Vektøkning

28+0 (egentlig termin helt i starten av oktober, men fått beskjed om at det blir keisersnitt, så da kommer mini i slutten av september) og har gått
opp 1.2kg. Godt å se at alle varianter av vekt opp/nedgang blir sett på som normalt. Blant mine venninner har alle gått opp en del i svangerskapet, og skal innrømme at jeg har følt litt på at vektoppgangen har vært liten, til tross for at jeg faktisk har jobber hardt for den
 
Nå skjønner jeg ingenting. Veide meg for en uke siden, og da viste vekta at jeg hadde gått opp mellom 15 og 16 kg. Har drevet med flytting de siste to ukene, så derfor har kostholdet sklidd litt ut, så jeg har prøvd å forbedre meg igjen siste uken. Har ikke klart det helt, men tenkte jeg skulle prøve å veie meg igjen nå bare for å se. Da veier jeg 4 kg mindre enn forrige uke. Denne veiingen er på morgenen før frokost. Husker ikke helt når på dagen den andre var, men tror ikke det var før frokost. Er det vanlig med så stor veltvariasjon i løpet av en dag? :wacky:
 
Nå skjønner jeg ingenting. Veide meg for en uke siden, og da viste vekta at jeg hadde gått opp mellom 15 og 16 kg. Har drevet med flytting de siste to ukene, så derfor har kostholdet sklidd litt ut, så jeg har prøvd å forbedre meg igjen siste uken. Har ikke klart det helt, men tenkte jeg skulle prøve å veie meg igjen nå bare for å se. Da veier jeg 4 kg mindre enn forrige uke. Denne veiingen er på morgenen før frokost. Husker ikke helt når på dagen den andre var, men tror ikke det var før frokost. Er det vanlig med så stor veltvariasjon i løpet av en dag? :wacky:
Jeg veier meg alltid når jeg står opp, etter tissing. For vekta kan variere en del utover dagen. Det var ganske mye hos deg da, men det Kan jo være både vann som kommer på utover dagen (hvis det var utpå dagen du veide deg sist), også kan du jo i tillegg ha gått litt ned etter mye flytting og aktivitet?
 
32+0 i dag, gått opp 6,4 kg. Hadde noen ekstra kilo fra før, så greit det ikke blir for mye. Sist gikk jeg opp 15 kg, men da var start vekten mye mindre.
 
Jeg veier meg alltid når jeg står opp, etter tissing. For vekta kan variere en del utover dagen. Det var ganske mye hos deg da, men det Kan jo være både vann som kommer på utover dagen (hvis det var utpå dagen du veide deg sist), også kan du jo i tillegg ha gått litt ned etter mye flytting og aktivitet?

Synes også 4 kg var litt stor variasjon. Særlig siden jeg har gått opp såpass mye totalt i svangerskapet, så virka det rart med plutselig 4 kg mindre enn uka før.. Men det kan ha vært vann kanskje? Da jeg veide meg sist var det bare noen dager siden vi hadde hatt skikkelig hetebølgedager her. Nå er det mye kjøligere, så kanskje kroppen har sluppet på litt av vannet. Hvis det er sånn at den lagrer mer vann når det er varmt? Eller er jeg helt på villspor? :p
Jeg har vært mye mer i aktivitet, men har også spist ganske mye mer usunt (føles i alle fall sånn :rolleyes:). Har kanskje ikke gått ned, men har kanskje ikke økt noe siste uka heller da :) Får veie meg igjen i morgen før frokost og se igjen da. Hadde jo vært fint om jeg ”bare“ har gått opp 12 kg, kontra 16 :wacky: Selv om jordmor sa det bare går utover meg og at babyen ikke blir feit og usunn selv om jeg legger på meg masse, så klarer jeg ikke helt å slå den tanken fra meg :shy:
 
Hvor mye har dere gått opp i vekt? Hvilken uke er dere i? Jg er i uke 14, gått opp 4 kg til nå. Tenker det er litt baby og litt sjokolade som har satt seg :nailbiting: Spent på hvor mye vektøkning det blir totalt. Gikk opp 15 kg forrige gang.
Er i uke 32 (31+0) og har hatt en total vektøkning på 10,6kg hittil Hadde en total vektøkning på 11kg forrige svangerskap som var ferdig mars 2019 så hadde noken kg igjen etter det
 
Gikk opp 6 kg til uke 24. Nå 31+3 og har gått opp 2 kg etterpå. Vet ikke om det er normalt eller bra...
 
34+2 og har nå gått opp ca 6 kg

EDIT; 5,6 kg har jeg gått opp
 
Last edited:
Litt avhengig av hvor jeg har plasserer badevekta, så har jeg gått opp mellom 11 og 13 kg :hilarious: Men skal på kontroll om et par timer, så får vel en mer eksakt vekt.

Følte litt på å nærme meg det skumle nittitallet på vekta, veier til vanlig ca midt på 70tallet, og jeg var sikker på at jeg ikke veide så mye på dette punktet da jeg var gravid sist.
Men så sjekket jeg helsekortet mitt fra 2018, så var jeg på kontroll 33+0 og veide akkurat 90. Og i dag er jeg 33+1 og veier 89-91 (avhengig av hvor vekta mi står, haha). Så tydeligvis står jeg ganske likt i dette svangerskapet :)
 
30+4 og har nå gått opp 5kg. Hadde gått opp 8,5, men har gått ned igjen pga kostholdsendring:happy: skal prøve alt jeg kan å ikke gå opp mer.
 
Synes også 4 kg var litt stor variasjon. Særlig siden jeg har gått opp såpass mye totalt i svangerskapet, så virka det rart med plutselig 4 kg mindre enn uka før.. Men det kan ha vært vann kanskje? Da jeg veide meg sist var det bare noen dager siden vi hadde hatt skikkelig hetebølgedager her. Nå er det mye kjøligere, så kanskje kroppen har sluppet på litt av vannet. Hvis det er sånn at den lagrer mer vann når det er varmt? Eller er jeg helt på villspor? :p
Jeg har vært mye mer i aktivitet, men har også spist ganske mye mer usunt (føles i alle fall sånn :rolleyes:). Har kanskje ikke gått ned, men har kanskje ikke økt noe siste uka heller da :) Får veie meg igjen i morgen før frokost og se igjen da. Hadde jo vært fint om jeg ”bare“ har gått opp 12 kg, kontra 16 :wacky: Selv om jordmor sa det bare går utover meg og at babyen ikke blir feit og usunn selv om jeg legger på meg masse, så klarer jeg ikke helt å slå den tanken fra meg :shy:

Har du flyttet på vekten? De skal helst ikke røres for å holde seg stabile. Kan være en kombo av det og vann :happy:
 
Har du flyttet på vekten? De skal helst ikke røres for å holde seg stabile. Kan være en kombo av det og vann :happy:

Nå ble jeg plutselig litt usikker! Troooor begge veiingene var her i nye huset, men det kan hende den første var i gamle huset :rolleyes: Troor ikke det, men det kan hende :shy::angelic: Tenkte ikke over at det skulle ha noe å si, men det har det kanskje ja :) Da er det muligens en kombo av vann og det ja :)
 
Utrolig nok bare lagt på meg 700 gram siden sist men nå har jeg havnet på magiske 100 kg :hungover::hungover::hungover::hungover::hungover::hungover::hungover::hungover::hungover::hungover::hungover::hungover::hungover: så ble ganske mange pluss denne gangen også du gitt. Heldigvis gått lett av med de to andre så håper på det nå også.
 
Her går det også sakte oppover, selv om jeg i utgangspunktet er ganske streng med kostholdet og spiser lite pga dårlig plass i magen. Så nå når vi var på hytten ga jeg litt f, og har spist noen biter sjokolade på kvelden til kos. Det er kun 3-4 ruter, så det er ikke slik at jeg fråtser i godis når jeg først bestemmer meg for å kose meg litt.
 
33+0, 17kg i pluss.... :p :D Men jeg begynte på 54kg, så jeg har litt å gå på :p
Ja,jeg har veie 60 i flere år,men hadde klart å gå opp til 64 rett før jeg ble gravid,så er noen kg i pluss ja:dead: men men,får bare gå masse trilleturer når ks såret er grodd :) har vært såååå forsiktig med kosthold,men kg har kommet likevel gitt...
 
32+5, fortsatt -6. Går mer og mer nedover på grammene.
 
Back
Topp