
  8. Sushi Forelsket i forumet Novemberbarna 19

Fullt klar over det, men nå har jeg gått opp jevnt hver uke i denne graviditeten så når jeg plutselig går ned etter å ha hoppet over en veiing så stusser jeg rimelig mye:hilarious:

9. Naomi R Blir kjent med forumet

Har totalt gått opp ca 1 kg (først ned tre i 1. trimester, og så opp fire i 2. trimester), siden jeg var overvektig til å begynne med er jeg veldig fornøyd med dette.

10. blåveispiken1207 Forelsket i forumet Novemberbarna 19

Uke 29, opp 7,5 kg. Som forventet.

11. Malli93 Forelsket i forumet Novemberbarna 19

28+2, opp 6,3

12. Mana92 Glad i forumet Septemberlykke 2021 Novemberbarna 19

27+6 og opp 2,9 kg.

13. Lillelottoventer Forelsket i forumet Novemberbarna 19

29+5 gått opp 9-10 kg. Det meste i 2 trimester...

14. ishel Blir kjent med forumet

30+4 har gått ned 2 kg fra startvekt. Slet med hyperemesis første trimester. Det var noen kilo ekstra fra forrige svangerskap så det er helt okey.

15. trønderjente27 Glad i forumet Novemberbarna 19

29+0, opp 10 kg.
    Synes det er for mye selv, men jordmor sier det er heeelt fint. Hadde sikkert 7 trivelskilo for mye da jeg ble gravid også..

Forrige graviditet forsvant alle kiloene i løpet av en måneds eller to av at jeg ammet + trillet en dem turer - så håper det skjer denne gangen også :)

16. dagosi Gift med forumet Himmelbarn Novemberbarna 19

Jeg har jo ikke sett på vekta før jeg var i uke 26. Men på disse 2 ukene har jeg gått ned 2 kg. Noe som er veldig ok for min del, da jeg levde i sus å dus før jeg fant ut at jeg var gravid. Nå har jeg tatt meg sammen så snipp ikke skal lide for at mor er glad i søtt. Fikk derimot beskjed at man ikke skal gå ned mer enn 5 kg i løpet av svangerskapet, for da kan det gå utover fosteret, så passer på at jeg spiser det jeg trenger men velger sunnere alternativ enn før.

17. Malli93 Forelsket i forumet Novemberbarna 19

29+6 i dag og opp 6,2kg. Spent på om jeg kommer til å fyke opp i vekt de siste ukene:eek:

18. Fionnu Elsker forumet Novemberbarna 19 Julegavene 2019

Uke 28 og opp 9 kg :shy:

19. Sekiro Glad i forumet Novemberbarna 19 Julegavene 2019

Uke 28. Fortsatt 0 vektoppgang. Første gang det ble kommentert. Ble til en samtale om tidligere spiseforstyrrelser og holdning til mat. Jeg er dårlig på selvregulering av matinntak og nå når jeg har en sjør balanse ønsker jeg ikke å kødde noe til med å spise mer enn det jeg trenger for å bli mett. Fosteret vokser og er aktiv så ingen grunn til å tro at hun får for lite.

20. Tulltullhøne Andre møte med forumet

Jeg er i uke 32 nå og har gått opp 10 kg. Er redd for at det er kilo som kommer til å være vanskelige å få av igjen? Dette er mitt første barn. Men, startvekten var 54 kg, så det er vel normalt å legge på seg en del?

Del denne siden