Vektøkning

De siste ukene har det holdt seg stabilt her, har faktisk gått ned noen hundre gram siden forrige uke. Mindre plass i magen, så blir fort mett og passer på hva jeg velger å putte inn.
Så håper jeg klarer å ikke gå opp mer enn et par kilo til, da ender jeg på det samme som i de andre svangerskapene som er ca 16 kg i pluss. Er på ca 12,5 i pluss nå. Har normal bmi så 16 kg er fin vektøkning for meg☺️

De siste ukene har det holdt seg stabilt her, har faktisk gått ned noen hundre gram siden forrige uke. Mindre plass i magen, så blir fort mett og passer på hva jeg velger å putte inn.
Så håper jeg klarer å ikke gå opp mer enn et par kilo til, da ender jeg på det samme som i de andre svangerskapene som er ca 16 kg i pluss. Er på ca 12,5 i pluss nå. Har normal bmi så 16 kg er fin vektøkning for meg☺️
Holdt seg stabilt her og,10 kg i pluss.gått opp 1 kg siste 4 uker:) hadde som mål å ikke gå opp mer enn 15-16 kg jeg og.. hatt 2 perioder hvor vekta har økt med 4 kg om gangen nesten,og ellers gått stabilt opp

Går bare nedover og nedover her :rolleyes:

Jeg har gått opp 8 kg siden jeg ble gravid, er 27 uker nå. endleig stagnert , etter å ha blitt mye mer nøye på maten :)

Hadde gått opp 8,5kg, men så la jeg om kostholdet og begynte å gå turer så nå er vektoppgangen på 6kg. Prøver å ikke la vektoppgangen være på mer enn 5kg ved fødsel.

Opp 9 kg og er 29+2. Til at jeg har bekkenløsning og ikke får vært noe særlig aktiv, og spiser dobbelt så mye for å bli mett, er jeg positivt overrasket :hilarious:

Opp 10 kg på 28-ukerskontrollen. Begynte som normalvektig, og legen sa at det er en helt fin vektoppgang, pluss at en del av vekten nå er vann som vil forsvinne :)

27+2 og opp 12-13 kg. Vektøkninga har heldigvis stoppa å skyte i været, så nå er jeg egentlig ganske fornøyd :) Og med bare tre dager igjen til ferie, så ser det også mer positivt ut. Blir litt mer aktivitet når jeg ikke skal sitte foran pcn og jobbe på en god stund :)

Opp 5 kg på 5 uker! :hilarious: så totalen her nå er rundt 15 kg. Uke 29. Jeg stresser ikke. Gikk opp i første trimester, dårlig kombo av nikotinslutt og kvalm om jeg ikke småspiste hele dagen. Gikk ikke så mye opp fra uke 13-20, men nå har det økt litt igjen. Tenker det går helt fint :D

Holder seg stabilt her, gått opp 100g fra forrige uke. Totalt 12,6 kg, normal bmi i utgangspunktet☺️

Opp 5 kg på 5 uker! :hilarious: så totalen her nå er rundt 15 kg. Uke 29. Jeg stresser ikke. Gikk opp i første trimester, dårlig kombo av nikotinslutt og kvalm om jeg ikke småspiste hele dagen. Gikk ikke så mye opp fra uke 13-20, men nå har det økt litt igjen. Tenker det går helt fint :D

Gått opp ca 14 jeg og er i uke 28. Men på kontroll hos jordmor sist nå så fikk jeg beskjed om at siden sist har vekta gått opp som den skal og at alt var perfekt :) så stresser ikke så mye jeg heller. Folk er så forskjellige.:D

Uke 29 og 10kg opp! Da jeg ble gravid trodde jeg at vektoppgang var noe av det som skulle få meg til freake helt ut - men er overraskende avslappet. Sikkert fordi jeg ikke ser så mye til kiloene ellers på kroppen. Det er kun en større mage liksom. Håper bare ikke jeg går opp så veeeeldig mye mer:D

Uke 30 og har gått opp 9 kg. Jeg var normalvektig fra før. Men føler jeg går opp ekstra fordi jeg sitter stort sett i sofaen hele dagen. Skulle i butikken i går en rask tur og måtte ta sittepauser for jeg ble så utslitt av en 10min handletur. Vil være mer aktiv, men det er så utrolig tungt

Skjønner ingenting nå.. gått ned 1,6 kg siste uka :wideyed: jaja, enda godt jeg vet babyen legger på seg mer enn nok!

31+0 og opp 5,2 kg

Jeg vet fortsatt ikke men siden første kontroll er det nå 11kg på papiret. Mistenker at det i utgangspunktet er mer :hilarious: de første ukene gikk det mye i pasta og loff for å dempe kvalme

28+5 og har gått opp 10 kg. Stått stabilt siste ukene og håper inderlig å ikke bli vleidg mye tyngre.

Back
Topp