Vaksine gravid

Endte opp med å bestille time og fikk 1. september da det var første ledige med Pfizer som jeg fikk som første dose.
Men nå dukker det opp nye spm for meg. Leser jo at moderna mest sannsynlig er bedre mot delta og kanskje jeg burde sagt jeg kunne ta moderna for å få litt mer motstandsdyktighet. Samtidig så har alle jeg kjenner blitt skikkelig dårlig med høy feber etter dose 2 med moderna. Tror det både er de med 2 av samme og med kryssvaksinering.
Og det andre er at jeg leste at Israel nå ser at effekten viser seg å avta 6mnd etter fullvaksinering og at flere blir smitta da. Ved å ta 1. sept så vil min effekt avvta akkurat rundt fødsel. Ville det vært bedre å utsette 1mnd til så både jeg og baby er bedre beskyttet i tiden rundt fødsel. Gravide står neppe først i køen for å sette en evnt 3. dose....
Ved å vaksinere meg 1. Sept så vil det være 4 mnd(21 uker) mellom dosene og det er jo også i lengste laget med tanke på intervallene de har normalt.

Fader ass, skulle tro denne beskjeden gjorde det lettere for meg, men sitter igjen med flere spm enn før:bag::hilarious:

Endte opp med å bestille time og fikk 1. september da det var første ledige med Pfizer som jeg fikk som første dose.
Men nå dukker det opp nye spm for meg. Leser jo at moderna mest sannsynlig er bedre mot delta og kanskje jeg burde sagt jeg kunne ta moderna for å få litt mer motstandsdyktighet. Samtidig så har alle jeg kjenner blitt skikkelig dårlig med høy feber etter dose 2 med moderna. Tror det både er de med 2 av samme og med kryssvaksinering.
Og det andre er at jeg leste at Israel nå ser at effekten viser seg å avta 6mnd etter fullvaksinering og at flere blir smitta da. Ved å ta 1. sept så vil min effekt avvta akkurat rundt fødsel. Ville det vært bedre å utsette 1mnd til så både jeg og baby er bedre beskyttet i tiden rundt fødsel. Gravide står neppe først i køen for å sette en evnt 3. dose....
Ved å vaksinere meg 1. Sept så vil det være 4 mnd(17 uker) mellom dosene og det er jo også i lengste laget med tanke på intervallene de har normalt.

Fader ass, skulle tro denne beskjeden gjorde det lettere for meg, men sitter igjen med flere spm enn før:bag::hilarious:

Ikke meninga med dobbel, men det går jo ikke å redigere egne innlegg:bag: Tenkte jeg skulle svare på eget innlegg og så slette innlegg nr 1, men går jo ikke å slette heller...

Jeg fikk redigert innlegg ved forrige graviditet, men nå er den muligheten borte hos meg. Er muligheten borte eller flytta et sted jeg ikke har fått med meg?

Ved å vaksinere meg 1. Sept så vil det være 4 mnd(17 uker) mellom dosene og det er jo også i lengste laget med tanke på intervallene de har normalt.

Ut i fra erfaring med pfizer på sykehuset får de fleste også feber og kroppsvondt etter 2.dose. Så vet ikke om det er litt hipp som happ? Jeg velger å vaksinere meg der de har moderna ivertfall, da effekten er som du sier en del bedre mot delta :)

Ut i fra erfaring med pfizer på sykehuset får de fleste også feber og kroppsvondt etter 2.dose. Så vet ikke om det er litt hipp som happ? Jeg velger å vaksinere meg der de har moderna ivertfall, da effekten er som du sier en del bedre mot delta :)

Sendte mld til sjefen min og hørte om jeg fortsatt får i kommunen jeg jobber, både for å få tidligere og fordi jeg tror det er moderna som gis der også nå. Er nabokommunen til der jeg bor.

Har nå bestilt meg time til vaksinering, stoler på at vi får de anbefalingene som er best for oss og baby :joyful: Kjenner at det blir rett for meg nå når alt åpnes.

Jeg har også bestilt og er så glad for at vi kan nyte nyfødttida med besteforeldre og andre med en baby som har antistoffer fra fødselen av :Heartred jeg tør ikke la være å vaksinere meg nå med to barnehagebarn på grønt nivå og et samfunn som går tilbake til normalen til tross for lunefull deltavariant..

Fant ut av det jeg også i etterkant når jeg spurte venninner som har tatt begge. Så ja, blir egentlig det samme. Skal derfor prøve å få fremskyndet dosen, enten gjennom arbeidsgiver eller gjennom egen kommune.

Veldig fint med anbefaling om å ta den, jeg tror jeg kommer til å bestille vaksinetime veldig snart! Føler litt alternativet for meg er å leve usosialt og slutte med gøye ting igjen, og da går jeg bare i kjelleren. Orker ikke mer nedstengning, om det så blir en frivillig en, etter et halvt år med det i vinter. Bor i Oslo…

Ble lettet over rådet men jordmor hadde anbefalt svangerskapspenger som nå er sendt inn til nav ( jobber som lærer) jeg vil vel tro at de ikke blir godkjent og at jeg kan komme tilbake når jeg er fullvaksinert. Velger man selv intervallen mellom vaksinene? Det står 3-8 uker..?

Det er vel ikke usannsynlig at smittetrykket er høyere nå enn det vil være i februar, så det er også noe å ta med i beregningen. Jeg har fått time i morgen allerede og er også i tvil om det samme som deg. Men velger å ta den vaksinen jeg får, også evnt justere inn nr. slik at det blir to forskjellige eller to like alt ettersom hva jeg tenker er lurest da.

Veldig fint med anbefaling om å ta den, jeg tror jeg kommer til å bestille vaksinetime veldig snart! Føler litt alternativet for meg er å leve usosialt og slutte med gøye ting igjen, og da går jeg bare i kjelleren. Orker ikke mer nedstengning, om det så blir en frivillig en, etter et halvt år med det i vinter. Bor i Oslo…
Ditto!

Back
Topp