Veilederen til barnehagene...

Derav at to kohorter kan samarbeide, så da får den voksne fra kohort 2 se til de to ekstra mens den voksne fra kohort 1 bytter bleie da? Bortsett fra det så ser jeg stadig vekk at det går flere på badet når de skal skifte bleie, sånn i kø på et vis. Men, de skal jo helst ikek stå tett innpå hveradnre og badene er ofte ikke store, så bedre de leker under oppsyn av voksne fra kohort 2
Jupp sånn er det

Jeg skjønner ikke hvordan de har tenkt at en voksen skal ha ansvaret alene for tre småbarn. Hva når en bleie må skiftes eller når den ansatte selv må på toalettet eller et av barna får skrubbsår som må renses? Skal alle barna være med på badet og den ansatte skifte bleie/rense sår/gå på toalettet samtidig som hun/han passer på at de andre ikke tømmer søppeldunken eller tar i dovannet? Ettåringer hører ikke nødvendigvis etter... Eller hva hvis to trenger trøst samtidig?
Akkurat det ser jrg ikke noe problem med

De vil nok sette to kohorter sammen, 2 voksne klarer mer sammen. Jeg håper også de gjør det av hensyn til sikkerhet mot overgrep mm i bhg.

I en del barnehager er det jo ni barn på småbarnsavdelingen og tre voksne. Hvis de setter to kohorter sammen, kan de like godt gjøre det som vanlig, for tre kohorter går ikke opp med to og to... Håpløst å løse det på denne måte.

Jeg har vært på møte nå og tenker i grunn at dette klarer vi , joda det blir annerledes og man må omstille seg mem tenker vi klarer det også.

Herver det 7,5 t åpningstid for slle , faste grupper og fast sted å være.

I en del barnehager er det jo ni barn på småbarnsavdelingen og tre voksne. Hvis de setter to kohorter sammen, kan de like godt gjøre det som vanlig, for tre kohorter går ikke opp med to og to... Håpløst å løse det på denne måte.

Forstod at det i barnas bhg ville bli delt i fire kohorter, så da blir det jo mulig å slå sammen to og to. Men da er det jo færre enn tre i de fleste kohortene og krever flere ansatte enn det myndighetene anbefaler.

De ansatte har fortsatt full arbeidsdag her, skal derfor ogsp ha vanlig lønn , skal foreldre betale mindre så går det dprlig med økonomien
Men de må jo kanskje kutte ned på sine egne arbeidsdager pga det, det mister de penger for.
Det er faen ikke rettferdig Kengu.
Isåfall burde vel staten ta den regningen.

Men de må jo kanskje kutte ned på sine egne arbeidsdager pga det, det mister de penger for.

Det er er jo et godt poeng! Synes hvem som skal ta regningen er veldig vanskelig, generelt. «Alle» har ofret en del i denne situasjonen. Mange er permittert f.eks og kommet dårligere ut av det økonomisk tross krisepakkene. Kan man bruke sykt barn timer (hvis man har igjen) for å få det til å gå opp? Eller arbeidsgiver være litt grei? Bhg ansatte være litt greie? Skal foreldrene kunne flekse i hver sin ende for å få det til? Eller skal staten igjen ta kostnaden?

Den meningen skal du få ha, selv om jeh ikke skjønner hvorfor du banner

Ang betaling har ikke vi fått noe info ang det, men jeg og syns jo egentlig det er litt rart om man må betale full pris når man ikke har samme tilbud. Kommer dette fra kommunene? Eller fra hver bhg?

Syns ikke barnehagene skal tape på det, for de jobber vel fullt uansett, men at de får dekket det som er opp til 100%. Altså mellomlegget ny tid vs gammel tid.
Får vår del har det egentlig ikke veldig mye å si, da de vil være der i ca samme tidspunkt som de har pleid å være (bortsett fra at de blir hjemme de dagene jeg må jobbe ute, men det er jo vårt valg) så jeg kommer nok ikke til å si noe særlig på det.
Men kostpenger mener jeg bør kuttes ihvertfall. Vi har fullkostbhg til vanlig, men skal nå ha med alt av mat selv, så vi vil jo måtte bruke de pengene på mat uansett bare at vi handler den selv istedet.

Det er er jo et godt poeng! Synes hvem som skal ta regningen er veldig vanskelig, generelt. «Alle» har ofret en del i denne situasjonen. Mange er permittert f.eks og kommet dårligere ut av det økonomisk tross krisepakkene. Kan man bruke sykt barn timer (hvis man har igjen) for å få det til å gå opp? Eller arbeidsgiver være litt grei? Bhg ansatte være litt greie? Skal foreldrene kunne flekse i hver sin ende for å få det til? Eller skal staten igjen ta kostnaden?
Hva mener du med bhgansatte være litt grei? Vi jobber jo lenger enn vi skal , har ingen pause for det fåt vi ikke til så vi ofrer litt vi også som alle andre .

Det finnes jo støtteordninger for de som tjener mindre enn en viss sum feks

I vår bhg blir det også reduserte åpningstider og vi må levere utendørs.

Jeg planlegger å levere 09.30 og hente 14.30. Så blir 5 timer i bhg, hvor hun sover 2 av dem.

Er veldig spent på hvordan alt skal gå, og hvordan det skal gå med gruppene. Vi har et veldig aggressivt barn på min datters avdeling og jeg er livredd for at hun havner i gruppe med han...
Jeg kjenner jeg er veldig spent på mye rart den kommende uken

Ang betaling har ikke vi fått noe info ang det, men jeg og syns jo egentlig det er litt rart om man må betale full pris når man ikke har samme tilbud. Kommer dette fra kommunene? Eller fra hver bhg?

Syns ikke barnehagene skal tape på det, for de jobber vel fullt uansett, men at de får dekket det som er opp til 100%. Altså mellomlegget ny tid vs gammel tid.
Får vår del har det egentlig ikke veldig mye å si, da de vil være der i ca samme tidspunkt som de har pleid å være (bortsett fra at de blir hjemme de dagene jeg må jobbe ute, men det er jo vårt valg) så jeg kommer nok ikke til å si noe særlig på det.
Men kostpenger mener jeg bør kuttes ihvertfall. Vi har fullkostbhg til vanlig, men skal nå ha med alt av mat selv, så vi vil jo måtte bruke de pengene på mat uansett bare at vi handler den selv istedet.
Kostpenger antar jeg kuttes , vi prøver en uke mrd 7,5 t åpningstid men så evalueres det. Hos oss er det svært få barn som skaø være der 7,5 t da

Hva mener du med bhgansatte være litt grei? Vi jobber jo lenger enn vi skal , har ingen pause for det fåt vi ikke til så vi ofrer litt vi også som alle andre .

Det finnes jo støtteordninger for de som tjener mindre enn en viss sum feks

Jeg skrev det hele som et spørsmålstegn fordi jeg ikke har noen fasit på det.. Altså om noen hadde noen innspill. F.eks å jobbe lenger eller mangel på pause, er jo virkelig eksempler på å ofre noe :) Aldri sagt at ikke bhg ansatte ofrer noe. De fantastisk ansatte i vår bhg står på hele året rundt for våre små og det verdsetter vi virkelig. Men om bhg har redusert åpningstid, så må jo noen ofre noe for å få det til.. Og da slang jeg ut spm om hvem og noen potensielle forslag

Jeg skrev det hele som et spørsmålstegn fordi jeg ikke har noen fasit på det.. Altså om noen hadde noen innspill. F.eks å jobbe lenger eller mangel på pause, er jo virkelig eksempler på å ofre noe :) Aldri sagt at ikke bhg ansatte ofrer noe. De fantastisk ansatte i vår bhg står på hele året rundt for våre små og det verdsetter vi virkelig. Men om bhg har redusert åpningstid, så må jo noen ofre noe for å få det til.. Og da slang jeg ut spm om hvem og noen potensielle forslag
Neida du sa ike det og var derfor jeg lurte på hva du mente :)
Vi jobber 30 min lenger enn det vi
Egentlig skal for å få gjort alt av vasking osv

Den meningen skal du få ha, selv om jeh ikke skjønner hvorfor du banner
Banningen var ikke ment til deg eller for å såre deg. Det er bare ett uttrykk for hvor frustrert situasjonen gjør meg.
Må også legge til at jeg syns barnehageansatte gjør en fantastisk jobb, og det ikke er det det går på.

Kostpenger antar jeg kuttes , vi prøver en uke mrd 7,5 t åpningstid men så evalueres det. Hos oss er det svært få barn som skaø være der 7,5 t da

Blir 7 timer her og åpner fra tirsdag. Blir en evaluering her og, og evnt justeringer når de ser hvordan det går.
Mine skal dit onsdag, torsdag og fredag. Usikker på når jeg henter,men forstod det sånn at de skal prøve å fordele det,så blir vel litt som det passer dem :) levering/henting ved avtalt uteplass.
jeg er ferdig på hovedjobben kl 11. Andre jobben gjør jeg hjemme, men vanskelig med barn tilstede så håper jeg kan få hentet etter soving så jeg får gjort litt.

Blir mye annerledes, men jeg har prøvd så godt jeg kan å forklare til eldste, og nå er det egentlig hun som forteller meg hvordan det blir. Hun virker veldig positiv til bhg selv om det blir andre regler. Overrasket over hvor mye det virker som hun forstår av hvorfor det må gjøres slik. Og hun har begynt å planlegge hva hun skal ha med i matpakka :)

Hatt møte ikveld og selv om jeg prøver å tenke positivt blir dette overveldende og jeg gruer meg til jobb på mandag. Går sikkert bedre enn jeg frykter, men. To av dagene skal vi være ute halve dagen uten tilgang til toalett. Det syns jeg er helt bak mål. Ikke for min egen del, jeg kan holde meg lenge, men ungene? Tviler på alle er komfortable med å gå på do ute. Tiss er én ting, men nr 2? Skal ta det opp, blant andre ting, med pedleder imorgen.

Her må foreldre betale full plass og for mat første uken selv om de må ta med mat hjemmefra. Dette blir en del av dugnaden, ble det sagt.

Back
Topp