Vegasus sin dagbok

Her går det fint, men er endel kvalm, men utover det tror jeg bittelille har det bra :love7 Gleder meg til å komme over den kneika kjenner jeg :yuck:

Så fint å høre ❤️ Hehe, helt greit å være ferdig med første trimester kjenner jeg :D Så skjønner veldig godt at du gleder til å komme over kneika du også! :)

Vet ikke om du fikk sett at jeg skrev i dagboken din. Klønet sånn med siteringen :hilarious: Ville bare gratulere så mye med gutten din, og vellykket TUL :dummy::Heartblue

Så fint UL bilde :love017

Det har jeg nok ikke fått med meg nei :o me klønete av meg å ikke se det også da :scratch
Tusen takk ❤️ Det var en enorm lettelse å se lillegutt sprelle inni der :love017 og litt rart da :p

Det har jeg nok ikke fått med meg nei :eek: me klønete av meg å ikke se det også da :scratch
Tusen takk ❤️ Det var en enorm lettelse å se lillegutt sprelle inni der :love017 og litt rart da :p

Det skjønner jeg. Er så deilig å kjenne seg trygg, og vite at den lille har det bra :Heartred Blir nesten like overrasket over at de finner bebis på hver UL :hilarious:og like lettet over at alt stemmer hver gang :Heartpink

Gleder meg til å følge med videre i svangerskapet ditt :D

Det skjønner jeg. Er så deilig å kjenne seg trygg, og vite at den lille har det bra :Heartred Blir nesten like overrasket over at de finner bebis på hver UL :hilarious:og like lettet over at alt stemmer hver gang :Heartpink

Gleder meg til å følge med videre i svangerskapet ditt :D

Ja, Helt enig! :hilarious:

Så koselig! Hyggelig at vi kan følge hverandre selv om det ikke ble desemberbaby på meg likevel. Glad jeg bare havnet over i januar, og slapp å vente enda lenger. :) Føler meg heldig der :)

Ja, Helt enig! :hilarious:

Så koselig! Hyggelig at vi kan følge hverandre selv om det ikke ble desemberbaby på meg likevel. Glad jeg bare havnet over i januar, og slapp å vente enda lenger. :) Føler meg heldig der :)

Absolutt, det er det. Vi er jo likevel nærme i antall uker på tross av ulik termingruppe. Syns du har kommet så langt allerede :D Veldig hyggelig at det klaffet så raskt for deg igjen :Heartred Titter innom januar i ny og ne, så skal følge med til gutten din dukker opp! :dummy:

Da er det vel på tide med en liten oppdatering igjen :happy:

Gravidoppdatering!

Termin:
16.01.2021

Graviditetsuke: 18+5

Prosent fullført: 46.3%

Dager igjen til termin: 152

Kjønn: Gutt :Heartblue

Utstyr: Vi har bestilt vogn! Emmaljunga NXT90 Olive Green Outdoor 2021
Alt annet av utstyr mangler vi!

Cravings: Grøt er det som frister mest og som frister oftest. Men må ikke ha det hele tiden, får bare skikkelig grøtsug innimellom. Da mest risengrynsgrøt og byggrynsgrøt, men også semulegrøt, havregrøt og rømmegrøt. :p

Liv i magen: Kjenner det innimellom. Men gleder meg til det blir tydeligere og kan kjennes utenpå :happy:

Kroppen min: Magen har poppet, klarer ikke skjule det lenger!
Vekt: Har gått opp 7 kg :eek:

Formen min: Helt grei den. Har bekkenløsning som forverres når jeg går veldig mye (noe jeg gjør på jobb), og sliter med den varmen som er nå. Godt det snart er høst!!

Neste kontroll: i uke 24 hos jordmor. Husker ikke dato :p

E992A1DB-B5F6-4B80-BC5E-3E6DBB404761.jpeg

F4B77EA5-1B15-4514-8A27-A38F7F65E219.jpeg

For en fin oppdatering ❤
Snart halvveis med en frisk og fin gutt i magen! :dummy: bå blir han bare sterkere og tydeligere og straks kjenner du det på utsiden også! Gled deg:D

For en fin oppdatering ❤
Snart halvveis med en frisk og fin gutt i magen! :dummy: bå blir han bare sterkere og tydeligere og straks kjenner du det på utsiden også! Gled deg:D

Ja, tenkt! Snart halvveis :eek::D Har morkaken plassert på foran, så jeg må nok smøre meg med litt ler tålmodighet :p Men håper det skjer snart likevel!

Ja, tenkt! Snart halvveis :eek::D Har morkaken plassert på foran, så jeg må nok smøre meg med litt ler tålmodighet :p Men håper det skjer snart likevel!

Set har gått fort!:D deilig da!
Ja, jeg også har den forran, men kjent liv daglig fra 19+0, og 20+2 klarte jeg å kjenne på utsiden!er jo nor med å holde handa på rett plass til rett tid og:wacky:
Du har jo kjent tidlig i forhold til at morkaka er forran da og fremover blir det bare mer og sterkere!:D men kjenner til det, mye vil ha mer :hilarious:

Wow, tenk at du straks er 19 fulgåtte :eek: som tiden flyr! Hurra for frisk og fin mageboer, og så koselig at magen er dukket opp :love017

Set har gått fort!:D deilig da!
Ja, jeg også har den forran, men kjent liv daglig fra 19+0, og 20+2 klarte jeg å kjenne på utsiden!er jo nor med å holde handa på rett plass til rett tid og:wacky:
Du har jo kjent tidlig i forhold til at morkaka er forran da og fremover blir det bare mer og sterkere!:D men kjenner til det, mye vil ha mer :hilarious:

Det er nok ikke så lenge igjen nei! Heldig du som kjenner det daglig, dét gleder jeg meg til også :D

Wow, tenk at du straks er 19 fulgåtte :eek: som tiden flyr! Hurra for frisk og fin mageboer, og så koselig at magen er dukket opp :love017

Ja, det er helt utrolig hvor fort tiden flyr! :D En enorm lettelse å se han igjen og se at alt stod bra til :love017

19+4 :Heartblue

Den siste uken har egentlig vært veldig fin. Bekkenet har vært mye bedre, så jeg håper det har fått stabilisere seg litt nå. Hvis det fortsetter sånn så klarer jeg å stå i full jobb en god stund til, så det satser jeg på.
Jeg har skeiet ut litt for mye med kostholdet fordi jeg har vært mye sliten og hatt lite matlyst, og da altså spist litt for mye godteri. Selv om jeg spiser mye frukt og bær så kommer det gjerne et skikkelig sug etter sjokolade. Nå har jeg gravd og funnet frem en masse gode oppskrifter på hjemmelaget, sunnere godteri som jeg tenker er fint til lørdager. Og så skal jeg bare ikke ha noe i hus ellers, slik at jeg ikke får spist det heller. Så nå gjenstår det bare å gjennomføre disse tiltakene da!

Endelig er båndtvangen over også, så det passer jo ekstra fint at bekkenet er bedre nå. Det blir nok en del skogsturer fremover, da får jeg hvilt hodet mer og kroppen har veldig godt av å gå mer i ulendt terreng igjen.
Jeg bare håper at jeg slipper å bli invadert av hjortelusfluer. Hvis jeg klarer å holde meg på stiene så burde det jo gå fint. Jeg bruker vanligvis å gå utenom stiene for da kommer jeg til så mange nye fine plasser og får stort sett være helt i fred, med unntak av fra hjortelusflua da..

Jeg kjenner at jeg gleder meg til sønnen vår kan være med på turer i skogen og på fjellet. Jeg gleder meg til å lære han å bruke kniv på en trygg måte, samle god ved og tenne bål. Jeg gleder meg til å se han bruke fantasien for å gjøre naturen om til en lekeplass. Jeg gleder meg til å lære han å respektere og nyte naturen, bruke den og ta vare på den. Jeg håper jeg kan lære han verdien i å være i takt med naturen. Vi kommer til å være mye ute, og så håper jeg han vil sette pris på det.
Jeg gleder meg til å ta han med på alt mulig rart, alt fra museer til fornøyelsesparker til konserter og teater. Jeg gleder meg til hans første tårer, til hans første smil. Jeg gleder meg så inderlig til han kommer, og alle årene vi har foran oss.

Jeg er snart halvveis nå, og på en måte klarer jeg nesten ikke vente til han kommer. Samtidig gjenstår det en del før vi er klare for hans ankomst, så det er jo litt deilig å vite at det er ca 20 uker igjen. :Heartblue

Så koselige oppdateringer :) :) Og du? den vogna der har jeg skikkelig lyst på selv :P :P Til og med i den fargen :) :)
Tenk du er halvveis allerede, tiden går helt latterlig fort :) :)

Godt at alt var fint på UL også :)
Sender mage mange klemmer :)

Så koselige oppdateringer :) :) Og du? den vogna der har jeg skikkelig lyst på selv :p :p Til og med i den fargen :) :)
Tenk du er halvveis allerede, tiden går helt latterlig fort :) :)

Godt at alt var fint på UL også :)
Sender mage mange klemmer :)

Tiden går latterlig fort ja! :rolleyes:
Håper du snart følger etter nå :happy:

Klemmer tilbake :)

I dag er jeg 20+1, og halvveis!!! :woot:

Hjelpes, hvor var det tiden ble av? Jeg har ikke kjent noe mer bevegelse, men har fått beskjed av jordmor at jeg ikke kan forvente å kjenne noe særlig før tidligst uke 20, siden jeg har morkaken foran. Blir mer og mer usikker på om det jeg har kjent tidligere egentlig er lillegull, eller om jeg bare har ønsket at det skal være han. Prøver å ikke stresse så mye med det enda, alt så helt fint ut på OUL, jeg får fokusere på det enn så lenge.

Vogna jeg bestilte har nå kommet, og jeg elsker den! Den er jo bare såå lekker! Gleder meg til å trille masse turer med sønnen vår oppi der.
Fikk også kjøpt en fin vognpose fra Reflex til halv pris, og den passet helt perfekt nedi vogna. Prøver å følge med på alt som er på tilbud nå av ting jeg vet vi kommer til å trenge, for det er jo en del på salg nå som passer til vinterbaby. :joyful:

Formen min er for det meste fin, så lenge jeg er flink og lytter til kroppen. På tirsdag så presset jeg meg alt for langt, og når jeg stemplet ut fra jobb hadde jeg gått over 23.000 skritt allerede. Da hadde jeg vondt i korsryggen, var øm i halebeinet, strålinger nedover ene beinet gjennom rumpa, var helt nummen i begge beina og kjente på en ubehagelig prikking i bein og føtter. Det var så vidt jeg klarte å stå oppreist, og hvert skritt jeg tok gjorde rett og slett vondt.
Når jeg dro på jobb i går så kjente jeg tydelig at å gå masse på asfalt var det siste denne kroppen trengte, så jeg dro hjem etter tre kvarter. Etter gårsdagens hvile er jeg på beina igjen i dag, og fikk gjennomført hele arbeidsdagen uten problemer. Så jeg må bare være kjempeflink og lytte til kroppen, så går dette bra. :happy:

Jeg gikk på vekta her for noen dager siden.. «Hæ?! Jeg kan ikke ha gått opp 10 kilo?!» tenke jeg. Og har gått på vekta hver morgen siden. 85,5 kg sier den. Hver morgen. Rikker seg ikke. Så joda, jeg har gått opp 10 kilo så langt. Kanskje jeg går opp mye fordi jeg er høy? :p Jeg spiser ikke mer enn normalt, og spiser stort sett sunt. Spiser egentlig ganske likt som før jeg ble gravid, bare at jeg spiser mer frukt og mindre godteri.
Jeg tror mye av grunnen til at jeg tenker på det er fordi det er satt tall på hva som er normalt, og jeg ligger over det tallet. Men jeg tror ikke jeg egentlig skal trenge å bekymre meg noe for det enda. Får se hva jordmor sier på neste kontroll, da har jeg jo sikkert gått opp enda mer. :hilarious:

Ellers er det lite nytt tror jeg. Jeg har gravidhjerne, så glemmer litt ting og tang, men det er helt greit. Jeg er litt surrete til vanlig, så ikke sikkert folk merker så veldig mye forskjell egentlig :p

Hurra for halvveis!!!❤❤❤ er så deilih å komme ditt! Mange fine og store milepæler forran deg nå de neste ukene :D

Det er lett å presse seg der og da, men svir i kroppen etterpå, så bare vær flink å lytte til hva den sier❤

Kan jo hende vekta stagnerer nå også! virker som dette med vekt er veeeldig insvituelt, du er jo sunn og aktivt så det er jo det viktigste! :happy:

Så gøy med vogn!! Synes det er sikkelig stas selv:D kos deg med innkjøp og snart kommer det noen gode ninjaspark fra lillemann:dummy:

Tar du omega 3? Det har faktisk funka foe meg! Ikke like ør, men noe er der jo såklart :hilarious:

Back
Topp