Vektøkning

Rett etter jeg skrev til deg, begynte jeg å kjenne litt på halsbrann selv :wideyed: eller, jeg tror iallfall det var det det var :wacky: Bra du har god effekt av det! Det høres lovende ut hvis det skulle bli et problem for meg også, at det finnes noe man kan ta :happy:

Å, samme her :woot: Gikk også plutselig fort opp! Ble skikkelig skremt jeg også. Jeg har ikke veid meg så ofte, så fikk litt sjokk. Tror jeg hadde gått opp 3-4 kg ved 15 uker, også ved uke 18-19 var det plutselig 7 kg, så da tenkte jeg at jeg skulle kutte på usunt (var kanskje litt for flink til å unne meg noe lite litt for ofte :rolleyes:) og prøve å gå mer tur. Ble ikke så veldig mye mer turgåing, men klarte å spise mindre usunt da, så fikk da rimelig sjokk når jeg gikk på vekta i uke 20 og hadde gått opp totalt 9 kg :nailbiting: og nå i uke 22 er det 10 kg. Men ja, jeg er bare redd jeg spiser for usunt jeg da. Selv om jeg ikke hadde tenkt noe på at jeg gjør det før jeg stod på vekta og den viste 10 kg økning.. Men man føler jo litt på det :shy: Men ja, det går jo alltids av igjen etterpå med trening og godt kosthold. Jeg er ikke så bekymret for mitt eget utseende, foreløpig :wacky:, bare redd for at jeg gjør noe som er farlig for babyen, men det er sikkert irrasjonelt, håper jeg :nailbiting:

Begynner å kjenne på bekkenplager jeg også! (Føler plutselig vi har mye til felles her nå :p hehe. Litt godt). Vondt å snu meg når jeg ligger i senga. Og kjente på det på morgenen i dag også, da jeg skulle i barnehagen med ettåringen. Det var en tung trilletur.. i kram snø.. var helt ferdig da jeg kom hjem igjen. Så litt frustrerende det der, at jeg bør røre meg mer, men samtidig ikkeo_O øvelser og yoga ja! Det var godt tips! Det kan jeg også prøve. Har gjort litt yoga før, og var på gravidyoga sist svangerskap, så har litt kjennskap. Nok til å Google meg frem til ting iallfall :) Synes du det funker bra? Er det bare som alternativ trening, eller funker det litt preventivt også? For bekkenet :)
Jeg synes yoga funker greit, og hvis det er øvelser jeg får vondt av, så bare kutter jeg de ut. Masse gode stillinger som skal kunne hjelpe baby ned i bekkenet under åpningsfasen, så håper på å bli god i de slik at jeg klarer å bruke de i fødselen:)
 
Ca -2-3 kg enda i uke 22+2, håper det ikke blir noe mye opp på slutten for har godt med ekstra fra før :rolleyes:
 
Opp 9 kg og 24+4 (25+0 i følge egen beregning og alle andre UL enn OUL). Håper vekten stabiliserer seg litt snart. Dere som har vært gravide før: stemmer det at man går opp mest mellom uke 17-24?
Jeg tror ikke det stemte på meg, men håper det skjer denne gangen:bag: Har lagt på meg mye raskere denne gangen enn de to forrige. Da endte jeg på 76, og i forrige uke (25+0) var jeg allerede 72:bag:
 
5,5 kg opp i dag. 26+0
 
Opp 9 kg og 24+4 (25+0 i følge egen beregning og alle andre UL enn OUL). Håper vekten stabiliserer seg litt snart. Dere som har vært gravide før: stemmer det at man går opp mest mellom uke 17-24?
Jeg la på meg ganske stabilt rundt 2 kg mellom hver kontroll fra uke 12 frem til uke 34, på de siste 4 ukene la jeg ca på meg 0,5 kg. Hadde gått opp ca 8,5 kg rundt uke 26, og endte opp med ca 12 kg. Så varierer ekstremt, men har lest det med størst vektoppgang i disse ukene.
 
21+5 og opp 9 kg
 
Har gått opp 13 kg. De første nesten 10 kg gikk jeg opp i 1 trimester. Røykeslutt + kvalm av å ikke spise hele tiden gikk hardt utover vekta. Men har stabilisert seg nå, heldigvis. Stresser ikke med det så lenge vekta ikke øker like mye som i starten. :)
 
Enda 0,9 kg opp siden forrige uke, totalt ca 11 kg opp i uke 26.
 
25+0. Har ikke gått opp noe :woot:
 
27+0 hadde jeg gått ned 0,4 kg. Så er nå på +5,1 kg
 
Jeg har gått opp ca 6,3kg og burde kanskje ikke gå opp så mye mer. Jeg er overvektig fra før, skal sies, og har nok reservene som trengs. Men spørsmålet er jo hvor mye som er baby, fostervann osv og hvor mye som er rent fett. Forrige gang gikk jeg opp 7 kg totalt, tror jeg, og de forsvant ganske med engang rett etter fødsel.
 
Jeg har gått opp ca 6,3kg og burde kanskje ikke gå opp så mye mer. Jeg er overvektig fra før, skal sies, og har nok reservene som trengs. Men spørsmålet er jo hvor mye som er baby, fostervann osv og hvor mye som er rent fett. Forrige gang gikk jeg opp 7 kg totalt, tror jeg, og de forsvant ganske med engang rett etter fødsel.
Vanskelig å si hva som er hva. «Heldigvis» er det jo mer enn babyen som er grunnen til økt vekt som du sier :)

her veier babyen over 1 kg, så er det jo fostervannet, morkake, økt blodvolum. For min del også lit ødemer..
 
Jeg har gått opp ca 6,3kg og burde kanskje ikke gå opp så mye mer. Jeg er overvektig fra før, skal sies, og har nok reservene som trengs. Men spørsmålet er jo hvor mye som er baby, fostervann osv og hvor mye som er rent fett. Forrige gang gikk jeg opp 7 kg totalt, tror jeg, og de forsvant ganske med engang rett etter fødsel.
Sniker
Jeg har gått opp 25 kg og jm synes det er grei vektoppgang selv om jeg var klassifisert i ekstrem fedme før jeg ble gravid. Så jeg ville ikke stresset så mye med vekta :rolleyes:
 
Sniker
Jeg har gått opp 25 kg og jm synes det er grei vektoppgang selv om jeg var klassifisert i ekstrem fedme før jeg ble gravid. Så jeg ville ikke stresset så mye med vekta :rolleyes:
Vil ikke akkurat si at jeg stresser med vekta. Er egentlig ikke noe jeg tenker så mye på, og jeg har heller ikke fått noen kommentarer på det av lege.
 
Vil ikke akkurat si at jeg stresser med vekta. Er egentlig ikke noe jeg tenker så mye på, og jeg har heller ikke fått noen kommentarer på det av lege.
Kommentaren var kun fordi du sa du ikke bør gå opp så mye mer, plutselig kommer det mye vann i kroppen eller noe som er utenfor vår kontroll :eek:
 
Kommentaren var kun fordi du sa du ikke bør gå opp så mye mer, plutselig kommer det mye vann i kroppen eller noe som er utenfor vår kontroll :eek:
Det er sant :) Noe vet jeg jo at jeg kommer til å gå opp så klart. Babyen skal jo bli litt (en del) større feks :p
 
Ca 6 kg opp. Kan ikke huske at jeg har lagt på meg så mye i andre svangerskap. Men nå er puppene større enn tidligere og.. så satser på at det ligger der 24+3 idag.
 
Back
Topp