Vektøkning

Skjønner hva du mener og jeg klaget til både jordmor og lege, men de var kjempefornøyd med vektoppgangen :hilarious: Så etter det har jeg slått meg litt til ro med det. Leste et sted at det største økningen skjer mellom uke 17 og 24, så det er jo lov å håpe. :bag:

Det hadde vært særs flotte nyheter! Da holder jeg i håpet på det! :D

20+3 og opp 7 kg :)

Skjønner hva du mener og jeg klaget til både jordmor og lege, men de var kjempefornøyd med vektoppgangen :hilarious: Så etter det har jeg slått meg litt til ro med det. Leste et sted at det største økningen skjer mellom uke 17 og 24, så det er jo lov å håpe. :bag:

Det høres lovende ut for meg også :p Synes vekta har økt veldig fort de siste ukene.. Får håpe det avtar litt om to uker, når jeg kommer til uke 24 :angelic: Ble mest stressa av å lese at høy vektøkning kan gi økt fare for svangerskapsforgiftning :nailbiting: Gleder meg til jordmortime om to uker nå. Så får jeg høre om jeg bør bekymre meg eller ikke :wideyed:

21+1 nå og har gått opp 6,5 kg. Ikke så komfortabel med det men det er jo heller ikke såå ille :playful:

Gikk ned 6 kg i starten, men gått akkurat dem opp igjen nå siden kvalmen gikk over i uke 15. :p har null lyst på sukker heldigvis, men ble vanvittig glad i mat igjen :p

Det høres lovende ut for meg også :p Synes vekta har økt veldig fort de siste ukene.. Får håpe det avtar litt om to uker, når jeg kommer til uke 24 :angelic: Ble mest stressa av å lese at høy vektøkning kan gi økt fare for svangerskapsforgiftning :nailbiting: Gleder meg til jordmortime om to uker nå. Så får jeg høre om jeg bør bekymre meg eller ikke :wideyed:
Høy BMI fører til økt fare for svangerskapsforgiftning.
Alle skriver hvor mye de har lagt på seg, men det har ingen betydning - startvekten har all betydning for hva som er sunn vektoppgang i løpet av svangerskapet. Ei kvinne uten noe ekstra på kroppen skal i teorien minimum gå opp 12 kg i et svangerskap, og det er kun vekt koblet direkte til svangerskapet :-)

Høy BMI fører til økt fare for svangerskapsforgiftning.
Alle skriver hvor mye de har lagt på seg, men det har ingen betydning - startvekten har all betydning for hva som er sunn vektoppgang i løpet av svangerskapet. Ei kvinne uten noe ekstra på kroppen skal i teorien minimum gå opp 12 kg i et svangerskap, og det er kun vekt koblet direkte til svangerskapet :)

Jeg kan vel ikke si at jeg ikke hadde noe ekstra på kroppen i utgangspunktet :rolleyes: men jeg var ganske midt i normalområdet for bmi. Så da er det kanskje Ok? :shy:

Jeg kan vel ikke si at jeg ikke hadde noe ekstra på kroppen i utgangspunktet :rolleyes: men jeg var ganske midt i normalområdet for bmi. Så da er det kanskje Ok? :shy:
Ja, det er sånn jeg tenker! At når en har normal bmi før svangerskap, så skal man normalt gå opp 12-16 kg.

Ja, det er sånn jeg tenker! At når en har normal bmi før svangerskap, så skal man normalt gå opp 12-16 kg.

Det høres lovende ut! Da er jeg vel fortsatt innafor :) Gått opp 10 kg , uke 22 (22+2). Så hvis det også stemmer at man øker mest fra uke 17 til 24, så er det kanskje innenfor hva som er normalt?

Det høres lovende ut! Da er jeg vel fortsatt innafor :) Gått opp 10 kg , uke 22 (22+2). Så hvis det også stemmer at man øker mest fra uke 17 til 24, så er det kanskje innenfor hva som er normalt?
Det er mitt håp iallfall :D Og når både lege og jm er fornøyd så slapper jeg helt av. Men prøver selvfølgelig å være litt aktiv, og passer på hva jeg putter i munnen.
Jeg har begynt å merke allerede at det er litt mindre plass i magen da, så klarer ikke spise så mye som vanlig, før jeg blir mett. Men det er helt greit, hehe.

Det er mitt håp iallfall :D Og når både lege og jm er fornøyd så slapper jeg helt av. Men prøver selvfølgelig å være litt aktiv, og passer på hva jeg putter i munnen.
Jeg har begynt å merke allerede at det er litt mindre plass i magen da, så klarer ikke spise så mye som vanlig, før jeg blir mett. Men det er helt greit, hehe.

Jeg prøver også å være aktiv og går mer inn for å ikke spise så mye godteri og sånt, men synes ikke jeg har vært så fryktelig usunn heller. Og så fort jeg har kommet hjem etter gåtur (eller egentlig før jeg kommer hjem også :wacky:), så føler jeg kroppen bare roper etter energi. Er såvidt jeg kommer meg hjem fordi jeg føler jeg er så tom for energi :wideyed: så jeg tror ikke jeg spiser for masse egentlig.. Men hva vet jeg :p så kjekt at matinntaket reguleres litt automatisk av seg selv sånn sett da :p Bare du ikke har halsbrann og sånt da, da er det ikke så kjekt kanskje.. Jeg kommer nok dit snart jeg også, at det blir dårligere og dårligere plass. Merker det litt allerede, at jeg spiser mindre. Så er jeg kanskje ikke flink nok til å da heller spise ofte.. Ikke lett.. :p skal til jordmor om to uker, så får se om hun er like fornøyd med min vektoppgang som din jordmor er med din vektoppgang. Jeg håper :angelic: det er mitt håp også, at det er normalt. :):D

Jeg prøver også å være aktiv og går mer inn for å ikke spise så mye godteri og sånt, men synes ikke jeg har vært så fryktelig usunn heller. Og så fort jeg har kommet hjem etter gåtur (eller egentlig før jeg kommer hjem også :wacky:), så føler jeg kroppen bare roper etter energi. Er såvidt jeg kommer meg hjem fordi jeg føler jeg er så tom for energi :wideyed: så jeg tror ikke jeg spiser for masse egentlig.. Men hva vet jeg :p så kjekt at matinntaket reguleres litt automatisk av seg selv sånn sett da :p Bare du ikke har halsbrann og sånt da, da er det ikke så kjekt kanskje.. Jeg kommer nok dit snart jeg også, at det blir dårligere og dårligere plass. Merker det litt allerede, at jeg spiser mindre. Så er jeg kanskje ikke flink nok til å da heller spise ofte.. Ikke lett.. :p skal til jordmor om to uker, så får se om hun er like fornøyd med min vektoppgang som din jordmor er med din vektoppgang. Jeg håper :angelic: det er mitt håp også, at det er normalt. :):D
Å joda, halsbrannen er på plass:banghead: men har god effekt av novaluzid heldigvis!
Har ikke spist særlig usunt jeg heller, så var litt uforståelig for meg at det allerede hadde kommet så mye ekstra. Og det gikk plutselig så fort, for jeg la ikke på meg noe særlig i starten. Så derfor litt panikk plutselig :p aktiviteten begrenser seg jo, siden jeg er plaget med bekkenløsning, men prøver å gjøre litt øvelser og yoga de dagene jeg ikke orker å gå tur. Nei, det får vel bare komme på, også får vi gjøre en innsats etterpå dersom det ikke går av igjen av seg selv:bag:

Å joda, halsbrannen er på plass:banghead: men har god effekt av novaluzid heldigvis!
Har ikke spist særlig usunt jeg heller, så var litt uforståelig for meg at det allerede hadde kommet så mye ekstra. Og det gikk plutselig så fort, for jeg la ikke på meg noe særlig i starten. Så derfor litt panikk plutselig :p aktiviteten begrenser seg jo, siden jeg er plaget med bekkenløsning, men prøver å gjøre litt øvelser og yoga de dagene jeg ikke orker å gå tur. Nei, det får vel bare komme på, også får vi gjøre en innsats etterpå dersom det ikke går av igjen av seg selv:bag:

Rett etter jeg skrev til deg, begynte jeg å kjenne litt på halsbrann selv :wideyed: eller, jeg tror iallfall det var det det var :wacky: Bra du har god effekt av det! Det høres lovende ut hvis det skulle bli et problem for meg også, at det finnes noe man kan ta :happy:

Å, samme her :woot: Gikk også plutselig fort opp! Ble skikkelig skremt jeg også. Jeg har ikke veid meg så ofte, så fikk litt sjokk. Tror jeg hadde gått opp 3-4 kg ved 15 uker, også ved uke 18-19 var det plutselig 7 kg, så da tenkte jeg at jeg skulle kutte på usunt (var kanskje litt for flink til å unne meg noe lite litt for ofte :rolleyes:) og prøve å gå mer tur. Ble ikke så veldig mye mer turgåing, men klarte å spise mindre usunt da, så fikk da rimelig sjokk når jeg gikk på vekta i uke 20 og hadde gått opp totalt 9 kg :nailbiting: og nå i uke 22 er det 10 kg. Men ja, jeg er bare redd jeg spiser for usunt jeg da. Selv om jeg ikke hadde tenkt noe på at jeg gjør det før jeg stod på vekta og den viste 10 kg økning.. Men man føler jo litt på det :shy: Men ja, det går jo alltids av igjen etterpå med trening og godt kosthold. Jeg er ikke så bekymret for mitt eget utseende, foreløpig :wacky:, bare redd for at jeg gjør noe som er farlig for babyen, men det er sikkert irrasjonelt, håper jeg :nailbiting:

Begynner å kjenne på bekkenplager jeg også! (Føler plutselig vi har mye til felles her nå :p hehe. Litt godt). Vondt å snu meg når jeg ligger i senga. Og kjente på det på morgenen i dag også, da jeg skulle i barnehagen med ettåringen. Det var en tung trilletur.. i kram snø.. var helt ferdig da jeg kom hjem igjen. Så litt frustrerende det der, at jeg bør røre meg mer, men samtidig ikkeo_O øvelser og yoga ja! Det var godt tips! Det kan jeg også prøve. Har gjort litt yoga før, og var på gravidyoga sist svangerskap, så har litt kjennskap. Nok til å Google meg frem til ting iallfall :) Synes du det funker bra? Er det bare som alternativ trening, eller funker det litt preventivt også? For bekkenet :)

Uke 20+4 og Veier fortsatt det samme, det har jeg gjort i veldig mange uker, men ultralyd og alt viser at de står fint til med spiren :). Har til vanlig normal BMI,Men håper jeg går opp noen kg snart

Back
Topp