Vegasus sin dagbok

9+3 :happy:

I dag har jeg vært hos jordmor for første gang. Hun var superhyggelig, og siden hun jobber på fødeavdelingen der jeg vil føde så er det stor sannsynlighet for at jeg både får hun gjennom hele svangerskapet og ved fødsel. :happy: Det føles veldig trygt og godt.
Samtidig så har jeg da en jordmor som har god erfaring med fødetilbudet der jeg skal føde. :love017

Veldig deilig å vite at jeg vil få enerom uansett, og at jeg automatisk får fødeplass når jeg er på OUL, så jeg trenger ikke søke heller :happy:

I tillegg har jeg fått hentet ut en doppler jeg bestilte, og i min utålmodighet så måtte jeg selvfølgelig prøve den.
Jeg ble så lettet og så rørt når jeg fant hjertelyden ❤️ Man hører veldig tydelig forskjell på egen puls og den raske søte hjertelyden til lille baby ❤️
Det var utrolig vanskelig å finne lyden, og når jeg først fant den så måtte jeg holde doppleren heeeelt rolig, for om jeg rikket én millimeter på den så mistet jeg lyden. Men bare utrolig glad for at jeg klarte å finne den. Fant den 4 ganger. Har litt lyst til å høre igjen fordi det er så koselig, men jeg venter til mannen er hjemme igjen fra tur så vi kan høre sammen :love017
Utrolig koselig oppdatering! :Heartbigred

I dag har jeg vært hos jordmor for første gang. Hun var superhyggelig, og siden hun jobber på fødeavdelingen der jeg vil føde så er det stor sannsynlighet for at jeg både får hun gjennom hele svangerskapet og ved fødsel. :happy: Det føles veldig trygt og godt.
Samtidig så har jeg da en jordmor som har god erfaring med fødetilbudet der jeg skal føde. :love017

Veldig deilig å vite at jeg vil få enerom uansett, og at jeg automatisk får fødeplass når jeg er på OUL, så jeg trenger ikke søke heller :happy:

I tillegg har jeg fått hentet ut en doppler jeg bestilte, og i min utålmodighet så måtte jeg selvfølgelig prøve den.
Jeg ble så lettet og så rørt når jeg fant hjertelyden ❤️ Man hører veldig tydelig forskjell på egen puls og den raske søte hjertelyden til lille baby ❤️
Det var utrolig vanskelig å finne lyden, og når jeg først fant den så måtte jeg holde doppleren heeeelt rolig, for om jeg rikket én millimeter på den så mistet jeg lyden. Men bare utrolig glad for at jeg klarte å finne den. Fant den 4 ganger. Har litt lyst til å høre igjen fordi det er så koselig, men jeg venter til mannen er hjemme igjen fra tur så vi kan høre sammen :love017

Høres ut som du er i gode hender og kan glede deg til fødsel ;)

Hvor bestilte du dopppleren? Kunne gjerne tenkt meg det selv :)

Høres ut som du er i gode hender og kan glede deg til fødsel ;)

Hvor bestilte du dopppleren? Kunne gjerne tenkt meg det selv :)

Ja, jeg føler det altså :happy:

Jeg bestilte Sonoline fetal doppler på Babyplan.no. Den er dyr, men jeg synes foreløpig den er verdt pengene hvertfall :happy:

Åh! Koselig oppdatering❤

Ja, jeg føler det altså :happy:

Jeg bestilte Sonoline fetal doppler på Babyplan.no. Den er dyr, men jeg synes foreløpig den er verdt pengene hvertfall :happy:

Har sett den, synes bare den var litt dyr.. Får høre med mannen først kanskje ;) Hadde vært moro om barna kunne hørt hjertebank etterhvert, blir kanskje litt mer virkelig da :)

Har sett den, synes bare den var litt dyr.. Får høre med mannen først kanskje ;) Hadde vært moro om barna kunne hørt hjertebank etterhvert, blir kanskje litt mer virkelig da :)

Du kan se om du finner en brukt en på Finn :happy:
Ellers er det helt sikkert andre gode dopplere på markedet også :)

Du kan se om du finner en brukt en på Finn :happy:
Ellers er det helt sikkert andre gode dopplere på markedet også :)

Har tittet litt, men det er ikke så mange her hvor jeg bor. Kjedelig å måtte sende også synes jeg. Men skal følge med :) Har tatt kontakt med Babyplan og spurt når de får inn en som de har utsolgt og det visste det ikke. Men får kanskje gjennomslag fra mannen på om vi skal gjøre det. Eller alternativt om jeg bare bestiller :p

Så koselig oppdatering! Må være utrolig fint og stas og deilig å kunne lytte på hjertelyden :Heartred
Og så godt at du har en hyggelig jordmor som du kanskje får "beholde" gjennom hele tiden. Satser på at det går i orden! :happy:

Nå er det lenge siden jeg har oppdatert her!

Jeg er nå 14+2! Plutselig gikk tiden fort :p
Formen er stort sett fin, jeg har slitt litt med kvalme og med bekkenet, men begge deler er heldigvis for det meste bra nå :smug:

I dag var vi på TUL, alt så helt perfekt ut og det er 99% sikkert at vi venter en liten gutt :Heartblue Det var helt klart en snopp der! Den var ikke til å ta feil av, så nå skal jeg gå bananas og handle inn guttegreier og strikke gutteklær :love7

Det var utrolig deilig å få se at alt var i skjønneste orden. Så nå skal jeg senke skuldrene litt og bare nyyyte :love017

9F83AD11-D34A-4AEF-9B72-10EDEA843D12.jpeg

:love017

Nå er det lenge siden jeg har oppdatert her!

Jeg er nå 14+2! Plutselig gikk tiden fort :p
Formen er stort sett fin, jeg har slitt litt med kvalme og med bekkenet, men begge deler er heldigvis for det meste bra nå :smug:

I dag var vi på TUL, alt så helt perfekt ut og det er 99% sikkert at vi venter en liten gutt :Heartblue Det var helt klart en snopp der! Den var ikke til å ta feil av, så nå skal jeg gå bananas og handle inn guttegreier og strikke gutteklær :love7

Det var utrolig deilig å få se at alt var i skjønneste orden. Så nå skal jeg senke skuldrene litt og bare nyyyte :love017

Så koselig oppdatering! Gratulerer med gutten :Heartblue:love7 Deilig å vite at alt står bra til med den lille! :)

Last edited:
Gratulerer så mye med en liten gutt i magen :Heartblue og så herlig å få vite at alt ser fint ut! :)

Så herlig, gratulerer med godt nytt og med gutten! :Heartred

Gratulerer så mye med en liten gutt i magen :Heartblue og så herlig å få vite at alt ser fint ut! :)

Tusen takk :Heartblue Jeg er så lettet nå! Var så redd for at noe skulle være galt, så det var godt å få den betryggelsen :Heartblue

Så herlig, gratulerer med godt nytt og med gutten! :Heartred

Tusen takk :Heartblue Det var veldig spesielt å se han ligge der og sprelle! Og vite at det skjer inni meg :love7

Åhh!❤ så koselig! Gratulere Så mye med lille gutten i magen❤

Back
Topp