24 fullgåtte uker
Tenk - fra idag så vil de gjøre alt for å redde jenten våres om hun skulle ha det travelt ut i verden. Vi satser på 13-14 uker til i magen, men godt å vite at hun kan reddes. Nå blir hver dag og uke fremover en milepæl med hensyn til sjanse for overlevelse og utvikling
Termin: 06.08.2018
Kjønn: En liten jente som skal hete Leah
Neste kontroll: Jordmor om 5 dager.
Vektendring: 1 kilo i pluss. Føler meg ikke tyngre annet enn større mage og pupper, men samtidig er det tungt å snu seg i sengen..
Kjenner du liv: Jeg kjenner henne ganske tydelig hver dag, våkner ofte av henne. Harde spark utenpå som blir fler og fler
Det er en himmelsk følelse
Plager: Vondt bekken, kvalm og sliten. Tidvis hodepine også.. Stabil form med andre ord? Også hatt oppkast igjen..
Status jobb: 100 prosent sykemeldt.
Kosthold: Litt varierende fortsatt, sliter med lav matlyst på alt annet enn plommer..
Humør: Hormonella, som vanlig. Dog ikke så ille som tidligere med unntak av nå midt i boligstresset
Innkjøp: Overrasket med bag til vognen idag da familien savner litt å få kjøpt ting de også, haha. Fikk også med regntrekk og myggnett til den, så da var jo det i boks
Utstyr og annet vi mangler: alt til arvesengen (kjøpes dog først når jeg har sengen trygt i hus etter frakt fra Bergen), småting fra apoteket, vugge til vårt rom (om/hvis/når vi flytter før eller rett etter fødselen), småting til soverommet hennes om vi flytter (har egen liste på IKEA), produkter og diverse til meg etter fødsel.. Og sikkert andre småting vi har glemt. Hvis-om-atte leilighetskjøp går i boks selger vi trolig også stellebordet da alle leilighetene som er aktuelle har benk over vaskemaskin vi kan benytte oss av til det.