Vegasus sin dagbok

Vegasus

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Snøkrystallene2021❄️
Februarbarna 2023
Hei.
Håper på en liten mini i 2021. Vært prøver siden august 2019, hadde kjemisk i januar og SA nå 6. Mars, da var jeg 6+1.
Så nå er vi prøvere igjen.

Litt om meg. Jeg er 27, snart 28 år og bosatt et sted på østlandet. Er ikke gift, men kaller samboeren for mannen likevel. Vi har vært sammen i 8 år og har det veldig fint sammen. Vi er flinke til å samarbeide og krangler så og si aldri. Nå er vi veldig klare for en familieforøkelse!

Det blir ikke noe prøving denne syklusen da jeg har blitt rådet av gynekolog å vente til etter en mens før vi prøver igjen nå. Ventetiden er lang, så jeg håper kroppen kommer i rute veldig fort så ikke ventetiden blir enda lenger. :wacky:


Nå prøver jeg først og fremst å få tiden til å gå med å gjøre husarbeid, kose, leke og trene med hundene våre, gå lange turer i skogen og holde på ute i hagen. Vanligvis ville jeg vært mye med venner også, men det blir lite av det i disse tider, og da går tiden saktere. Jeg er heldigvis ikke permittert fra jobben, så jeg gleder meg til påsken er over og jeg kan jobbe igjen (i dag er første fridagen min :hilarious:).

Så siden det blir ventetid frem til prøvingen begynner for fult igjen så tenker jeg å lufte litt tanker her i mellomtiden. Vi har ikke fortalt noen at vi prøver, så da er det godt å ha et sted å lufte tanker. :rolleyes:

Akkurat nå føler jeg meg fortsatt tom etter SA, vi rakk å glede oss veldig over graviditeten før den brått ble avsluttet. Jeg har grått og skreket og slått i veggen i frustrasjon, jeg har vært høyt oppe og langt nede om hverandre, det har vært en følelsesmessig berg og dalbane. Når jeg har
følt meg glad etter SA så har det ikke føltes som genuin og ekte glede, mer som en slags forsvarsmekanisme på en måte. Veldig rart egentlig. I dag har jeg vært mest apatisk, litt tiltaksløs egentlig. Men det går bedre for hver dag som går. Jeg kommer meg gjennom dette og holder motet oppe. Det er ikke så mye annet en kan gjøre enn å se fremover.
Men jeg er opptatt av å ikke undertrykke følelser heller, så jeg lar meg selv føle det jeg føler, så fordøyes det lettere og raskere.
Det er heldigvis fint vær ute, det gjør en litt lettere til sinns :) Og så hjelper det veldig med en god mann og herlige hunder. :love7
 
Hei.
Håper på en liten mini i 2021. Vært prøver siden august 2019, hadde kjemisk i januar og SA nå 6. Mars, da var jeg 6+1.
Så nå er vi prøvere igjen.

Litt om meg. Jeg er 27, snart 28 år og bosatt et sted på østlandet. Er ikke gift, men kaller samboeren for mannen likevel. Vi har vært sammen i 8 år og har det veldig fint sammen. Vi er flinke til å samarbeide og krangler så og si aldri. Nå er vi veldig klare for en familieforøkelse!

Det blir ikke noe prøving denne syklusen da jeg har blitt rådet av gynekolog å vente til etter en mens før vi prøver igjen nå. Ventetiden er lang, så jeg håper kroppen kommer i rute veldig fort så ikke ventetiden blir enda lenger. :wacky:


Nå prøver jeg først og fremst å få tiden til å gå med å gjøre husarbeid, kose, leke og trene med hundene våre, gå lange turer i skogen og holde på ute i hagen. Vanligvis ville jeg vært mye med venner også, men det blir lite av det i disse tider, og da går tiden saktere. Jeg er heldigvis ikke permittert fra jobben, så jeg gleder meg til påsken er over og jeg kan jobbe igjen (i dag er første fridagen min :hilarious:).

Så siden det blir ventetid frem til prøvingen begynner for fult igjen så tenker jeg å lufte litt tanker her i mellomtiden. Vi har ikke fortalt noen at vi prøver, så da er det godt å ha et sted å lufte tanker. :rolleyes:

Akkurat nå føler jeg meg fortsatt tom etter SA, vi rakk å glede oss veldig over graviditeten før den brått ble avsluttet. Jeg har grått og skreket og slått i veggen i frustrasjon, jeg har vært høyt oppe og langt nede om hverandre, det har vært en følelsesmessig berg og dalbane. Når jeg har
følt meg glad etter SA så har det ikke føltes som genuin og ekte glede, mer som en slags forsvarsmekanisme på en måte. Veldig rart egentlig. I dag har jeg vært mest apatisk, litt tiltaksløs egentlig. Men det går bedre for hver dag som går. Jeg kommer meg gjennom dette og holder motet oppe. Det er ikke så mye annet en kan gjøre enn å se fremover.
Men jeg er opptatt av å ikke undertrykke følelser heller, så jeg lar meg selv føle det jeg føler, så fordøyes det lettere og raskere.
Det er heldigvis fint vær ute, det gjør en litt lettere til sinns :) Og så hjelper det veldig med en god mann og herlige hunder. :love7
Så leit at dere mistet ❤️ Vil gjerne følge deg på veien videre, og håper du får en liten terminspire snart!
 
Hei Vegasus,

Så leit å lese at dere mistet. Det må være fryktelig vondt :Heartred Jeg følger veldig gjerne med videre og ønsker dere begge all mulig lykke fremover! Ps. Jeg har lest at det er ofte par som har mistet blir gravide raskt etterpå - det tror jeg er casen for dere også! :)
 
Tusen takk for støtten og lykkeønsker dere :Heartpink ❤️
Dagen i dag har vært litt tung, så jeg skal legge meg tidlig i dag. I morgen tenker jeg å stå opp tidlig og ha en rolig og deilig morgen. Lage meg en god frokost og nyte en kopp kaffe før jeg går ut med hundene. :) I morgen skal jeg lage en god dag :happy:

Håper dere har en riktig god kveld ❤️
 
Ble jo ørlite kjent med deg i desembergruppa, så kommer til å følge deg videre her tenkte jeg. Håper du har hatt en fin kveld, og at dagen i morgen blir god. Planen din høres i alle fall bra ut! :happy:
 
Tusen takk for støtten og lykkeønsker dere :Heartpink ❤️
Dagen i dag har vært litt tung, så jeg skal legge meg tidlig i dag. I morgen tenker jeg å stå opp tidlig og ha en rolig og deilig morgen. Lage meg en god frokost og nyte en kopp kaffe før jeg går ut med hundene. :) I morgen skal jeg lage en god dag :happy:

Håper dere har en riktig god kveld ❤️
Det høres veldig lurt ut :) Jeg har allerede gjort klar kaffen og lagt planer for morgendagen for å lage en god dag jeg også. Sov godt og ha en strålende langfredag :)
 
God morgen! Solen skinner, jeg har hatt min rolige morgen med kaffe, god frokost, hundekos og fuglekvitter. :singing::happy: I dag blir en god dag! :happy:

I går kjente jeg noe som minner om eggløsningssmerter på venstre side. Jeg pleier å få eggløsningssmerter på annenhver side hver syklus. Så jeg tok en eggløsningstest i går kveld, den var sterk men ikke positiv. Ny test i dag tidlig, den er positiv. Men jeg tok også en tidligtest fra babyplan for å se om HCG kan påvirke resultatet, den er svaak positiv, så jeg har enda HCG i kroppen etter SA (hadde egentlig ikke regnet med noe annet). Men jeg håper likevel at EL-testen er riktig, for da får jeg snart mensen igjen og er snart over i ny syklus. Det hadde vært sååå deilig!
Det er jo sikkert ikke EL, er sikkert bare kroppen som prøver å lure meg. Hva er sjansen for å få EL så tidlig etter SA når det tok 40 dager etter kjemisk liksom? :wacky:
Er det noen som har erfaring med dette? Det var sikkert bare dumt å teste :p Men jeg legger ved et bilde fra dagens tester likevel :happy:
 

Vedlegg

  • AD26A799-2011-4263-B257-F30C2FFF7289.jpeg
    AD26A799-2011-4263-B257-F30C2FFF7289.jpeg
    15,5 KB · Visninger: 87
Jeg legger fra meg tanken om at ELT kan være reell i det hele tatt. Jeg hadde jo ultralyd på onsdag hvor det ble bekreftet SA og det var ingenting som tilsier at jeg skal ha eggløsning allerede nå. Gud som dette tuller med hodet innimellom. Jeg må bare smøre meg med tålmodighet! Jeg er nok litt vel utålmodig nå. :shy:
 
I går fikk jeg litt av tiden tid å gå med å rydde og holde på ute i hagen.
I dag skal jeg gjøre litt mer husarbeid inne før jeg pakker sekken og drar på telttur for å se orrfuglen spille i morgen tidlig. :)
Det skal bli sååå deilig å nyte kvelden rundt bålet, og våkne grytidlig i morgen - før solen står opp, og få med meg soloppgang, orrleik og tranedans. Det er så eksotisk og vakkert. Håper på lett tåke og skyfri himmel til soloppgangen, det gir et så vakkert lys og da er det nesten som å være i en helt annen verden. :happy:
Ååå som jeg gleder meg til å sove ute og tenke på alt annet enn prøvingen! :D
 
Kan jeg få lov å spørre hvordan du oppdaget SA? jeg så det jo også i desembergruppen og synes det er trist å se noen gå ut :(
Samtidig er jeg og flere veldig nervøse for akkurat det samme og håper de skal klore seg fast :Heartred
 
Kan jeg få lov å spørre hvordan du oppdaget SA? jeg så det jo også i desembergruppen og synes det er trist å se noen gå ut :(
Samtidig er jeg og flere veldig nervøse for akkurat det samme og håper de skal klore seg fast :Heartred

Jeg våknet opp midt på natten av at jeg hadde vondt, det var kramper nederst i magen som kom litt sånn takvis. Og så kom det halvgammelt blod med koagler sammen med smertene. Etterhvert begynte det å gå over til friskt blod med koagler, og så til slutt som en vanlig mensen. Jeg hadde veldig vondt av og på i 2 dager. Fikk bekreftet SA på ultralyd hos Volvat dag 3, da var mesteparten allerede ute og hun sa jeg ville oppleve resten av blødningen som slutten av en mens, noe som stemte veldig bra.

Jeg heier på dere ❤️ Er inne og sniker litt på desembergruppen innimellom for å se at alt står bra til med dere ❤️
 
Jeg våknet opp midt på natten av at jeg hadde vondt, det var kramper nederst i magen som kom litt sånn takvis. Og så kom det halvgammelt blod med koagler sammen med smertene. Etterhvert begynte det å gå over til friskt blod med koagler, og så til slutt som en vanlig mensen. Jeg hadde veldig vondt av og på i 2 dager. Fikk bekreftet SA på ultralyd hos Volvat dag 3, da var mesteparten allerede ute og hun sa jeg ville oppleve resten av blødningen som slutten av en mens, noe som stemte veldig bra.

Jeg heier på dere ❤️ Er inne og sniker litt på desembergruppen innimellom for å se at alt står bra til med dere ❤️

ååh kjære deg :(:(

Jeg håper virkelig det stemmer med hva folk sier om at spiren sitter fort etter en SA :Heartred Jeg hadde 9 dager forsinket mens som endte i tidenes sykeste mens med klumper på nyttårsaften - men jeg hadde negativ test så ante ikke om jeg var gravid. Jeg skulle da vært 5+2 men hadde ingen anelse om det på daværende tidspunkt.
god klem til deg og masse lykke til :hello2
 
Tilbake fra tur!
Det var veldig deilig å være ute og få helt fri fra tanker :happy:
Turen ble litt amputert siden jeg snublet og slo meg på vei inn. Været var så dårlig så det ble ingen orrleik eller tranedans siden fuglene heller satt og stura, men vi klarte nå å kose oss rundt bålet både i går og i dag uansett. Fikk ikke sove noe særlig pga vondt i skulder og arm etter fallet, men humøret har vært på topp likevel :happy: Angrer aldri på en tur! :happy:
Nå håper jeg armen blir bra nok til at jeg klarer å jobbe på tirsdag. Jeg har fysisk jobb, så jeg er helt avhengig av å kunne bruke begge armene :sorry: Det er helt krise hvis jeg må gå hjemme :sorry:
 
Hoppet av i svingen for første gang i dag. Jeg vet det ikke er en sikker måte å unngå graviditet på, men nå ble det sånn i dag. Det er så rart å skulle prøve å unngå graviditet denne syklusen. Jeg vil jo egentlig bare kjøre på, men samtidig så tør jeg ikke ta sjansen.
Jeg får dra å kjøpe kondomer i morgen:wacky: Herregud, det blir jo helt rart :hilarious:
 
Så kom kvelden, og sammen med den en haug av tanker..
Hadde spiren i januar klort seg fast ville jeg vært 16 uker på vei nå. Hadde ikke spiren fra mars endt i SA forrige uke ville jeg vært 7+3 nå.
Men jeg er ikke gravid. Jeg går i stedet og venter på at denne syklusen skal bli ferdig, så vi kan begynne å prøve igjen. Samtidig som jeg ser magene til venninner vokse seg større og større. Og ventetiden føles så lang.. Hvordan få tiden til å gå? :inpain:
 
CD 18, og ingen tegn til EL enda. Men jeg kjenner at jeg er ved godt mot nå. Endelig begynner jeg å få mer energi og kjenne på mere glede i hverdagen. Det føles ikke like tungt lenger, og fokuset mitt er flyttet fra SA over til andre ting. Jeg gleder meg til denne syklusen er over og vi kan gå i gang med prøvingen for fult igjen. :happy:
I mellomtiden skal jeg bli flinkere til å trene jevnlig og spise sunnere. Jeg går i snitt 16.000 skritt på jobb hver dag, så ikke alltid det frister med en joggetur og treningsøkt etter jobb. Men nå skal jeg bare skjerpe meg :D
 
CD 22

Nå kan det se ut som at kroppen prøver å slippe et egg! :D Da er ikke kroppen heeeelt på bærtur etter SA! Bare litt :p

Da satser jeg på å gå inn i ny PP om et par uker :joyful:

99813BB4-B069-423E-A66D-2EB3689666ED.png
 
Spennende! Hvilken DPO er du i dag?

Er ikke i DPO-land helt enda. Har gått og ventet på EL etter SA. Ser ut som at EL endelig kommer nå. :p
Vi hopper over denne syklusen pga først kjemisk og så SA, så nå skal jeg gå og vente på tante rød og gleder meg til å begynne en ny prøveperiode :D:p
Jeg vil ikke prøve på å bli gravid nå tredje syklusen på rad når gynekologen sa at jeg burde vente en mens så slimhinnen kan bli normal igjen. :rolleyes:
 
Back
Topp