Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Nå har ikke jeg gått opp da, men ned 7-8kg, og jeg har tatt dette opp med både lege og jordmor. Jeg slanker meg ikke, spiser 4 vanlige måltider om dagen, spiser snacks om jeg vil, drikker litt brus eller annet sukkerholdig enkelte dager. Pga bekkenet er jeg i minimal fysisk aktivitet... Men jeg går bare ikke opp. Nå har jeg alt for mange kg på kroppen i utgangspunktet, men jeg har vært bekymret siden jeg ikke går opp... Er på vekta en gang i uka, og merker jo at magen vokser, men lege og jm som følger meg opp er ikke bekymret. Ul vekstkontroll viser også en frisk og fin baby som ligger der han skal på skalaene.Klager noen av dere helt seriøst over å ha gått opp ca halvparten av normal vektøkning når dere er ca halvveis?
Er målet å ikke gå opp i vekt i svangerskapet?
Jeg var ekstremt dårlig i ett av mine svangerskap, la på meg 40kg. DA er det grunn til å gremmes.
Ikke gå rundt å skam dere for å legge på dere som anbefalt, det er en grunn til at det er anbefalt å legge på seg.
Jeg gikk vel ikke opp før det nærmet seg slutten. Men da kom det en del kg. Så det kommer nok..Nå har ikke jeg gått opp da, men ned 7-8kg, og jeg har tatt dette opp med både lege og jordmor. Jeg slanker meg ikke, spiser 4 vanlige måltider om dagen, spiser snacks om jeg vil, drikker litt brus eller annet sukkerholdig enkelte dager. Pga bekkenet er jeg i minimal fysisk aktivitet... Men jeg går bare ikke opp. Nå har jeg alt for mange kg på kroppen i utgangspunktet, men jeg har vært bekymret siden jeg ikke går opp... Er på vekta en gang i uka, og merker jo at magen vokser, men lege og jm som følger meg opp er ikke bekymret. Ul vekstkontroll viser også en frisk og fin baby som ligger der han skal på skalaene.
Men jeg har genuint vært bekymret siden vekta ikke har gått opp..
Joda, regner med det kommer. Men har syntes det var ubehagelig å gå ned selv om jeg spiser nok...Jeg gikk vel ikke opp før det nærmet seg slutten. Men da kom det en del kg. Så det kommer nok..
Nå har ikke jeg gått opp da, men ned 7-8kg, og jeg har tatt dette opp med både lege og jordmor. Jeg slanker meg ikke, spiser 4 vanlige måltider om dagen, spiser snacks om jeg vil, drikker litt brus eller annet sukkerholdig enkelte dager. Pga bekkenet er jeg i minimal fysisk aktivitet... Men jeg går bare ikke opp. Nå har jeg alt for mange kg på kroppen i utgangspunktet, men jeg har vært bekymret siden jeg ikke går opp... Er på vekta en gang i uka, og merker jo at magen vokser, men lege og jm som følger meg opp er ikke bekymret. Ul vekstkontroll viser også en frisk og fin baby som ligger der han skal på skalaene.
Nå har ikke jeg gått opp da, men ned 7-8kg, og jeg har tatt dette opp med både lege og jordmor. Jeg slanker meg ikke, spiser 4 vanlige måltider om dagen, spiser snacks om jeg vil, drikker litt brus eller annet sukkerholdig enkelte dager. Pga bekkenet er jeg i minimal fysisk aktivitet... Men jeg går bare ikke opp. Nå har jeg alt for mange kg på kroppen i utgangspunktet, men jeg har vært bekymret siden jeg ikke går opp... Er på vekta en gang i uka, og merker jo at magen vokser, men lege og jm som følger meg opp er ikke bekymret. Ul vekstkontroll viser også en frisk og fin baby som ligger der han skal på skalaene.
Ja, jeg skjønner den altså! Men alle inne på et slikt forum har forskjellige forutsetningerJeg mente de som klager over normal vektoppgang, det syns jeg er ille.
Å være bekymret for manglende vektoppgang er noe helt annet, det er de som klager over hvor mye de har gått opp når de ikke har gått opp mye jeg uffet meg over.
Jeg har levd rundt 20 år med spiseforstyrrelser av/på, og syns det er en uting med ‘ånei vekta’-prat når alt er helt fint og normalt.