Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg som tenkte jeg skulle følge deg her inne og så er du gravid
Gratulerer så mye med en liten overraskelse![]()

Håper spiren sitter helt til mål!! Følger gjerne dagboka di på terminforum, må jo få med meg altTusen takkJa, det ble jo nesten litt komisk at jeg fant det ut sånn 1 time etter jeg lagde denne
Menmen, vet jo ikke om det går bra enda, så beholder denne her litt til før jeg evt lager en dagbok i terminforum i stedet. Sunt kosthold må jeg få til å fortsette med hvertfall![]()
veier nok en del over 70kg hvertfall, det er jeg sikker på. Jeg er bare 160 høy, så i forhold til BMI er jeg over i overvektskategorien.Heiaheia!På tide å børste støv av denne dagboka og ikke minste riste av seg overflødig spekk.
Første delmål er å sette batteri i vekta så jeg ser hvordan det hele ligger anveier nok en del over 70kg hvertfall, det er jeg sikker på. Jeg er bare 160 høy, så i forhold til BMI er jeg over i overvektskategorien.
Hovedmål: 62kg
Jeg var på over 85kg da jeg traff vendepunktetVektoppdatering
Første delmål - batteri i vekta
Hoppa i det og veide meg med klær rett etter middag: 73,2 kg
Så jeg vil si dette er bedre enn forventa. Var redd det kunne være nærmere 80 også.
Hvis jeg faktisk skal klare å gå ned, må det gå sakte og gradvis. Så første mål blir å bytte ut kaffen min. Jeg synes bare kaffe med mye sukker og Havremelk er godt og drikker MYE av det nå for tiden. Skal bytte ut med en halv kopp svart kaffe pluss havremelk og null sukker. Også gå for te og gullmelk resten av dagen. Babyen min våkner med 30-60 min mellomrom hele forbanna natta og jeg er SÅ trøtt, så det gjør at jeg får ekstremt sukkersug. Men sukker og koffein gir jo egentlig ikke mer energi i det lange løp. Så jeg har følgende planer for denne uka:
- Kutte kaffe med sukker og finne andre barnerike alternativer
- 1 kort styrkeøkt i løpet av uka
- Grønnsaker/kokt egg/nøtter og frukt til lunsj og som snacks for å stoppe søtsug
- 1 porsjon middag (spiser nesten alltid 2
)
Så da er jeg i gang. Tenker fredag morgen før frokost blir veiedagen min, og da registrerer jeg første innveiing!
(1.64 høy)
Jeg var på over 85kg da jeg traff vendepunktet(1.64 høy)
Grøss og gru...
Holdt på siden april og er nå på 66,5kg +-.
Høres ut som du har en god plan! Begynn i det små. Jeg drakk tidligere kaffe med sukker (kun hjemme, ute drakk/drikker jeg svart kaffe), byttet det ut med Suketter
HVIS jeg skal ha noe annet å drikke enn vann, så har jeg sukkerfri safttrenger noen ganger noe med smak
Så likte jeg å telle kalorier, men det holdt litt på å ta overhånd en stund![]()
så nå prøver jeg en slow-versjon hvor jeg forhåpentligvis får noen gode vaner som etablerer seg fast.Jeg har jo merket at jeg sprekker noe fort når livet butter imot, men likevel har jeg holdt meg stabilt i vektJa, håper jeg skal klare å ta det så gradvis at det blir varig endring og at vekta holder seg nede når jeg til slutt når måletimponert over deg altså, motiverende å se hvor mye du har gått ned og funnet en måte hvor det fungerer i hverdagen. Jeg har jjo tidligere gått ned raskt over kort tid - men da er for mange tiltak gjort samtidig og når livet butter i mot freser vekta opp
så nå prøver jeg en slow-versjon hvor jeg forhåpentligvis får noen gode vaner som etablerer seg fast.
Ammer jo også fortsatt mye, spesielt på nettene, så kan liksom ikke ha fastedager eller noe sånn. Men kan likevel trygt si at jeg ligger over anbefalt kaloriinntak selv for ammende![]()
Jeg har jo merket at jeg sprekker noe fort når livet butter imot, men likevel har jeg holdt meg stabilt i vektsyns det høres ut som du er inne på rett spor, det er noe med å "bryte" de små dårlige vanene litt etter litt slik at det er enkelt å leve med endringene
Full heiing herfra!
Har ellers drukket te eller laget meg Gullmelk når suget etter kaffedrikk har dukka opp.

Sykt flink du er som greide å begynne i desember! Kjenner meg så igjen i hovedinnlegget ditt. Heier på deg![]()
Så flink du erVektoppdatering
70,7 kg
Resultat -0,3 kg
Totalt ned -0,7 kg
Første delmål: 70,0 kg
Hovedmål: 60,0 kg
Jeg har tatt delvis pause nå i jula med god samvittighet - og likevel har vekta gått litt nedover. Det sier jeg meg fornøyd med! Lenge siden jeg har vært nede på 70 og nærmere første delmål som er 70,0 kg.
En liten fordel nå i jula er melkefri diett pga minstemor, og dermed har det ikke blitt konstant småspising av konfekt, hvilket normalt er med på å dra flesket oppover i jula for min del. Har dog kompensert med en del potetgull og alt som er av julemat, mer enn én prosjon såklart
Det ble også en liten joggetur rett før jula kjørte igang, men så har jeg vært syk i snart en uke nå. Det er jo så vanskelig å bli frisk med en baby som er våken nesten hver time hele natta, og ikke aksepterer noen andre enn meg på nettene. Så i dag skal jeg få hvile hele dagen mens mannen underholder ungene. Håper det gjør susen, for jeg er veldig motivert for å komme igang med trening også. Og nå kjenner jeg meg faktisk klar for å erstatte usunn snacks med sunne varianter i hverdagen, og kun spise godteri i helga.
Mål for neste uke:
- 1 Porsjon middag
- Drikke nok vann hver dag
- Smoothie til frokost
- Planlegge sunne middager for januar
- Forhåpentligvis blir frisk og komme igang med økt mosjon
- Kun snacks/godteri i helga

Krysser fingrene flor at du blir frisk snart