Vektøkning

33+1 og fortsatt på +11 kg siden startvekt. Ingen vektoppgang på 8 uker.
 
33+6 og 4 kg opp fra utgangspunktet men 7 kg opp fra laveste :)
Håper på og ikke gå opp så mye mer da jeg absolutt ikke trenger noe ekstra fettlager til amming o_O
 
33 uker i morgen, 15 kg opp.. med første gikk jeg opp 32 kg til sammen så er egentlig fornøyd jeg altså. :hilarious: Gikk ned 15 kg på første 2 ukene etter fødsel sist.. veldig mye vann i kroppen, da. Blir naturlig nok en mer aktiv permisjonsperiode denne gangen siden jeg har en treåring i tillegg til baby, så håper på å komme meg ned på godt under startvekt for svangerskapet. :stop:
 
I går spiste jeg sjokolade, kake, muffins, spagetti og take away burger. Har valgt å ikke veie meg idag :bag:
Hadde det enda vært et selskap eller noe spesielt som skjedde, men neida, bare en vanlig dag hjemme :p
Dytta i meg mye unødvendig i det siste, uff
 
Her står vekten stille mellom 78,5 og 78,8. Varierer litt fra dag til dag. Har hatt dårlig matlyst i det siste, så har måttet gi litt blaffen i det gode kostholdet og har spist mer karbohydrater. Men likevel har jeg ikke gått opp på en god stund, så kanskje kropper bare ikke tar til seg mer? Babyen legger jo på seg 200 g i uka nå, men det viser ikke på vekta:angelic: Jeg er ikke bekymret, for har jo gått godt opp i vekt siden startvekt var ca 62 kg. Gleder meg til kiloene skal av igjen:rolleyes:
 
Her står vekten stille mellom 78,5 og 78,8. Varierer litt fra dag til dag. Har hatt dårlig matlyst i det siste, så har måttet gi litt blaffen i det gode kostholdet og har spist mer karbohydrater. Men likevel har jeg ikke gått opp på en god stund, så kanskje kropper bare ikke tar til seg mer? Babyen legger jo på seg 200 g i uka nå, men det viser ikke på vekta:angelic: Jeg er ikke bekymret, for har jo gått godt opp i vekt siden startvekt var ca 62 kg. Gleder meg til kiloene skal av igjen:rolleyes:
Omtrent samme vi da,jeg startet på 65, og er n oppe i 81/82 kg :) spent på hvor fort det forsvinner igjen,sist jeg var gravid var jeg 23 år,nå er jeg 35:nailbiting:
 
Omtrent samme vi da,jeg startet på 65, og er n oppe i 81/82 kg :) spent på hvor fort det forsvinner igjen,sist jeg var gravid var jeg 23 år,nå er jeg 35:nailbiting:
Jeg er også spent, var 26 sist jeg var gravid, og fyller straks 34:rolleyes: sist gikk jeg kjempefort ned i vekt. Men første gang måtte jeg jobbe det av (de siste 7 kg) da barnet var 2 år. Men da spiste jeg utrolige mengder sjokolade i ammeperioden:wideyed: trodde liksom at jeg skulle rase ned uansett, men den gang ei:wtf:
 
Jeg er også spent, var 26 sist jeg var gravid, og fyller straks 34:rolleyes: sist gikk jeg kjempefort ned i vekt. Men første gang måtte jeg jobbe det av (de siste 7 kg) da barnet var 2 år. Men da spiste jeg utrolige mengder sjokolade i ammeperioden:wideyed: trodde liksom at jeg skulle rase ned uansett, men den gang ei:wtf:
Haha ja,litt sånn jeg tenkte første gang jeg var gravid (21), og gikk opp 32 kg:banghead: men da raste bare alt av igjen,sist gikk jeg opp 17 og slet i ca 2 år med de siste 6-7 kg,så denne gangen blir spennende
 
Jeg er også spent, var 26 sist jeg var gravid, og fyller straks 34:rolleyes: sist gikk jeg kjempefort ned i vekt. Men første gang måtte jeg jobbe det av (de siste 7 kg) da barnet var 2 år. Men da spiste jeg utrolige mengder sjokolade i ammeperioden:wideyed: trodde liksom at jeg skulle rase ned uansett, men den gang ei:wtf:
Gikk ned 15 kg første tre mnd med førstemann men så gikk jeg opp nesten 7-8 etter det pga skade og ensomhet xD er lett for å kose seg når baby er klistret til puppen 24/7 :rolleyes:
 
Var 75kg i går på kontroll. Fy fader altså. Jeg begynte på 55... Det er så tungt, jeg har snart gått opp 40% av kroppsvekta mi! Beina verker og selv det å lage en knyttneve eller åpne brus gjør vondt i fingrene.
 
Da jeg gikk gravid sist (september i fjor) veide jeg 65 da jeg startet. La på meg ca 15 kg. Da jeg ble gravid igjen på nytt nå, så veide jeg 70, dvs jeg rakk ikke gå ned de siste 5 kg. Så denne gangen føler jeg meg ekstremt mye tyngre å sliter litt med tanke på vekta. Har allerede gått opp 16 kg og er i uke 33. Jeg begynner å bli møkka lei, å mistrives med kroppen min. Jeg håper at kroppen kommer raskt tilbake til seg selv etter fødsel...
 
7 kg opp fra startvekt
 
Var 75kg i går på kontroll. Fy fader altså. Jeg begynte på 55... Det er så tungt, jeg har snart gått opp 40% av kroppsvekta mi! Beina verker og selv det å lage en knyttneve eller åpne brus gjør vondt i fingrene.

Samme her. Opp 18 kg, og fingrene og føttene har begynt å gjøre skikkelig vondt. Spesielt når jeg våknet. Skulle gripe etter mobilen i dag tidlig for å sjekke hva klokken var da jeg våknet, og det gjorde skikkelig vondt. I tillegg gjorde det vondt under føttene når jeg skulle gå til badet. Heldigvis er det verst om natten/morgningen. Gleder meg til å få tilbake egen kropp kjenner jeg ☺️
 
Samme her. Opp 18 kg, og fingrene og føttene har begynt å gjøre skikkelig vondt. Spesielt når jeg våknet. Skulle gripe etter mobilen i dag tidlig for å sjekke hva klokken var da jeg våknet, og det gjorde skikkelig vondt. I tillegg gjorde det vondt under føttene når jeg skulle gå til badet. Heldigvis er det verst om natten/morgningen. Gleder meg til å få tilbake egen kropp kjenner jeg ☺️

AKKURAT sånn er det for meg og! Under fotene og i fingrene + særlig natt/morgen. Puh, somehow er det godt å høre man ikke er alene om det :hilarious::dance008 Selv om jeg ikke unner noen å ha det sånn, det er slitsomt og vondt! D:
 
Jeg er 37 uker i dag, begynte på 61kg og et nå på 75,5kg, med andre ord opp 14,5kg :hungover: 13kg av disse klarte jeg å få på meg ila de første 20ukene, dét var tungt:eek: Vekten har stått stille lenge etter det, og gikk opp resten nå siste par ukene. Vondt i bekkenet og alle mulige andre steder, tungpusten og generelt lite fornøyd med kroppen, men nå er det ikke lenge til jeg i hvertfall er noe mindre tung :D:angel8 Håper resten av plusskiloene også forsvinner om jeg fortsetter å passe litt på hva jeg putter i meg, som jeg har gjort andre halvdel av svangerskapet pga sv.dia. For å si noe positivt også, så er jeg stolt av at vekten har stått stille på ca 3måneder (mens minien har vokst som han skal der inne), men fortsatt veldig glad for å få sjansen til å begynne å gå ned i vekt igjen snart :)
 
Jeg har gått opp 18 fra første vekt notert på papiret, men jeg vet ikke hva jeg veide før det så totalt er jeg litt usikker. Trivselsvekten min er mellom 70-75 har jeg bestemt meg for. Så vil tilbake dit. Veide 65 før men var ikke helt frisk i huet da altså med litersvis av kaffe og sigaretter og spisevegring etc så blæh.

Skal veie meg imorgen. De siste to gangene har jeg gått opp 600 og 700 gram fordelt på 8 uker så spent nå om det har hoppet eller ikke. Magen har ihvertfall vokst. Pløsete i ansikt og rundt haka men lite vann i kroppen. Blir nok noen kg til frem til fødsel.
 
Back
Topp