9+3
I dag har jeg vært hos jordmor for første gang. Hun var superhyggelig, og siden hun jobber på fødeavdelingen der jeg vil føde så er det stor sannsynlighet for at jeg både får hun gjennom hele svangerskapet og ved fødsel.

Det føles veldig trygt og godt.
Samtidig så har jeg da en jordmor som har god erfaring med fødetilbudet der jeg skal føde.
Veldig deilig å vite at jeg vil få enerom uansett, og at jeg automatisk får fødeplass når jeg er på OUL, så jeg trenger ikke søke heller
I tillegg har jeg fått hentet ut en doppler jeg bestilte, og i min utålmodighet så måtte jeg selvfølgelig prøve den.
Jeg ble så lettet og så rørt når jeg fant hjertelyden

Man hører veldig tydelig forskjell på egen puls og den raske søte hjertelyden til lille baby

Det var utrolig vanskelig å finne lyden, og når jeg først fant den så måtte jeg holde doppleren heeeelt rolig, for om jeg rikket én millimeter på den så mistet jeg lyden. Men bare utrolig glad for at jeg klarte å finne den. Fant den 4 ganger. Har litt lyst til å høre igjen fordi det er så koselig, men jeg venter til mannen er hjemme igjen fra tur så vi kan høre sammen