Vektøkning

Jeg veide meg idag. Også kjøpte jeg meg en is. For eh... bare å glemme. Jeg blir tjukk nå. Ferdig snakka. Skal selvfølgelig ikke gjøre det verre ved å stappe trynet fullt av dritt men kroppen min har tydeligvis lyst til å lagre alt jeg spiser. Kan være mye vann også men men.

Tar det etter baby er ute :shy:

Helt rett innstilling :shy:
 
Jeg har gått ned 3,5 kg. 15+6 på vei. Jeg har gått opp ca 10 kg på de to andre svangerskapene. Regner med det ikke blir mere denne gang. Har ikke tatt av i de andre svangerskapene. MEN jeg har et skikkelig dårlig forhold til mat nå. Var veldig kvalm de 12 første ukene og har mistet totalt matlyst i dette svangerskapet. Eneste som frister er salt mat.. :wacky:
 
Aner ikke. Sluttet å veie meg for 4 år siden. Og jordmor hadde ikke vekt på forrige kontroll :p Viktigste er å føle seg bra med seg selv :)
 
Jeg er 15+5 og har bare gått opp maks 500 gram. Er litt bekymret,men var nylig på ultralyd og alt sto fint til. Er det flere her
Som ikke har gått opp så mye?

Samme her! Er 16+2. Men jeg har veldig mye fra før, så jeg er egentlig bare glad for det :happy:
 
Jeg er 2 kg under startvekt. 19+3 i dag. Har litt ekstra, så no worries. :)

Gikk opp 19 kg med førstemann og 6 kg med andremann. Er 15-20 kiloene jeg har for mye enda. Skulle trene de vekk i år..... :hilarious:
 
Veide meg igjen i dag og har gått opp 9 kg totalt, to av de har kommet de to siste ukene! Håper ikke det fortsetter i denne farten. Mistenker at det kanskje har kommet litt vann i kroppen, for blir til tider ganske hoven i fingrene, dette har jeg merket de siste dagene.
Jeg er normalvektig fra før og skal ikke bekymre meg for dette, men jeg gjør det likevel:nailbiting: Jeg spiser normalt sunt kosthold (mye knekkebrød istedenfor brød) og spiser ikke noe særlig mer enn før jeg var gravid. Kanskje et eple og en ekstra skive i løpet av dagen. Drikker juice til frokost, og ellers melk/biola og vann med og uten kullsyre. Godteri spiser jeg lite av, kjøper en troika i uken som jeg koser meg med på lørdager. Også har det blitt en is i ny og ne nå som det har vært fint vær.
Jeg er spent på glukosebelastningen som jeg skal ta om litt over en uke, pga fødselsvekt på forrige barnet.
 
Jeg har ikke lagt på meg enda. Var overvektig før jeg ble gravid så gikk jeg ned ca 4kg de 14 første ukene og der ligger vekten. Har svangerskap diabetes og baby er større enn den skal. Så håper jeg klarer å holde denne vekten.
 
Ved 21+4 var jeg på startvekt, 23+4 hadde jeg gått opp ca to kg. Begynner allerede å få vann i kroppen..
 
22+2 og har gått opp 5 kg. Det har vært ca 1 kg i uka den siste tiden :hilarious: ingen væske i kroppen enda, men henger sammen med når kvalmen forsvant og matlysten kom... Tidligere kunne jeg spise 1 brødskive til lunsj, og det uten å spise frokost først, når jeg var på jobb. Men nå spiser jeg 2 brødskiver til frokost, 2 børdskiver mellom kl 09-10 og 2 brødskiver kl. 12 de dagene jeg er på jobb :p SULTEN HELE TIDEN!!
 
20+4. Gått opp 1 kg :sorry:
 
17+6 og gått opp under 2 kg. Det er jeg fornøyd med!
Sist svangerskap gikk jeg opp 32 kg.. og alle de var ikke borte enda :facepalm: så jeg har å ta av, og veien er lang ned til trivselsvekta - men det tar jeg utpå høsten en gang :hilarious: da blir det slankekrig her på forumet.
 
Jeg har gått opp 6-7 kg, er i 19+3 nå. Jeg bekymrer meg litt over det, men jeg sitter mer stille enn før og spiser nok litt mer enn før :sorry:
 
Gått opp 7 kg, er 18+3
 
Jeg veide meg idag. Også kjøpte jeg meg en is. For eh... bare å glemme. Jeg blir tjukk nå. Ferdig snakka. Skal selvfølgelig ikke gjøre det verre ved å stappe trynet fullt av dritt men kroppen min har tydeligvis lyst til å lagre alt jeg spiser. Kan være mye vann også men men.

Tar det etter baby er ute :shy:
This I like!!
Eg au, opp masse... Men dritt på!
 
Opp 6,5 kg her og er 21+3 ☺️ Fant denne som jeg syns var litt interessant, den viser gjennomsnittlig økning i vekt for gravide (og altså ikke anbefalt økning). Har fulgt den ganske tett til nå. Tenker gjennomsnitt er greit for meg siden jeg hadde normal BMI før start. Håper på rundt 12 kg opp og ikke så mye mer, men spiser så og si som jeg alltid har gjort, så tenker at kroppen legger på seg det den trenger :)
 

Vedlegg

  • 50DDDB58-CF25-4F2F-B189-0CA43AD51AC7.jpeg
    50DDDB58-CF25-4F2F-B189-0CA43AD51AC7.jpeg
    10,9 KB · Visninger: 72
Har ikke vekt eller vært hos jordmor på kontroll side uke 12, da var jeg -3kg. Er nå uke 20, nesten 21 og merker kroppen har forandret seg. Mer pupper, magen begynner å bli babykul, men føler meg bra og kroppen funker! Kan løpe etter 3-åringen eller ha kappløp med 8-åringen så tenker det er det viktigste.
gikk opp 12kg totalt sist og husker at gravid og sommer ikke inspirere til høyt matinntak akkurat!
Blir lite tid til å sitte i ro og spise når ungen kommer til verden så tenker de ekstra kiloene trenger vi alle for å kunne komme oss igjennom den barseltiden!
 
Opp 6,5 kg her og er 21+3 ☺️ Fant denne som jeg syns var litt interessant, den viser gjennomsnittlig økning i vekt for gravide (og altså ikke anbefalt økning). Har fulgt den ganske tett til nå. Tenker gjennomsnitt er greit for meg siden jeg hadde normal BMI før start. Håper på rundt 12 kg opp og ikke så mye mer, men spiser så og si som jeg alltid har gjort, så tenker at kroppen legger på seg det den trenger :)
Den var fin! Normalvektig jeg også, og ligger jo litt over med mine +9 kg i uke 23, men det er jo ikke så langt ifra gjennomsnittet ser jeg :)
 
Back
Topp